Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020 #2

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-20, 08:14   #441
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Vi hadde kahoot for tre år siden med konfirmanten som tema. I år tror jeg ikke vi får tilgang på skjerm, så kanskje lage en på papir?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-20, 08:20   #442
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Vi hadde kahoot og så hadde vi laget en film om konfirmanten. Begge deler slo godt an. Vi hadde også bilder som rullet og gikk i bakgrunnen på lerretet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-20, 09:09   #443
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Nei, vi har ikke planer om annen underholdning enn taler, og en bildekarusell som skal stå og gå i starten, på et lerret i lokalet.

Vi hadde heller ikke underholdning, ville ikke passet til vår familie.

Men flere av frøknas venninner har store familier med mye små barn. De hadde alle mulige leker, grip mikrofonen (uten å gripe den; corona) mm.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-20, 09:16   #444
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Ja, det er noe med det, det ville ikke passet til vår familie. Svigerfamilien har litt mer tradisjon for mer program og den råååsa sangen dere, vår familie er tilhenger av korte taler, friskravling og minst mulig regi. Og definitivt ingen selskapsleker. Ikke på noen av sidene egentlig, men min side er spesielt allergisk. Vi lager ingen sanger, men det er mulig noen på svigersiden gjør det, jeg har ikke hørt noe om det enda.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-20, 09:22   #445
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Det var ingen sanger her heller, men jeg holdt tale samt min mor og min bror (begge er faddere). Vi satt til bords ganske lenge før folk minglet litt ute på terrassen og tok kaffe og kaker der.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-20, 09:25   #446
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Det blir tale fra meg, mormor og sikkert søsteren min. Ellers ingen regi og ingen sang.

Jeg har laget bildekarusell som blir gående på lerret. Det var populært med førstemann sin konfirmasjon.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-20, 10:26   #447
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Er det noen som har underholdning på konfirmasjon? Quiz f.eks?

Vi hadde kahoot.
Og videoer og bilder som gikk etter middagen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-20, 10:38   #448
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Jeg skal holde tale, snuppa skal holde én (norsklæreren har tilbudt seg å lese gjennom konfirmasjonstalene hvis de ønsker hjelp) og så kommer garantert både moren og faren min til å holde tale. Sistnevnte er egentlig litt tragisk. De skilte seg for snart 40 år siden, men er i en kontinuerlig konkurranse. Og akkurat denne konkurransen vinner min far, for han har politisk erfaring og har lært å holde virkelig gode taler. Allikevel er det ikke snakk om at moren min ikke skal tale.

Det vil overraske meg veldig hvis noen fra familien til mannen min vil si noe. De er ikke helt skrudd sammen sånn (og det er jo nesten ingen av dem som kommer).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-20, 13:52   #449
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Jeg og mannen skal holde tale, sammen slik som sist. Min mor vet jeg skriver tale og svigerinne skriver sang fra besteforeldre på den andre siden (svigermor døde nettopp så svigerinne skriver den for svigerfar). Siden vi ikke har skjerm denne gangen, så har jeg bestlt en diger forobok med bilder av konfirmanten og der er de fleste gjestene også avbildet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-20, 14:22   #450
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle klare å holde tale, mtp. at jeg er særdeles emosjonell, men jeg klarte det. Og den var visst ikke så halvgærn.
Fostermoren min og Gudfaren til konfirmanten holdt også tale.

Vi hadde også Kahoot, det var gøy.
Ellers var det bare god stemning og skravling.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-20, 14:28   #451
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Hos oss var det jeg, to av fadderene og en god venninne som talte. Vi har ikke den typen slekt/besteforeldre, så jeg er glad andre stepper inn. For jeg vet det betydde mye for konfirmanten. Han selv hadde velkomsttalen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-20, 17:56   #452
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Jeg har en ikke-eksisterende familie så fra min side kom kun min mor. Men vi regner venninnen min og familien som "min" side når vi skal sitte "etter boka".
Selv om barna er tremenninger på mannen sin side.
De er mye tettere oss enn søskenbarn, men det er jo fordi vi mammaer er så gode venner og vil gjerne møtes ofte.

Her holdt eldstemann den flotte talen. Det var flere som gråt faktisk. De vokser til, disse barna.
Pappan holdt også tale, som jeg skrev. Jeg klarer ikke å si et ord i sånne settinger.
Også hadde vi velkomstsang, en sang fra eldstemann (litt juks for vi brukte den samme sangen sist, men da fra lillebror til storebroren - og ingen husket at den ble brukt for 4 år siden, som jeg antok.. hehe)
Og så dro vi ut gaveåpningen. Altså at konfirmanten leste opp alle kort. Kortene ble bare lukket pent ned igjen, uten at noen penger ble telt opp i selskapet.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-20, 09:03   #453
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Det er så fint å lese om dere som har hatt en vel gjennomført og fin dag.

Her nærmer det seg konfirmasjon for Poden.
Vi har fått tre plasser til seremoni, det er jo strålende. Både mannen min og jeg kan gå, og en til.
Det er mange såre tær og følelser i familien, jeg er lei såre tær... Så nå er det spm fra svigerinne ett par ganger om hvem vi tar med, hun vil bli med og det er hyggelig, men da blir den sur og den sur osv... Lurer på om vi bare skal spørre en venninne av poden om hun vil bli med, da blir ingen i familien sure på hverandre

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-20, 09:23   #454
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Det er så fint å lese om dere som har hatt en vel gjennomført og fin dag.

Her nærmer det seg konfirmasjon for Poden.
Vi har fått tre plasser til seremoni, det er jo strålende. Både mannen min og jeg kan gå, og en til.
Det er mange såre tær og følelser i familien, jeg er lei såre tær... Så nå er det spm fra svigerinne ett par ganger om hvem vi tar med, hun vil bli med og det er hyggelig, men da blir den sur og den sur osv... Lurer på om vi bare skal spørre en venninne av poden om hun vil bli med, da blir ingen i familien sure på hverandre

Det siste høres ut som den beste løsningen. Her er jeg nesten glad vi bare får to plasser og ikke tre. Vet ikke hvordan vi skulle gjort det, om det hadde blitt stein-saks-papir mellom de to søsknene hennes, eller om jeg hadde tatt med min søster, hvis datter er med i orkesteret som skal spille på seremonien (de bor på en annen kant av landet, så foreldrene har ikke fått høre orkesteret hennes før). Men vi slipper å ta den avgjørelsen, vi har bare fått to billetter.

I morgen skal vi ha møte med hotellet for å diskutere gjennomføring, bordplasseringer etc. Blir greit å få litt mer klarhet i hvordan det blir, særlig siden vi nettopp byttet selskapsarrangør og ting er litt i det blå.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-20, 09:24   #455
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Må dere bruke den siste plassen da?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-20, 09:56   #456
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Må dere bruke den siste plassen da?

Vi brukte ikke alle. Fikk 12; brukte 7.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-20, 10:36   #457
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Konfirmasjon til helgen.
Må si jeg både gruer og gleder meg. Vi skal ha to dagers selskap siden vi er så mange. Vi skal ha det hjemme hos eksen og akkurat nå kjenner jeg at det ikke er så greit.
Jaja. Passe på jevnt blodsukker og fokus på konfirmanten så går det sikkert greit.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-20, 12:26   #458
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Konfirmasjon til helgen.
Må si jeg både gruer og gleder meg. Vi skal ha to dagers selskap siden vi er så mange. Vi skal ha det hjemme hos eksen og akkurat nå kjenner jeg at det ikke er så greit.
Jaja. Passe på jevnt blodsukker og fokus på konfirmanten så går det sikkert greit.

Forsøk å ta deg fri minst en dag etterpå! Vi kjørte selskap lørdag og søndag, mye frem og tilbake med gjestelisten, såre følelser og andre som ønsker å glatte over det alle vet. Fullt kjør gjennom helgen frem til lenge etter siste gjest dro siden vi måtte få ryddet på plass stuen igjen. Nå er det onsdag og jeg kjenner meg fortsatt helt kjørt.

Lykke til alle sammen!

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-20, 12:41   #459
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Vi skal ha selskap på lørdag. Jeg har bedt om avspasering på fredag for å bake og rydde, og så skal jeg ikke legge en eneste plan for søndagen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-20, 12:43   #460
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi skal ha selskap på lørdag. Jeg har bedt om avspasering på fredag for å bake og rydde, og så skal jeg ikke legge en eneste plan for søndagen.

Lurt. Helt likt som meg. Var utrolig deilig å kunne sette seg ned lørdag kveld med et glass vin når alle gjestene var dratt og se tv sammen med konfirmanten og broren.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no