Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vet du hva "teknisk produksjon" betyr? (Arrangement)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-20, 22:39   #21
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva "teknisk produksjon" betyr? (Arrangement)

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Skal man være beinhard så er rigg KUN midlertidig oppheng i takkonstruksjoner. Men i praksis brukes det (skuffende nok, hehe) om alt som er midlertidig scenekonstruksjon, om det så er en litta sveivescene på en lastebil eller custom built tredve meter høy og femti meter brei scene på Velle Hovin.

Folk sier til og med at de rigger når de setter lamper på gulvstativ.

Jeg har en datter i sirkusbransjen og der betyr rigg kun det du skriver nå. Rigg for luftakrobatikk, dvs "midlertidig oppheng i takkonstruksjoner" for diverse stæsj som artistene svinger seg rundt i. Eller "rigg for luft", som sirkusfolka sier.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-10-20 kl 23:01.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-10-20, 23:00   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva "teknisk produksjon" betyr? (Arrangement)

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg har en datter i sirkusbransjen og der betyr rigg kun det du skriver nå. Rigg for luftakrobatikk, dvs midlertidig oppheng i takkonstruksjoner for diverse stæsj som artistene svinger seg rundt i. Eller "rigg for luft", som sirkusfolka sier.



Nå savner jeg Cirque du Soleil enda mer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-20, 23:07   #23
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vet du hva "teknisk produksjon" betyr? (Arrangement)

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.



Nå savner jeg Cirque du Soleil enda mer.

Denne tråden fikk meg til å savne konserter enda mer. Om det er mulig. Begynte å gråte da jeg fant en gammel klistrelapp med merch fra Telenor arena i går ...

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-20, 23:19   #24
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva "teknisk produksjon" betyr? (Arrangement)

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Denne tråden fikk meg til å savne konserter enda mer. Om det er mulig. Begynte å gråte da jeg fant en gammel klistrelapp med merch fra Telenor arena i går ...

Heh, jeg fant akkrediteringa mi fra Maluma (av alle ting!) som var på TA i februar i en jakkelomme, og fikk klump i halsen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-20, 23:26   #25
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vet du hva "teknisk produksjon" betyr? (Arrangement)

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Heh, jeg fant akkrediteringa mi fra Maluma (av alle ting!) som var på TA i februar i en jakkelomme, og fikk klump i halsen.

Også Maluma ...

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-20, 23:27   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva "teknisk produksjon" betyr? (Arrangement)

Jeg grein vel littegrann før Maluma også tror jeg. (Neida. Men den var interessant den ass.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-20, 23:42   #27
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vet du hva "teknisk produksjon" betyr? (Arrangement)

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg grein vel littegrann før Maluma også tror jeg. (Neida. Men den var interessant den ass.)

Interessant er ordet! Ante ingenting om fyren før jeg kom. Første konserten faktisk ... altså hvor jeg ikke visste noe. Men interessant, ja! Sjefen min lo godt da jeg satt på merchbordet og strikket under konserten ...

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-20, 23:51   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva "teknisk produksjon" betyr? (Arrangement)

Jeg hadde gjort research, registrerte at hele touring prod var colombiansk, og satte alle mine spansktalende på crewet, ink crewsjefen. Det gjorde susen. Og bare fire timer etter at Maluma var ute, begynte vi opprigg til Slipknot, samtidig som vi hadde Halsey på Spektrum.

Those were the days.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-20, 00:01   #29
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva "teknisk produksjon" betyr? (Arrangement)



Jeg vet at venue er åstedet for selve hendelsen. Ellers vet jeg at det er mye greier som skal på plass - men det meste jeg vet om slik har jeg lært av deg, Mave - og serien Roadies.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-20, 00:24   #30
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva "teknisk produksjon" betyr? (Arrangement)

Jeg vet hva alt du skriver er, men for lekfolk ville jeg skrevet «teknisk produsjon, som lys, lyd og sceneeffekter» og «fastmontert sceneutstyr på arrangementssted».

Hilsen kommunikasjonsavdelingen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-20, 00:28   #31
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vet du hva "teknisk produksjon" betyr? (Arrangement)

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg hadde gjort research, registrerte at hele touring prod var colombiansk, og satte alle mine spansktalende på crewet, ink crewsjefen. Det gjorde susen. Og bare fire timer etter at Maluma var ute, begynte vi opprigg til Slipknot, samtidig som vi hadde Halsey på Spektrum.

Those were the days.

I know! Kunne nemlig ikke jobbe Slipknot, ønsket meg Halsey i Spektrum, men omstendigheter gjorde at jeg fikk Maluma. Ingen research siden jeg trodde jeg skulle jobbe på Halsey en god stund. Men ja, those were the days ...

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-20, 01:00   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva "teknisk produksjon" betyr? (Arrangement)

En veldig vag ide om det første og klarer kanskje å ressonere meg frem til det andre. Men jeg jeg har jo hørt på det i noen år, så egentlig burde sikkert svaret vært «ingen anelse».

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-20, 08:42   #33
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva "teknisk produksjon" betyr? (Arrangement)

Dette kan jeg.
Da jeg begynte i den bransjen kunne jeg ingen ting, men lærte kjapt om Venuer og rigg og techspec og Light Plot og betonggriser og PM og SM og! og! og!

Hjertet mitt blør for gammelbransjen og alle de flinke folka som ikke får gå på jobben sin.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-20, 08:48   #34
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva "teknisk produksjon" betyr? (Arrangement)

Korpset sjauer for omreisende teater og en ting har jeg lært. Hold kjeft, lytt, gjør som du får beskjed om og BARE det. Ikke tenk selv, for dette kan de utrolig mye bedre enn deg.
Og jeg bøyer meg i støvet for hvordan det stables og ordnes. En hel teaterforestilling losset og rigget på noen få timer. Og stort sett med korpsforeldre med tomt blikk og jobbklær til å hjelpe seg.
Og nå har jeg lært hva teknisk produksjon er. Men jeg lover å fortsette å holde kjeft og ikke sette fra meg så mye som en kasse uten å få beskjed om hvor den skal stå.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no