Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-11, 15:34   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Da jeg gikk til jobb i dag så jeg at de begynte å henge opp julelysene på kjøpesentret, og jeg merker at julestemningen begynner å komme sigende. Merkelig, siden det er varmegrader og ikke et lite snev av snø i luften engang. Julen er omtrent den eneste tiden på året jeg ønsker meg et hus, slik at jeg kan dekorere det utvending med alt som blinker og er gøy.

Så nå vil jeg vite alt om din jul! Med bilder!
* Julelys - harry eller toppers? Farger eller hvite små?
* Matcher alt, eller er det vilt pynteanarki?
* Lager du julegaver selv eller kjøper du alt?
* hva tror du blir den store julegavehiten i år?
* skal du på juletur?
* hva er den ulitmate julestemningsaktiviteten?

Kom igjen, less på med julerelaterte innlegg!

Jeg har laget hot gresskarchutney av Halloweengresskarene som skal gis bort til jul, og jeg surfer etter årets julepynt. I fjor kjøpte jeg en diger hibiskusblomst til å henge på treet, og en neve med små østtyske julefigurer som jeg lager adventstake av. I fjor hadde jeg hånlagde Steinerlys i ulike farger i staken, men det finner jeg sikkert ikke her til lands.

Jeg må også teste mitt loppisgorojern, og blir resultatet bra, blir nok det endel av julegavene også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 15:40   #2
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Vi har hus og lys ute. Vi har noen pittesmå lys i en buske ute på plenen. Også har vi endel lys i ei gran ved innkjøringen. Sånne som henger i rader nedover. Det er ei stor buske. Også har vi lys langs takrenna på fremsiden av huset. Alt er hvite lys som ikke blinker. De på huset kan blinke i forskjellige mønstre, men vi velger å ha de rolige.

Jeg bruker å pynte et fat og har kubbelys på som adventsstake.
Lyskuler i vinduene på stua, og femarmet lysestaker på rommene til ungene samt kjøkkenet.

Jeg tror den store julegavevinneren i år blir iPad.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 15:42   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Det er lenge til jul, sier jeg!

Men jeg liker lys og masse umatchet rotepynt, kjøper alle gavene (på nett), og liker å bake og lage konfekt. Kanskje jeg skal spørre ungene hva slags førjulsgreier de har mest lyst til at vi skal gjøre?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 15:45   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Så fint med andre som gleder seg til jul.

Jeg er ikke så god med bilder, men kan godt beskrive litt.

Jeg har hus, men pynter ikke mye ute. Vi pleier å henge en stor grangren med julepynt i på døren og så bruker vi fakler eller lykter utenfor om kvelden. Eller lyslykter om det er snø, men siden vi bor i Bergen er ikke snø en selvfølge til jul.

I adventstiden har vi juleblomster og enda mer stearinlys til vanlig. Vi har pleid å ha gavekalender, men i år har jentene ønsket seg ferdigkalendere, så da ble det det. Pet shop kalender til lillesøster og Lego Star Wars til storesøster. Og så henger vi opp julekortene etterhvert som de kommer.

Juletreet pyntes på lillejulaften. Storesøster synes at det er dumt og er misunnelig på de vennene som har pyntete juletrær lenge før jul. Men jeg tror at jeg insisterer på den løsningen i noen år til. Hun får heller gå amok med julepynt i adventen når hun får sitt eget. Lysene er hvite og helt små. Men eller er det fullt anarki. Blanding av amerikansk plast fra 70 tallet, jentenes hjemmelagete (og noen små rester av mitt) norsk trepynt og noe eksklusiv metallpynt og glasskuler som jeg har samlet på.

Julemusikken er mye amerikansk søtsuppe. Jeg elsker White Christmas, Silver Bells og masse mer i den sjangeren. Men vi hører på norsk tradisjon og klassisk musikk også.

Julegavene er stort sett kjøpt. Jeg har laget julegaver i mange år og er helt ærlig litt lei av at det blir sett på som en billig og enkel løsning ("du kan jo bare strikke noe"). Det koster meg tid og penger å gi bort hjemmelagete gaver og i år gidder jeg ikke. Jeg strikker til jentene, til mannen og til meg selv og dersom noen forteller meg at de ønsker seg strikk så skal de få det. Ellers ikke.

Vi skriver julekort. Med bare hilsener til de vi ser ofte og med mer tekst til de vi ser sjelden. Jeg lager ikke ferdigtrykket julebrev. Har ikke noe i mot dem, men orker ikke selv. Jeg sender ca 70 julekort. (og mannen sender noen han også, om jeg maser nok).

Vi baker og spiser masse julekaker. I år har jeg tenkt å være flink til å prøve ut nye oppskrifter og ikke bare bake de tradisjonelle fordi de "hører med". Jeg har begynt med å prøve ut Divines kolakaker og de er så gode at boksen snart er tom, så de kommer til å bli blant våre faste juletradisjoner.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 15:48   #5
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Jeg arvet oldemors julekirke med lys i. Ettersom vi ikke feirer kristen jul eller omgir oss med religiøse symboler og gjenstander, måtte kirka nissifiseres

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 15:49   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det er lenge til jul, sier jeg!

Neeeeeii! Det er jul fra nå til nyttår! Jeg trenger glitter og glor! Jeg tror det var gløggen i går som satte det i gang. *poff* så var jeg i julehumør. Jeg har lyst til å reise på juleturer og julemarkeder og what not. Akkurat det kan jo ha mer med min konstente reiselyst å gjøre da, jeg innser det.

Også ser jeg at Ikea ikke selger de store lysende hjertene til å henge i vinduene lenger, så vi må nok gå for en slik:



Eller en slik:



Denne skjønte jeg ikke helt hva var:


Jeg syns jeg aner at dere ikke er like julefrenetiske som jeg er?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 15:50   #7
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

* Julelys - harry eller toppers? Farger eller hvite små?
Harry med mengder, kjempekoselig med litt. Men bare hvite...

* Matcher alt, eller er det vilt pynteanarki?
Anarki Jula er for ungene også, så her pynter både små og store med det de vil pynte med.

* Lager du julegaver selv eller kjøper du alt?
Kjøper. Eier ikke kreativitet

* hva tror du blir den store julegavehiten i år?
Sikkert ipad eller annet nettbrett i år og. I tillegg er det visst et nytt battlefield (?) spill som alle ønsker seg? Angry bird høyttalere, kanskje?

* skal du på juletur?
Jaaaa Juleshopping og julekos i Dublin med bestevenninnen min. Det blir supert!

* hva er den ulitmate julestemningsaktiviteten?
Å bake pepperkaker Lukta, stemningen -alt!
Henge opp en overfylt julekalender, julegardiner og julekuler med lys i vinduene gir også stemning.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 15:51   #8
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Ikke helt like julefrenetisk, men etter Star Wars-tråden tror jeg nesten minsteungen blir nødt til å få en stjerneprosjektor til jul. Det er da i hvert fall én juletanke.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 15:54   #9
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt




* Julelys - harry eller toppers?
Farger eller hvite små? Topp med julelys, vi har hvite lys.
* Matcher alt, eller er det vilt pynteanarki?
Prøver egentlig å matche litt, men vi lar poden pynte juletreet med det han har laget, så helt matching blir det nok ikke.
* Lager du julegaver selv eller kjøper du alt?
Lager noen, resten kjøpes.
* hva tror du blir den store julegavehiten i år?
Til poden blir det nok ridderborg + kamera, til mannen tipper jeg barbermaskinen blir satt pris på. I de tusen hjem er jeg rimelig sikker på at Ipad blir en hit i år.
* skal du på juletur?
Jepp, vi 3 i familien her skal til København.
* hva er den ulitmate julestemningsaktiviteten?
Å lage pepperkaker

I år skal vi også på 2 teater i desember, det gleder jeg meg til. Jeg elsker julen.
Poden får pakkekalender, den skla henges opp i trappa.


Sist redigert av Chablis : 09-11-11 kl 18:55.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 15:54   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

For en fantastisk nissekirke, Flubby!

Blå, "du kan jo bare strikke noe"? Hva slags holdnig er det, liksom? Jeg skjønner godt at du blir snurt av det. Jeg ble helt utrolig rørt da venninnen min hadde strikket et nydelig lite sjal til meg i fjor, så mye arbeid og tid hun la ned i det!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 15:55   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Ikke helt like julefrenetisk, men etter Star Wars-tråden tror jeg nesten minsteungen blir nødt til å få en stjerneprosjektor til jul. Det er da i hvert fall én juletanke.

Stjerneprosjektor?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 15:57   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Et lite hjemmeplanetarium, som kan projisere stjernekonstellasjoner opp i soveromstaket. (Men kanskje ikke R2-D2-modellen som m^2 viste fram, tross alt. )

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 15:58   #13
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Jeg vil gjerne være julefrenetisk sammen med deg

Jeg storkoser med med juleforberedelser. Jeg vasker og rydder litt ekstra nå i november og det meste av julegaver kjøpes før 1. des. Desember-kveldene vil jeg bruke til pynting, baking, julekonserter o.l.

Når det gjelder julepynt så er jeg ganske tradisjonell. Til advent kommer det opp lys i vinduene og på et par busker ute. Ungene får pakkekalender og jeg pynter med hvite lys og juleblomster. Lilla adventspynt er jeg ikke så glad i. Rett før jul finner jeg fram mer julepynt i rødt, men stort sett så går det i blomster og lys da også. Nisser har jeg ikke noe særlig av

Jeg er veldig glad i å bake, så jeg baker alltid mye mer enn jeg burde

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 15:59   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Åh, den har ikke jeg sett! :iler til star wars-tråden: Hiawata fikk et slikt til bursdagen sin i fjor, i papp. Da stikker man ut de ulike konstellasjonene, også er det en lampe inni. Den funker ikke superbra, men vi har brukt den til å finne stjernetegn og slikt.

Jeg trenger en julekalender også, kjenner jeg. I fjor hadde jeg en tysk helse-te-kalender, og dokumenterte det hele hver dag på facebook. Pre-barn så fikk jeg prinsessekalender av Høvdingen et år, med juglete prinsessesmykker i. Noen av dem bruker jeg fremdeles. Mon tro om Palais des thes har tekalender?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 16:19   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Jeg pynter ute med lite kunstig hvitt juletre og masse lys. Jeg pleier å ha juletre med masse, masse pynt på, men dropper det i år, fordi vi skal reise bort tidlig om morgenen 2. juledag. Jeg synes det er greit nå, men vet ikke om jeg kommer til å savne treet når julen faktisk er her.

Har masse nydelig julepynt, og er bittelitt nazi på at det skal passe inn her. Det barna har laget pleier å henge på juletreet, slik at den andre pynten egentlig blir ganske stilig, rent objektivt sett.

Jeg hater hæppigoløkkijulemusikk, slik som "Rudolf" og "jeg så mamma kysse nissen" og sånn, og elsker gammel julemusikk. Her i huset vinner Rolf Lislevand og Helene Bøksle over Hanne Krogh og Arne Bendiksen, og Weber over Wham!. Mannen min synes jeg er en åndssnåbb, men jeg insisterer på at jeg har God Smak(TM).

Jeg pleier å lage gavekalender og nyter det nå som vi bare har ett hjemmeboende barn igjen, og tar frem julepynten litt etter litt.

Og jeg elsker gløgg!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 16:23   #16
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Blå: Jeg blir helt himmelfallen av å lese det du skriver. Hjemmelagete julegaver er jo de beste! Jeg har en venninne som er flink med hendene og har gitt meg tovet veske en jul, og strikket lue en annen. Jeg blir kjempeglad og rørt over at folk legger ned så mye arbeid i noe som de skal gi vekk. En jul fikk jeg heklet lue av Acsa, og det er et av mine yndlingsplagg.

Jeg gleder meg til jul og adventstid, og til og med til å lage kalender til ungene, men jeg er glad for at de bare åpner hver tredje dag, for jeg tror ikke det hadde vært like artig å finne, kjøpe og pakke 72 adventspakker.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 16:24   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Jeg er ikke så begeistret for norsk julemusikk verken av den ene eller andre sorten, men den amerikanske kan være så cheesy den bare kan, omtrent. Også har jeg pauser med Mahalia Jackson innimellom. Whitch, reminds me, jeg må få Spotifyen min opp å gå på iphonen, så jeg kan høre på julemusikklista mi fra i fjor.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 16:33   #18
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Jeg koker fudge, as we speak, men det spørs om de varer helt til jul.

Vi pynter noe, men tar ikke helt av. Det blir første jul i hus, så det spørs om det ikke kommer noe lys i buskene, dog ikke grelle.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 16:35   #19
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Jeg er vokst opp med samme kirken som deg, Flubby! Vår er også nissifisert, men er i mors eie fremdeles.

I år går vi for et interaktivt juletre og har Elvis Presley-gitar m/"I'll be home for christmas" og snøfnugg med blinkende led-lys som også spiller en sang når den trykkes på.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 17:10   #20
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juljuljuljuljul! - julepynt og julestæsj og julegodt

Vi skulle jo hjem i juli, vi. Så vi har ikke med oss en eneste liten nisse, eller julekalender eller noenting. Så vi skal lage jul i et nytt land helt uten juletingene våre. Storesøster har bestemt at vi skal ha sånne popcorn og cranberries-snorer på treet, og røde og hvite sukkertøystenger, som i Donald.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
julebananas, julebonanza


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no