Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #6

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-20, 08:54   #721
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Lykke til Nextlife! Tenk hardt på at det er snakk om noen få minutter av livet ditt.

Takk, og ja! Det som får meg gjennom denne seansen hver gang er å tenke at om en halvtime er det over og ved å bruke alle gode pusteteknikker jeg har lært.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 23-10-20, 09:13   #722
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Er straks på tur i MR av øyehulene. Jeg hater det, og det stativet man får over hodet, og det er så hardt arbeid å kontrollere klaustrofobien.

Oj, lykke til!

Jeg skal det samme om noen uker, og jeg gruer meg virkelig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 23-10-20, 09:31   #723
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Gjenstridig hodepine på fjerde dagen. Blæh!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 23-10-20, 09:32   #724
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Oj, lykke til!

Jeg skal det samme om noen uker, og jeg gruer meg virkelig.

Takk. det skjønner jeg så godt. Jeg har en gang opplevd å få så panikk at de måtte kjøre meg ut igjen. De anbefalte ny time, men jeg valgte å prøve en gang til, og ved hjelp av skikkelig konsentrasjon og fokus på pust greide jeg å gjennomføre.
Krysser fingrene for at det går greit for deg når du skal.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 23-10-20, 09:48   #725
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Å, lykke til Nextlife. Dette går bra!
Jeg takler det ikke selv, og spydde selv da jeg måtte være med Lillebror i sommer, fordi jeg har helt angst for hele opplevelsen.
Han grua seg så fælt at han kasta opp, stakkars.

Lykke, lykke til.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv  
Gammel 23-10-20, 09:57   #726
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Lykke til Nextlife.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 23-10-20, 10:03   #727
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Lykke til Nextlife!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 23-10-20, 10:12   #728
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Takk. det skjønner jeg så godt. Jeg har en gang opplevd å få så panikk at de måtte kjøre meg ut igjen. De anbefalte ny time, men jeg valgte å prøve en gang til, og ved hjelp av skikkelig konsentrasjon og fokus på pust greide jeg å gjennomføre.
Krysser fingrene for at det går greit for deg når du skal.

Lykke til.
Har også klaustrofobi, ikke sjans til å få gjennomført i vanlig mrmaskin, får derfor time i Oslo hvor de har mrmaskin som er kortere og bredere. Det fungerer , men jeg er utslitt etter sånne timer, brukes mye energi for å få gjennomført.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 23-10-20, 10:31   #729
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Jeg tok MR av hodet for en stund siden, og grudde meg også enormt. Bare det å få denne boksen rundt hodet, og så bli kjørt innerst inn i maskina.

Jeg fortalte om redselen min da jeg kom, og da satte de opp et speil i enden av maskina som gjorde at jeg kunne se, og forsåvidt så vidt kommunisere med dem som styrte maskina. Det hjalp veldig for meg, og jeg klarte å gjennomføre.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 23-10-20, 11:11   #730
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Jeg innser at jeg er veldig heldig som sovner når jeg tar mr.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 23-10-20, 11:36   #731
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Jeg har bare hatt MR av skulderen før, er hodet mye verre? For min del gjør det panikken ekstra sterk at jeg skal ha det fordi det mistenkes en svulst. Det er liksom akkurat det jeg trenger nå. Hvor lang tid tar det? Pga. korona får man vel ikke ha med seg noen, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med babyen. Kan mannen bruke omsorgsdag for å passe babyen pga. dette?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 23-10-20, 11:52   #732
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har bare hatt MR av skulderen før, er hodet mye verre? For min del gjør det panikken ekstra sterk at jeg skal ha det fordi det mistenkes en svulst. Det er liksom akkurat det jeg trenger nå. Hvor lang tid tar det? Pga. korona får man vel ikke ha med seg noen, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med babyen. Kan mannen bruke omsorgsdag for å passe babyen pga. dette?

Ja, det skulle jeg tro? Det går vel under syk barnepasser, dette, som tas av sykt barn-kvoten.

Lykke til til både deg og Nextlife!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 23-10-20, 12:07   #733
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har bare hatt MR av skulderen før, er hodet mye verre? For min del gjør det panikken ekstra sterk at jeg skal ha det fordi det mistenkes en svulst. Det er liksom akkurat det jeg trenger nå. Hvor lang tid tar det? Pga. korona får man vel ikke ha med seg noen, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med babyen. Kan mannen bruke omsorgsdag for å passe babyen pga. dette?



Det vil jeg tro han kan, ja.

Min sønn tok av hodet i fjor vinter. Det tok ikke så lang tid, husker ikke helt, men 10-15 minutter, kanskje? Kanskje noe mer? Jeg var med inn og ventet og opplevde at tiden gikk fort i alle fall. Han var da 11. Bråker jo mye, men han fikk på hodetelefoner med musikk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 23-10-20, 12:08   #734
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har bare hatt MR av skulderen før, er hodet mye verre? For min del gjør det panikken ekstra sterk at jeg skal ha det fordi det mistenkes en svulst. Det er liksom akkurat det jeg trenger nå. Hvor lang tid tar det? Pga. korona får man vel ikke ha med seg noen, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med babyen. Kan mannen bruke omsorgsdag for å passe babyen pga. dette?

Jeg tok av hodet i fjor, det er ikke verre og det gikk ganske fort.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 23-10-20, 12:20   #735
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Siden vi først har kuppet tråden med MR-prat kan jeg oppdatere med at det gikk veldig bra. Veldig flinke helsepersonell som leiret meg godt og brukte tid på å la meg finne roen. Jeg holder en hånd på magen og lar den "styre" pusten og fokuserer på det, samt å finne lydmønsteret i bankelydene.
Da halve tiden var gått koblet hun inn mikrofonen og sa det, og skrøt av hvor flink jeg var som lå helt rolig og hvor fantastisk bra bildene ble av det. Jeg liker skryt, så da fløt jeg på det resten av tiden.
Det tok vel 30 minutter.

Jeg synes akkurat MR av øyehulene er verre enn andre kroppsdeler på grunn av at hodet må ligge i den rammen med gitter over ansiktet. Det gjør også at man ikke kan ha øreklokker med musikk på.
Når man er klaustrofobisk av seg blir det en ekstra klausdimmensjon der.
Jeg tror ikke alle MR av hodet må gjøres med sånn hodegitter, men det er kanskje lurt å sjekke. Jeg var ikke klar over det første gang, og holdt på å få sjokk da jeg så den innretningen mitt klaustrofobiske hode skulle inn i.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 23-10-20, 12:46   #736
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Jeg har tatt mr av både nakke og skulder uten sånt hodebur, men da jeg skulle ta mr av et nervenettverk ved kragebeinet kom det plutselig fram. Jeg ble også litt i stuss da de dro fram det, følte meg som Nattsvermeren. Jeg lukket øynene før de satte det på, så jeg ikke skulle få følelsen av å bli buret inne, men det kjedeligste var nok at jeg ikke fikk musikk i ørene. Fikk sov-i-ro, da, så det dempet i hvert fall bråket.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 23-10-20, 12:50   #737
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Jeg hadde sånt bur, da jeg tok mr av hodet.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 23-10-20, 14:13   #738
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Sønnen min hadde også «bur» over hodet da han tok MR.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv  
Gammel 23-10-20, 14:23   #739
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

For meg gir det verre klaustrofobifølelse hvis jeg ikke får beveget armene enn hvis jeg må ha noe over hodet. Husker jeg var på en spa-behandling en gang, der jeg ble klint inn med noe gjørmeaktig, surret inn i gladpack(?) med armene helt inntil kroppen, og pakket inn i flere lag med håndklær utenpå der, og så forsvant damen mens jeg lå igjen der, bastet og bundet og kunne ikke røre meg. Da kjente jeg panikken komme snikende, og følte det tok en evighet før hun dukket opp igjen. Det hjalp faktisk ikke med pling-plong-musikk, stearinlys og duften av eteriske oljer. I det hele tatt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 23-10-20, 15:14   #740
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Jeg har skikkelig klaustrofobi, og har måttet ta MR mange ganger. Det er ikke ultimat, men jeg synes det hjelper å huske at det ikke er en hule, det er et rør. Det er luft i begge ender. Og så ligger jeg og teller, det er en begrenset periode man skal ligge der inne og sekundtelling gir noe å fokusere på, det gjør det tydelig at tiden faktisk går og at det er begrenset tid igjen, og man har litt oversikt og kontroll.

Fniste i og for seg godt den gangen jeg fikk øreklokker med det som skulle være "beroligende musikk", og det var NRK Klassisk som akkurat da hadde et program med filmmusikk fra skrekkfilmer.

Maverick er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no