Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-11, 17:21   #21
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Vi har ikke lys ute. Men på treet inne er det små, blanke lys.
Når jula ikke er rød, så har jeg ikke nisser.. i år blir den lilla -for tredje året på rad. Har vanlige "gammeldagse" lysestaker i vinduene -i hvitt.
Vil jo at ting skal matche. Eneste som kræsjer er den gullfargede betlehemsstjernen som henger i kjøkkenvinduet

Fargene går i lilla og sølv. Og fattigmannsølv er det masse av.
Men sønnens ting som blir laget på skolen får så klart en plass selv om det ikke matcher fargemessig

Lager ingen julegaver. Ja, bortsett fra kalendere fra elkjøp
De tror jeg blir favoritten i år. De har etterlyst den et par år nå nemlig. Ja, og så digitalkamera til sønnen min.

Gavene må matche. Altså innpakkingen. Til nå er alt pakket i gråpapir med rødt metallicbånd + litt klistremerker.

Reiser ingen steder i år.

Adventslysene er små kubbelys på et sølvfarget, rundt fat. Pynten blir kongler og noen små, lilla "kuler"-mer kongler eller noe sånt. Kjøpt på kremmerhuset i fjor eller året før.
Hvis jeg finner tallene jeg kjøpte for noen år siden og la på en lur plass, så blir det tall på de også. Hvis ikke så klarer vi nok å telle

Det er ikke overlesset med juleting her. MEN treet kommer opp tidlig. Som i senest 10.desember og aller helst første helga i advent

I år skal jeg pynte det treetasjes fruktfatet mitt med kuler i lilla og sølv. Tror det kan bli bra Og så har jeg noen vinglass som jeg lurer på å gjøre noe med.. som i å putte kuler i, sand eller sånne småsteiner og telys oppå..

Har også kjøpt kuler med navnene våre på. De kom i posten idag og er nyyyydelige!

Vi baker ikke noe særlig. Jeg er ikke skrudd sammen for sånt. Dessverre. Kransekakemasse blir kjøpt inn, så stikker vi ut figurer med pepperkakeformene. Funker fint

Kalendergavene er klare. Bare en hver søndag i advent.
Alle julegavene som skal sendes bort er avgårde for lengst. Mangler bare to stk til de som bor her i byen.

Jeg elsker julen og har hatt nedtelling siden juni


Sist redigert av Husfruen : 09-11-11 kl 17:32.
Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 17:51   #22
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Pynting og baking ja.

Treet kommer opp lille julaften. Da pakkes det ut fra garasjen og settes sammen. Pynter med to pakker hvite lys (ønsker meg en til) og kuler og pakker i blått og sølv. Ingenting kommer opp på treet om det ikke er i blått eller sølv.
Jeg har lyst til å bytte farger til lilla og gull, så jeg får se hva som finnes i år. I fjor fant jeg veldig lite juletrepynt i lilla så da ble det ikke noe av byttingen.

Jeg pynter med veldig lite nisser. I hvertfall ikke tradisjonelle nisser. Har noen få nisseaktige figurer, men det er mer i fjøsnisse stilen.
Her i huset går det mye i engler, og jeg ønsker meg stadig flere.

Også har vi julekrybbe. Ingen er spesielt kristne her i huset, men jeg synes den er koselig å ta frem lell.

Baking gjør jeg ikke så voldsomt mye av. Det blir pepperkaker og pekkerkakehus med ungene, kanskje fløtekarameller, kransekakestenger og rundinger av kransekake med sjokoladesmørkrem oppå og dyppet i kokesjokolade.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 17:55   #23
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Jeg liker førjulstiden. Hører på Händels Messias og Bachs Juleoratorium. Lager pepperkaker sammen med hele familien min (søster, hennes familie , våre foreldre og min familie). Går på julekonsert med foreldre + storesøster, med påfølgende god middag (ikke ofte bare vi 4 er sammen). Ser Nøtteknekkeren med eldstemann. Har en dag fri med søsteren min der vi handler julegaver sammen. Tenner adventlys i den fine Georg Jensen-staken.
Lager noen ganger gaver (strikker), har juleverksted med en vennefamilie.
Og etter at lillebror mente vi pyntet for lite, kjøpte vi belysning i mange mange farger, som vi kveiler rundt en søyle utenfor døra.
Gleder meg stort, alltid. Det er hyggelig med førjulstid så lenge den ikke blir alt for masete.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 17:57   #24
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

* Julelys - harry eller toppers? Farger eller hvite små?

Vi har et nett med hvite, små lys på den ene busken vår, og så har vi en rad med hvite lys rundt inngangspartiet. Juletreet har noe sånn som 200 små, hvite lys på seg.

* Matcher alt, eller er det vilt pynteanarki?

Alt matcher ikke, men jeg tror nok det meste gjenspeiler samme smaken. Min, altså.

* Lager du julegaver selv eller kjøper du alt?

Foreløpig ser det ut til at alt blir kjøpt, men jeg håper å få gitt hjemmelaget konfekt til naboene. Jeg ville ikke satt penger på at det blir noe av.

* hva tror du blir den store julegavehiten i år?

Jeg tror lekekjøkkenet og Puky'en faller i smak hos minsten, og det samme med Cuboro og Super Mario Galaxy til eldstemann.

* skal du på juletur?

Romjulstur, blir det nok. Vi pleier å tilbringe romjul og nyttår i hytte på sørlandet.

* hva er den ulitmate julestemningsaktiviteten?

Å, det må flere ting til:

- Ut og merke juletreet vårt på juletregarden, og hente det rett før julaften.
- Tenningen av bygdas julegran, og fakkeltoget.
- Julemarkedet.
- Julekonsert i kirka.
- Vennejulebordet.
- Julebakst.
- Gudstjenesten på julaften.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 17:59   #25
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

jul! Med bilder!
* Julelys - harry eller toppers? Farger eller hvite små?* Matcher alt, eller er det vilt pynteanarki? Toppers, tillater meg å være litt harry akkurat i julen, synes det er så koselig med julelys ute i mørket. Og pynter både litt på huset og i et par busker utenfor. foretrekker hvite lys, selv om det kan være fint med litt farger innimwellom.
* Lager du julegaver selv eller kjøper du alt? Kjøper alt.
* hva tror du blir den store julegavehiten i år? Tror kaffemaskiner blir en hit i år også..
* skal du på juletur? Praha
* hva er den ulitmate julestemningsaktiviteten? Baking med ungene med julemusikk i bakrunnen. Mørke kvelder med julebrus og julefilmer.



Kom igjen, less på med julerelaterte innlegg!

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 18:22   #26
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Jeg kjenner også julelysta kommer sigende til tross for varmegrader og regn.

Jeg tror ikke jeg skal lage noen julegaver i år. Hvis jeg skal lage noe blir det isåfall rene overskuddsprosjekt som kan gå til venninner, barn og andre som setter pris på det. Bake, lage mat og godteri skal jeg gjøre så mye som mulig av. Når jeg skriver kommer jeg på at jeg fast bytter matgaver med søstrene mine, så noe skal jeg jo lage. Disse tre-lags mintsjokoladene har jeg lyst til å lage i år:



Oppskrift fra Orangette.blogspot.com

Jeg synes julelys er topp, men vi har ikke utendørskontakt, og får ikke ordnet noe utendørs. Inne har jeg litt lyst på noe nytt. Vi har verdens fineste adventsstjerne som dessverre er litt slitt. Jeg håper den lever i år også.

Alt matcher ikke. Ikke på langt nær.

Julegavehit i familien vet jeg ikke helt. Minsta får en Trunki- koffert og det vet jeg blir en hit.

Vi skal ikke på tur, men bare være hjemme. Herlig!

Den ultimate julestemningsaktiviteten? Tja, ikke å sy lammerull i hvert fall, men det skal jeg uansett gjøre om ikke så lenge.

Ja, også kan jeg nesten ikke vente på aniskringler. Nam!

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 18:36   #27
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Jeg liker julelys ute, og vi har både hvite lys og fargede lys. Og nå som det er så mørkt, gleder jeg meg til å kunne sette de ut.

Vi skal ha hjemmejul, så da blir det juletre! Og julepyntene er samlet over flere år, noe er arvet fra bestemor og noe er fra ikea. Siden vi stort reiser bort hele julen, har vi ikke så mye pynt, men jeg har flere lysjulesterner som jeg henger opp, litt nisser og noen broderte julenissebilder som jeg har hatt siden barndommen.

Julegavene blir kjøpt, jeg er ikke spesielt kreativ, dessverre. Det hadde vært veldig morsomt å gi bort noe man hadde laget selv.

Vi baker litt pepperkaker (ungene), Saraer (jeg), lager pålegg og litt snop.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 18:46   #28
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

- Vi har hvite ikke sånn helt bittesmå lys på juletreet.

- Alt matcher ikke, men anarki er det ikke heller. Jeg har egentlig forenklet pyntingen med årene, og kommer langt med juleblomster (amaryllis og svibler i adventstiden + tulipaner i jula), masse lys og litt pynt. Etterhvert så er det jo endel ting som har en nostalgisk verdi, ting som guttene har lagd og ting som har en historie.

- Det hender jeg lager julegaver, men ikke hvert år. Jeg har faktisk kjøpt alt som skal ut av huset allerede, og har bare sønnene igjen. Kan virkelig ikke fordra overfylte desemberbutikker, i desember vil jeg heller gjøre andre ting.

- Vet ikke hva som blir den store julegavehiten i år. Jeg har kjøpt brettspillet Kaleidos til hele familien fra meg, og håper det blir morsomt.

- Skal ikke på juletur, vi er alltid hjemme i julen bortsett fra en tur til svigermor første juledag.

- Den ultimate ultimate julestemningsaktiviteten tror jeg må være å bake aniskringler. Men det er jo så mye. Se på Jul i Svingen, bake pepperkaker, høre på julemusikk, pynte juletreet lille julaften.

Ellers så har jeg vært så gal å lage tre pakkekalendere i år. Det startet med at jeg lagde en til sønnen min som er student langt unna. Den inneholder mye matvarer og nyttige ting.

Minstemann har hatt Legokalender de siste to årene, men ønsket seg pakkekalender igjen i år. Da jeg holdt på med å handle inn til den, fant jeg ut at jeg skulle lage en til attenåringen også. Han var utvekslingsstudent i USA i fjor, og da hadde jeg tenkt å lage julekalender til ham, men var for sent ute til å rekke å sende den. Så da får han i år istedet, mye nøttemiksposer og litt skrivesaker. Mest ting han likevel trenger, jeg syns ikke kalenderen skal bestå av julegaver hver dag. Har sagt til min eldste sønn på 25 at han får heller få et annet år, 72 pakker er rett oppunder smertegrensa kjenner jeg. Han er vel egentlig den som har fått pakkekalender flest år av alle, så jeg tror ikke han blir misunnelig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 19:23   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

De så deilige ut, Stellebord. Jeg elsker alt med mint.

Hiawata får legokalender så lenge legointeressen vedvarer, men jeg sydde en pakkekaldender til ham mens han var baby, så jeg gleder meg litt til å bruke den igjen. Kanskje jeg skal fylle den med små familiegaver?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 19:34   #30
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Jeg er også i julestemning!
Legger siste hånd på julekalenderne nå, gleder meg vilt til å dele dem ut.

Så nå vil jeg vite alt om din jul! Med bilder!
* Julelys - harry eller toppers? Farger eller hvite små?
Harry eller toppers, litt ettersom. Jeg liker hvite, diskrete. Mannen liker flere farger og hva-har-du. Og i år skal vi ha juletre hjemme for første gang. Dette kan bli spennende.

* Matcher alt, eller er det vilt pynteanarki?
Igjen, jeg har en bestemt smak. Ikke hvitt og matchende, akkurat, mer femtitallskitsch, mens mannen vil ha vilt pynteanarki med glitter og galskap. Dette kan også bli spennende.

Dog elsker jeg julepynt fra ungene, så i år håper jeg det kommer en del fint hjem fra barnehagen.


* Lager du julegaver selv eller kjøper du alt?
Jeg lager faktisk en god del, årets greie blir tynne, forseggjorte sokker. Det får de fleste. I tillegg blir det kalendere til faddere, besteforeldre og oldeforeldre til ungene.

* hva tror du blir den store julegavehiten i år?
Jeg håper det blir den kule gaven jeg har kjøpt til mannen, han får nerdete ting han ikke visste at han trengte. Dessuten har jeg ordnet fotokaffekopp til ham fra ungene, siden kaffekoppen hans er ødelagt. Også håper jeg at lillesøsteren min blir glad for at jeg overrasker henne med å lage pakkekalender.

* skal du på juletur?
Nei.

* hva er den ulitmate julestemningsaktiviteten?
Baking av julekaker. Se på julekalender med ungene og spise klementiner.

Jeg er litt spent på julebaksten i år, ettersom jeg må bruke melkefritt. Nå ser det ut til at laktosefritt kan gå bra, så da er kanskje pepperkakene redda, men det kan bli en nokså trist jul uten noe julegodteri på mor, om jeg ikke får til å bake med erstatning.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 20:59   #31
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Her er det julepyntanarki. Jeg er egentlig helt imot fargede lys, men mannen har fått med seg ungene på laget så her er det farger både ute og inne. De som er inne blinker i tillegg. Jeg gjemmer meg for naboene i hele jula, i fjor trodde den ene naboen vi hadde besøk av politiet, men det var bare de blå lysene mannen hadde hengt opp.

Treet må være det største jeg finner, og absolutt ikke plast. Skråtak er en fin ting når det er jul. Pynten er en salig blanding av nytt, arvet og hjemmelagd, og det matcher ikke. Julegavene kjøpes stort sett, men jeg har tenkt å strikke noen luer hvis jeg får tid.

Når vi pynter pepperkakehuset med cheesy amerikansk julemusikk på full guffe, og alle barna i nabolaget på besøk da er julestemningen på topp.

Vi skal ikke på juletur, men mannen har to julebord i en annen by, så det blir to helger uten barn med skikkelig julebords-fyll. Pluss en julemiddag med jobben min som inkluderer overnatting.

Julegavehit har jeg ikke tenkt på. Minste ønsker seg så inderlig en hodelykt, det skal jeg nok greie å fikse.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 21:32   #32
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Jeg vil gjerne planlegge jul.

Vi har lys ute og diger stjerne i vinduet. Inne vil jeg ha lys og blomster i desember. Luktene er viktige. Gløgg og pepperkaker.

Pynten er mer nostalgisk enn stilfull. Jeg er nostalgisk når det kommer til julepynt. Det ungene har laget er det fineste.

Jeg hører alltid på Herreavdelingen i desember. Har radio på kjøkkenet og jeg holder ofte på med noe der i desember. Da sitter julesteminga som et skudd.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 00:00   #33
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.837
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Bare elsker julen ja.

* Julelys - harry eller toppers? Farger eller hvite små?
Litt er fint i hvitt, mye og farger, spesielt blinkende farger er harry.
* Matcher alt, eller er det vilt pynteanarki?
Alt matcher ikke, men er nå litt "nøye" på det ja.
* Lager du julegaver selv eller kjøper du alt?
Kjøper alt.
* skal du på juletur?
Mulig det blir en tur til Brighton eller Manshester i desember.
* hva er den ulitmate julestemningsaktiviteten?
Åhhh, det må være å høre på julemusikk mens vi pynter og baker til jul.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 08:04   #34
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

* Julelys - harry eller toppers? Farger eller hvite små?
Vi holder oss til hvite lys. Naboene tar seg av de røde og grønne lysene. Vi bor ganske tett. I fjor hadde han dekorert verandarekkverkene (i glass) med allskens lys så huset så mest ut som en cruiseskip der det lyste opp i nabolaget

* Matcher alt, eller er det vilt pynteanarki?
Tja - det meste matcher ganske bra. Mest blomster og lys

* Lager du julegaver selv eller kjøper du alt?
Kjøper alt.

* skal du på juletur?
Mulig dagstur til Røros på julemarked

* hva er den ulitmate julestemningsaktiviteten?
Julekonsert med Nidarosdomens Guttekor og Arve Tellefsen!

Jeg handlet forresten 22 x 2 kalendergaver i går

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 08:56   #35
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

* Julelys - harry eller toppers? Farger eller hvite små?
Toppers, greit med farger, men ikke lyd!

* Matcher alt, eller er det vilt pynteanarki?
Sånn halvveis. JEG vil gjerne at det skal stå til hverandre, men vi henger også opp den barnelagde pynten.

* Lager du julegaver selv eller kjøper du alt?
Blanding. I år kjøper jeg alt.

* hva tror du blir den store julegavehiten i år?
Har ikke peiling, håper virkelig det blir innrammede bilder, for det får hele familien.

* skal du på juletur?
Nei.

* hva er den ulitmate julestemningsaktiviteten?
Pepperkakepynting og julehus hos søsteren min, pepperkakebaking i barnehagen med foreldre, julegrantenning på torget, vandring i julebelyste gater, aking, drikke kakao, pakke inn gaver, høre på julemusikk osv.osv.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:02   #36
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Her råder det reneste anarki. Etter år hvor jeg har forsøkt å mikse og matche har jeg fått to fra julegeriljaen inn i huset. De klipper, limer og ekstrempynter før jul, helt ute av kontroll. Ut i desember skal vi gjerne topp det hele med å kjøpe, ikke det fineste, nei da, det juletreet de synes mest synd på. Jeg ordnet som en gal før jul ifjor så ting skulle se bra ut, men har ikke tenkt å forsøke så hardt i år. Dorullnissene har kommet for å bli, og de er mange!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:03   #37
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

* Julelys - harry eller toppers? Farger eller hvite små?
Julelys må vi ha! Hvite, små. Inne og ute.
* Matcher alt, eller er det vilt pynteanarki?
Det matcher innenfor hvert rom. I stua er det hvitt-gull-sølv-gjennomsiktig. På kjøkkenet er det nisserødt, grønt og kræsj, med barnas krummelurer i heftig kombinasjon. Bedre for hvert år.
* Lager du julegaver selv eller kjøper du alt?
Det blir litt av hvert. I år blir det nok mest kjøpt, ettersom jeg hadde planlagt selbuvotter til alle mennene (damene fikk hjemmstrikket hals i fjor). Men jeg er så trøtt på kveldene at mønsteret havarerer fullstendig.
* hva tror du blir den store julegavehiten i år?
Kakaopinner.
* skal du på juletur?
Vi skal feire jul hos foreldrene mine (m/søstre) i år. Det blir kos!
* hva er den ulitmate julestemningsaktiviteten?
Å bake pepperkaker til julemusikk. Å pynte juletreet. Å bære gavene ned og legge dem under treet. Å henge opp julekortene på snor i trappa. Å spise klementin og se på advents-barne-TV.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:12   #38
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

* Julelys - harry eller toppers? Farger eller hvite små?
Jeg har hvite elektriske lys på juletreet og ute i et grantre i hagen. Ellers ikke så mye julelys.

* Matcher alt, eller er det vilt pynteanarki?
Juletreet er helt anarkistisk siden absolutt ALL juletrepynt som noensinne er bragt inn i huset må på. Jeg har masse pynt og liker godt alt som er rødt og nissete. I år har jeg allerede masse ideer i hodet og planlegger å hente kongler og grener. Vi må også ha ekte grantre, og da en diger, lubben en.

* Lager du julegaver selv eller kjøper du alt?
Jeg kjøper alt.

* hva tror du blir den store julegavehiten i år?
Det aner jeg ikke. Vet ikke hva jeg skal kjøpe selv heller. Til noen.

* skal du på juletur?
Nei.

* hva er den ulitmate julestemningsaktiviteten?
Pakke inn julegavene
Pynte på lillejulaften
Tenne lys på kvelden lillejulaften og nyte rent, ferdigpyntet julehus

Jeg liker godt å bake småkaker, og har en liten samling med småkaker jeg baker hvert år. Som faktisk er gode og ikke bare tørre og søte. Fulle kakebokser må det være. I tillegg går jeg bananas i godterihyllene i butikken. Vi har perverst mye godteri til jul. Jeg orker ikke tanken på å gå tom.

På ettermiddagene i desember tenner vi lys, tar frem pepperkaker og ser på julekalender.

På lillejulaften legger vi strømper under juletreet.

Vi har pepperkakehus på hvit filt med masse små julefigurer rundt. Figurene er samlet gjennom mange år helt siden jeg var liten.

Jeg har nok ikke det stiligste julehuset, men det er veldig koselig. Og jeg ELSKER jul.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 09:19   #39
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Å, no kjenner eg at eg gleder meg.

I går var det FAU- møte ang. julegrantenning, og me på arbeidsstova planlegger julaverkstad. Borna kom heim med info ang. juleoppvisning på turn, og speidaren forbereder lysmessa. Eg er spinnklar!

Eller eg er egentleg ikkje det, men eg veit kva samboar skal få til jul og det kan knapt skjedd før. Så eg føler meg klar. "Må berre" først.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 10:03   #40
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Her råder det reneste anarki. Etter år hvor jeg har forsøkt å mikse og matche har jeg fått to fra julegeriljaen inn i huset. De klipper, limer og ekstrempynter før jul, helt ute av kontroll. Ut i desember skal vi gjerne topp det hele med å kjøpe, ikke det fineste, nei da, det juletreet de synes mest synd på. Jeg ordnet som en gal før jul ifjor så ting skulle se bra ut, men har ikke tenkt å forsøke så hardt i år. Dorullnissene har kommet for å bli, og de er mange!



Jeg bare elsker den tanken.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
julebananas, julebonanza


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no