Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva er fornuftig å betale for en sofa?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-10, 21:51   #41
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?

Det jeg tenker er at selv om dere finner en sofa dere vil like i 40 år, og som vil vare i 40 år, så er det ikke sikkert at den vil PASSE i 40 år. Kanskje dere bytter hus, blir flere, vil ha inn andre møbler som gjør at sofaen blir for liten, osv.

Jeg ser at selv med mine ganske rimelige sofaer så er det endret bruk som gjør at jeg vil bytte ting ut, ikke verken kvaliteten eller at jeg blir lei av dem.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 21:57   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg ser at selv med mine ganske rimelige sofaer så er det endret bruk som gjør at jeg vil bytte ting ut, ikke verken kvaliteten eller at jeg blir lei av dem.

Ja, det er jo grunnen til at vi ønsker å bytte den vi har nå, den passer ikke til familieliv, rett og slett. Og til slutt vil en slik loungesofa bli for vanskelig å reise seg fra og vi må opp i høyden igjen.

Vi kommer ikke til å gjøre noe overilt altså, jeg er tross alt sammen med en mann jeg må levere overbevisende budsjett til før vi bestiller ferie (siden det i hovedsak er jeg som pusher på for å dra på de dyreste feriene), og det er andre ting som må prioriteres først. Men jeg er såpass sikker på smaken vår at jeg tror ikke vi hadde gått lei, men bruksendring kan den selvsagt bli utsatt for. Størrelse er jo ganske greit med en modulsofa, i og med at den kan byggen både inn og ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 22:02   #43
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?

Aldri i livet om jeg ville brukt så mye penger på en sofa! I min verden har jeg en makspris på 12000,- på sofa og da svir det langt inni hjerterota og pengboka. Jeg ville ikke turt å spise eller drikke noe i en så dyr sofa, og spesielt ikke med barn. Sønnen vår ødela forresten en ganske dyr ny designsofa på jobben til mannen min med sprittusj............... :O

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 22:06   #44
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?

Jeg synes det høres litt "tulent" ut å skulle bruke så mye penger på en sofa. Dersom man har økonomi til det og er interessert i interiør så var det helt klart veldig fine sofaer da...

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 22:11   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?

Men syns dere det er tullete fordi en livsvarig sofa bør koste mindre, eller fordi dere regner med å bytte noen ganger opp i gjennom?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 22:13   #46
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?

Fordi det er usannsynlig mye penger, vil jeg tro.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 22:13   #47
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?

Har du sett på Boconcept? Hakket dyrere enn Bolia tror jeg, men ikke dyrest heller.

Vi hadde aldri brukt så mye penger på en sofa. Jeg så på Bolia, men ble for gjerrig og valgte Living jeg også. Bolia var over dobbelt så dyr for samme størrelse omtrent. Vi har flyttet i nytt hus og måtte ha seng, spisestue, TV, sofa, hagemøbler, så det måtte være en eller annen grense på det.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 22:15   #48
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men syns dere det er tullete fordi en livsvarig sofa bør koste mindre, eller fordi dere regner med å bytte noen ganger opp i gjennom?


Jeg tror kanskje ikke jeg ser det for meg siden vi ikke ville greidd å hoste opp såpass mye penger på en gang, samt at en så dyr sofa ikke ville stått i stil med resten av heimen. Hadde heller kjøpt nytt kjøkken, for å si det sånn.

Og så tror jeg at jeg, for min del, ville blitt like fornøyd med en sofa til rundt 20000.

Men man er jo ulike på det, den berømte delte baken.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 22:16   #49
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?

1. Jeg har vel til dags dato aldri kastet en sofa, selv om de ikke har vært dyre, og tror vel ikke at de MÅ koste 50 - 100 000 for at de skal vare veldig lenge

2. Jeg er litt redd for veldig "endelige" beslutninger, sånn generelt, og hadde følt meg veldig forpliktet til å aldri kunne ombestemme meg om jeg hadde brukt så mye penger, og for MEG er det ukomfortabelt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 22:20   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Fordi det er usannsynlig mye penger, vil jeg tro.

Ja, det er jo virkelig det. Da vi flyttet sammen i 2001 så var jeg på en gigantisk sofajakt. Jeg forelsket meg dypt og inderlig i en sofa på Robert Tandberg, som da kostet 60.000,- Vi syns det var helt uhorvelig dyrt, og valgte en enkel 2,5 seters sofa fra Slettvoll i stedet. Den kostet 20.000,- og jeg følte virkelig at vi hadde lagt skikkelig mye penger i en sofa. Nå begynner den å bli merkbart slitt, men det er fremdeles en pen, og klassisk sofa. Jeg har allikevel aldri greid å glemme den sofaen på Robert Tandberg. Den var også betydelig større, slik at vi ikke hadde hatt problemet vi har nå, med alt for lite sofa.

Jeg er veldig glad i pene møbler.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 22:28   #51
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?

Vi brukte veldig lang tid på å kjøpe sofa for 2 år siden. Og vi konstaterte også at sofa er dyrt når du skal ha mange sitte-/liggeplasser og har lite areal disponibelt.

Vi fant det vi definerte som drømmesofaen og som kostet 25 000. Da hadde vi sett på så mange skikkelig dyre greier at vi synes det var latterlig billig. Når vi i tillegg skulle få 12 % rabatt pga sen levering og dama på telefonen sendte oss ny faktura på 20 000, så var vi rent lykkelige. Problemet er at den forholdsvis nye sofaen begynner å bli ganske så slitt allerede. Den var dyr nok til at jeg finner det grusomt irriterende. Så dyr betyr ikke alltid bra.

Men jeg skjønner dere godt. Fant vi drømmesofaen så kunne jeg sikkert svidd av 50 000, men sannsynligvis ikke 100 000.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 22:31   #52
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det som skrives om at dyre sofaer må vare lenge. Gjør de det? Holder de seg fine i førti år?

Vet ikke. Men for meg hadde det vært lettere å klage på en sofa til den prisen enn en fra IKEA. Jeg ville selvsagt valgt en sofa som påsto å være slitesterk også altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 22:35   #53
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?

Jeg har siklet på finn jeg.
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=24446561
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=24215777
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=24952773
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=24309029

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 22:47   #54
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det som skrives om at dyre sofaer må vare lenge. Gjør de det? Holder de seg fine i førti år?

Svigers kjøpte (svindyr) designsofa for 40 år siden som fortsatt er veldig fin. De er veldig (veldigveldig) flinke til å passe på tingene sine og liker det. Jeg, derimot, får hjertet i halsen hver gang mine sjokoladeglade unger med ikke-nyvaskede-hender nærmer seg noe i det huset. Jeg tror ikke jeg ville slappet av med bena oppunder meg og rødvinglasset i hånda i noe jeg visste var en ting jeg burde passe ekstra godt på, ettersom det hadde blitt en investering. Men så betyr interiør og ting ikke så mye for meg heller. De var utrolig stilige, særlig den første.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 22:54   #55
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?

annemede: Denne så ikke spesielt comfy ut?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 23:04   #56
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?

Når jeg skal kjøpe noe dyrt jeg har penger til, tenker jeg alltid "jeg har x tusen kroner. Hvis jeg tenker at dette er fri kapital, er det *insert objekt i kikkerten* jeg ønsker å bruke dem på? Det har hendt flere ganger at jeg har ombestemt meg etter å ha tenkt den tanken fullt ut. Jeg kan nemlig bli veldig forelsket i noe, spare og spare uten å egentlig tenke så veldig mye gjennom hva annet jeg kunne fått før de pengene. Så når jeg da gjør den økonomitankepolitiske øvelsen før innkjøp hender det av og til jeg ombestemmer meg. Og hadde jeg hatt 60000 kr jeg hadde råd til å bruke på noe og sofa var det jeg hadde spart til, tror jeg sofaen hadde strøket glatt. Men som sagt, jeg har sofa til 3000 kr på finn og hadde prioritert det meste foran så lenge sofaen ikke var vond eller i ferd med å falle sammen.

For meg er 60000 kr mye penger. En sofa er et bruksmøbel. Den blir slitt, det skal bo barn i den og vi kan komme til å ommøblere slik at den ikke lenger fungerer i rommet. Og vi kan finne på å flytte. Ut fra slike hensyn er et 10-årsperspektiv på en sofa det maksimale jeg kan ha, og da er 60000 alt for mye. For andre som er sikre på at de bor der de har tenkt å bo og har møblert slik de ønsker å leve og har den familiestørrelsen de planlegger, kan dette være helt annerledes. For ikke å snakke om ikke har barn som tegner overalt og sitter på ryggputene så de synker sammen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 23:07   #57
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det som skrives om at dyre sofaer må vare lenge. Gjør de det? Holder de seg fine i førti år?

Vi har en ti år gammel, halvdyr sofa (i Tallulah-sammenheng). For et år siden så den fremdeles helt ny ut, men så ødela renseriet trekket på den. ( ) Vi skal trekke den om nå. Bortsett fra det stygge trekket, er selve sofaen fremdeles akkurat like fin som da den var ny.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 23:16   #58
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?

Jeg tenker at man bruker glatt flere hundre tusen på en bil og da er det for meg mer mening å bruke 60 K på en sofa som man bruker mange mange timer hver dag.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 23:17   #59
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?

Om du finner en sofa du liker med god comfort og bra kvalitet, er det en investering i dagliglivet. Som antakeligvis er størsteparten av livet deres. Da er ikke 50.000,- + mye. Om dere har råd til det. Dersom brukt er et alternativ, kan det finnes kule designperler der ute, særlig fra firmaer.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 23:26   #60
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?

Egentlig burde jeg holde meg langt unna denne diskusjonen, kjenner jeg. Jeg befinner meg i en helt annen liga - ja, til og med i en annen verden! Hadde jeg foreslått for mannen min å bruke 50-100.000 på en sofa, hadde han antakeligvis fått meg innlagt tvert. Vi vurderer også ny sofa nå fordi den vi har holder på å ramle sammen. Vi har et budsjett på max 2.000 kr. Det blir med andre ord enten brukt fra finn.no eller en stabel paller med skinnfeller på.

Jeg har forøvrig svært liten tro på begrepet "livsvarig sofa". For det første tror jeg ikke sofaer holder seg så lenge at man kan kalle de livsvarige. For det andre tror jeg ikke at smaken din holder seg så lenge heller. Samfunnstrendene endres og du vil også endre deg ganske mye på 30-40-50 år. Så nei, jeg har veldig liten tro på at du vil være fornøyd med den samme sofaen om 40 år.

Så ja, jeg synes det er fullstendig galskap å kjøpe en sofa som koster så mye. Jeg synes det er like tullete å kjøpe en sofa til 20.000 også. Akkurat nå har vi ikke mer enn et par tusen å bruke på en ny sofa hos oss, men jeg er ikke lei meg for det. Jeg lever akkurat like godt med en gammel furusofa noen har blitt lei som med en dyr designsofa. Det er ikke slike ting som gir livskvalitet.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no