Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Semipermanent rosa hårfarge - effekt og varighet? Alternativer?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-20, 09:20   #81
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Semipermanent rosa hårfarge - effekt og varighet? Alternativer?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Her er håret helbleket før farging, så bittelitt usunt er det nok. Men ikke nok til at jeg setter ned foten. Og sikkert ikke verre enn mye annet vi gjør.

Bleking kan være ganske vondt for hodebunnen, så akkurat det har jeg vært litt streng på. Men ellers har jeg gitt ganske frislipp når det gjelder hår. Hår vokser ut igjen og slike fargeeksperiment går bort etter en stund.

Nå er hun 15 og har klar beskjed om at 15-åringer bestemmer over sitt eget hår, men utover normal hårklipp, så må de finansiere det selv også.

Selv jobbet jeg i parfymeri da jeg var i den alderen. Så mitt hår har hatt de aller fleste farger med unntak av svart. (Besteforeldrene mine eide en kombinert veskebutikk/parfymeri, jeg fikk ikke jobben fordi jeg var genuint interessert i sminke og parfyme. Tvert imot. Hårfargene var vel egentlig de eneste produktene jeg testet ut.). Det var ikke alltid veldig pent, men mamma lot meg gråte mine modige tårer når det gikk galt og så gikk verden videre allikevel.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 11:01   #82
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Semipermanent rosa hårfarge - effekt og varighet? Alternativer?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Bleking kan være ganske vondt for hodebunnen, så akkurat det har jeg vært litt streng på. Men ellers har jeg gitt ganske frislipp når det gjelder hår. Hår vokser ut igjen og slike fargeeksperiment går bort etter en stund.

Ja, jeg var som sagt ikke involvert i beslutningen den første gangen, så her fikk Minsta lære den harde og vonde veien.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 14:51   #83
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Semipermanent rosa hårfarge - effekt og varighet? Alternativer?

Litt treigere i avtrekker'n her, men NÅ tenkte jeg at vesla på 5 skal få farge håret råsa. Men:

Jeg husker ikke helt nyansen på håret til datteren til Mave, men tror kanskje at hun var litt lysere enn min. Min er helt blond i deler av håret, men store deler har også blitt ganske mørkt. Fikk ikke til å laste opp bilde, men ut ifra denne beskrivelsen, er det en dårlig idé å farge rosa rett oppå (vi skal ikke bleke)?

Og, er det viktig med sånn "lillashampo" som flere skriver om i tråden her, og hva googler jeg for å finne det..?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 15:17   #84
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Semipermanent rosa hårfarge - effekt og varighet? Alternativer?

Ikke dårlig idé, men bare vær klar over at fargen da ikke blir lik hele veien. Det kan bli kult, det.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 15:29   #85
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Semipermanent rosa hårfarge - effekt og varighet? Alternativer?

Ungen min har en mørkgyllen hårfarge nærmest, det er ikke sånn "klassisk" nordisk lyseblondt.

Kjør på!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 21:14   #86
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Semipermanent rosa hårfarge - effekt og varighet? Alternativer?

Supert, da prøver vi.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 21:21   #87
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Semipermanent rosa hårfarge - effekt og varighet? Alternativer?

Datter (16) har ryddet rommet og jeg skal få overta rester av rød og blå hårfarge, så i morgen blir jeg lilla. Endelig har nemlig den nevnte datteren hår som ser naturlig ut, så da er det min tur. Jeg har ikke følt at jeg har kunnet farge håret i sprelske farger når hun har gått rundt med rosa, lilla, blått eller grønt hår, men nå som det er brunt får det vel være greit.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 21:33   #88
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Semipermanent rosa hårfarge - effekt og varighet? Alternativer?

Får vi se resultatet?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 22:00   #89
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Semipermanent rosa hårfarge - effekt og varighet? Alternativer?

Vi får se hvor tøff jeg er i morgen. Jeg har en del mørkt hår, så det er ikke sikkert det vil synes så godt, eventuelt kan det bli gøy.

(og nå kom jeg på at "gøy på håret" kanskje ikke akkurat er en hedersbetegnelse her på forumet )

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 22:01   #90
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Semipermanent rosa hårfarge - effekt og varighet? Alternativer?

Morsommere om du poster bilde med resultat, da. Barn med rosa hår er kult.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-21, 07:46   #91
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Semipermanent rosa hårfarge - effekt og varighet? Alternativer?

Jeg farget mitt eget hår rosa igår. Ungene er vandt til det og kikket ikke engang. Er nøye med bruk av god shampoo og balsam og hårkur.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-21, 23:30   #92
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Semipermanent rosa hårfarge - effekt og varighet? Alternativer?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Vi får se hvor tøff jeg er i morgen. Jeg har en del mørkt hår, så det er ikke sikkert det vil synes så godt, eventuelt kan det bli gøy (og nå kom jeg på at "gøy på håret" kanskje ikke akkurat er en hedersbetegnelse her på forumet )



Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Morsommere om du poster bilde med resultat, da. Barn med rosa hår er kult.

Denne ungen finnes egentlig ikke på internett, men her er resultatet bakfra og fra siden. Fargen på bildet fra siden stemmer best, det ble skikkelig knallrosa. Hun ble veldig fornøyd.

Etter en prat med en frisør fikk jeg litt noia for at det skulle komme borti hud og hårbunn, så det er lite farge innerst. Litt ujevnt ellers også, men pytt. Brukte én pakke.


Sist redigert av Marla Singer : 30-03-21 kl 23:40.
Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-21, 23:42   #93
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Semipermanent rosa hårfarge - effekt og varighet? Alternativer?

Fjernet bildene igjen jeg, siden jeg så at de var synlige for alle også hvis man ikke er logget inn. Men, det ble altså veldig rosa, og akkurat slik hun ønsket seg!

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no