Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-13, 07:57   #201
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men det er jo ikke det Esme sier, Skremmern. Hun sier at treff der den eneste fellesnevneren er kjønn, ikke er interessant å prioritere.

Bomull, nå har du jo havnet i en prinsipiell debatt. Jeg vil bare si at det å orke å invitere noen hjem til deg er en veldig hyggelig gest, uansett hva kriteriet eller anledningen er. Det er ikke desperat eller påtrengende, uansett, synes jeg.

Nå vil jo ikke den ENESTE fellesnevneren være kjønn da, foreldre med barn i samme klasse har vel en del andre greier også, som er felles.

Det sagt, så tror jeg kanskje at sannsynligheten for å treffe foreldre fra andre kulturer er BETYDELIG større i slike kjønnsdelte settinger. Hvis målet blandt annet hadde vært å integrerere f.eks familier med muslimsk bakgrunn, tror jeg faktisk at kjønnsnøytrale kvelder hadde virket mot sin hensikt i svært mange tilfeller.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 07:59   #202
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Definitivt! Og vi snakker ikke om formelle settinger, så ekskludering har ingenting med dette å gjøre.

Selv om det er en relativt uformell setting synes jeg det å bare invitere mammaer er ekskluderende. Det er bare halvparten av en naturlig gruppe som kan komme, og som et sosialiserings,- og konfliktforebyggende tiltak anser jeg det som veldig ekskluderende.

[/quote]

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 08:30   #203
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Selv om det er en relativt uformell setting synes jeg det å bare invitere mammaer er ekskluderende. Det er bare halvparten av en naturlig gruppe som kan komme, og som et sosialiserings,- og konfliktforebyggende tiltak anser jeg det som veldig ekskluderende.

[/quote]

Så du mener at det som gjelder for barna våre i bursdagssettinger gjelder også for oss voksne? At man må invitere alle for å ikke være ekskluderende?

CD: Jeg er uenig i at den eneste fellesnevneren er kjønn.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 08:41   #204
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Så du mener at det som gjelder for barna våre i bursdagssettinger gjelder også for oss voksne? At man må invitere alle for å ikke være ekskluderende?

CD: Jeg er uenig i at den eneste fellesnevneren er kjønn.[/quote]
Hvor kom bursdager inn i bildet her?
Jeg sliter med å følge diskusjonene når det dras inn fullstendig irrelevante sammenlikninger.
Jeg diskuterer gjerne mammakvelder med deg, men da må det på en måte være i en relevant form.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 08:49   #205
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Du snakker om å invitere hele grupper for å ikke være ekskluderende, og da lurer jeg på om du mener at det samme gjelder for barna vår når vi inviterer dem. Nysgjerrig, rett og slett, ikke et argument for eller imot mødretreff.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 08:54   #206
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hvem har egentlig sagt dette?

Et eller annet sted i denne tråden var det noen som sa noe ala "det blir kjedelig med bare kvinner", men jeg gidder ikke bla tilbake for å finne det, så viktig er ikke denne diskusjonen for meg.

Jeg lurer på det samme som Skremmern, og har ikke fått noe svar. Hvorfor er det mer ekskluderende om de voksne vil invitere bare kvinner, enn når barna vil (må) invitere bare jenter?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 08:56   #207
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Du snakker om å invitere hele grupper for å ikke være ekskluderende, og da lurer jeg på om du mener at det samme gjelder for barna vår når vi inviterer dem. Nysgjerrig, rett og slett, ikke et argument for eller imot mødretreff.

For meg er dette ikke sammenliknbare situasjoner.

Men om du var så nyskjerrig på min holdning til bursdagsinvitasjoner, så er det nei, jeg mener ikke at man må invitere alle for enhver pris. Jeg vil ikke utdype det noe mer, annet enn å si at det ligger svært personlige og vonde erfaringer bak denne holdningen.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 09:09   #208
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Et eller annet sted i denne tråden var det noen som sa noe ala "det blir kjedelig med bare kvinner", men jeg gidder ikke bla tilbake for å finne det, så viktig er ikke denne diskusjonen for meg.

Jeg lurer på det samme som Skremmern, og har ikke fått noe svar. Hvorfor er det mer ekskluderende om de voksne vil invitere bare kvinner, enn når barna vil (må) invitere bare jenter?

De aller fleste her har sagt at private tilstelninger som venninnetreff er selvfølgelig helt greit. Det er det som er mest sammenlignbart med bursdagstreff.

I arbeidslivet er det et problem at masse beslutninger taes i uformelle settinger, typisk mennene i et konsern drar på "guttetur" og da taes det beslutninger og holdninger dannes som har store konsekvenser på arbeidsplassen. Synes du det er helt greit?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 09:10   #209
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

I arbeidslivet er det et problem at masse beslutninger taes i uformelle settinger, typisk mennene i et konsern drar på "guttetur" og da taes det beslutninger og holdninger dannes som har store konsekvenser på arbeidsplassen. Synes du det er helt greit?

Nei, selvfølgelig ikke, men jeg ser ikke hvordan det er sammenliknbart med dette? Det skal vel ikke taes noen beslutninger på disse mødretreffene? Med forbehold om at jeg aldri har vært på et.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 09:14   #210
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei, selvfølgelig ikke, men jeg ser ikke hvordan det er sammenliknbart med dette? Det skal vel ikke taes noen beslutninger på disse mødretreffene? Med forbehold om at jeg aldri har vært på et.

Dette er vel rent sosialt. For vår del litt sånn bli kjent opplegg. Ingen beslutninger av noe slag.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 09:16   #211
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei, selvfølgelig ikke, men jeg ser ikke hvordan det er sammenliknbart med dette? Det skal vel ikke taes noen beslutninger på disse mødretreffene? Med forbehold om at jeg aldri har vært på et.

Jeg mener at om mødretreffet er helt rent sosialt så er der sammenlignbart med hvilket som helst venninnetreff og da har man ikke noe ansvar for å være inkluderende.


Men om man sitter og prater masse om klassen og barna så er man mer sammenlignbar med disse jobbeturene. Det blir dannet viktige nettverk hvor en del ikke får sjanse til å være med.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 09:42   #212
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg mener at om mødretreffet er helt rent sosialt så er der sammenlignbart med hvilket som helst venninnetreff og da har man ikke noe ansvar for å være inkluderende.

Men om man sitter og prater masse om klassen og barna så er man mer sammenlignbar med disse jobbeturene. Det blir dannet viktige nettverk hvor en del ikke får sjanse til å være med.

Dette er jeg veldig enig i. Det er i uformelle settinger det ofte legges grunnlag for beslutninger. Derfor liker jeg bedre treff som legger opp til at man skal finne på noe morsomt sammen for å bli kjent, og ikke treff som legger opp til diskusjoner.

På den andre siden vil det alltid bli samtaler og diskusjoner rundt klassen i fora der mange fra foreldregruppen er samlet. Det er helt naturlig. Derfor er det også viktig å være bevisst hvordan slik treff foregår.

Jeg har vært på mammatreff. Jeg får frysninger av ordet, men mannen har heldigvis vært på tilsvarende pappatreff, så balansen er i hvertfall opprettholdt. Jeg ser absolutt positive ting med å arrangere mamma- og pappatreff, og har selv fått gode venner i foreldregruppen (av begge kjønn). Men selv om jeg ser at sosialiseringstreff er en positiv ting synes jeg det allikevel går ann å ha en annen tanke i hodet også, det bør ikke bli et nettverk der man legger føringer for de som ikke har blitt invitert.

Hvem som lager avtaler for barna (før de blir store nok til å gjøre avtaler selv) har forresten hvert veldig kjønnsnøytralt for vår del. Jeg forholder meg til hjemmet som sådann.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 10:20   #213
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Jeg dulter kraftig på Skremmern.



Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men det er jo ikke det Esme sier, Skremmern. Hun sier at treff der den eneste fellesnevneren er kjønn, ikke er interessant å prioritere.

Hvordan i alle dager skal man klare å lage en sammenkomst der den eneste fellesnevneren er kjønn?

Noen fellesnevnere vil det nødvendigivs være.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 11:26   #214
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg lurer på det samme som Skremmern, og har ikke fått noe svar. Hvorfor er det mer ekskluderende om de voksne vil invitere bare kvinner, enn når barna vil (må) invitere bare jenter?

For de som ikke ønsker å invitere hele klassen, er jentegruppe/guttegruppe en praktisk løsning. Hvis dere mener dette er en relevant sammenlikning i denne diskusjonen, ville jo det bety at familiene får en bursdagsinvitasjon og velger selv hvilket barn de ønsker å sende.

Jeg synes å oppfordre én av foreldrene til treff er en logisk og enkel måte å gjøre det på. Da slipper man å ekskludere aleneforeldre, familier med foreldre av samme kjønn osv.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 11:27   #215
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg synes å oppfordre én av foreldrene til treff er en logisk og enkel måte å gjøre det på. Da slipper man å ekskludere aleneforeldre, familier med foreldre av samme kjønn osv.

Nettopp.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 11:59   #216
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg synes å oppfordre én av foreldrene til treff er en logisk og enkel måte å gjøre det på. Da slipper man å ekskludere aleneforeldre, familier med foreldre av samme kjønn osv.

Jepp. Superenkel og bra løsning.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 12:28   #217
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

For de som ikke ønsker å invitere hele klassen, er jentegruppe/guttegruppe en praktisk løsning. Hvis dere mener dette er en relevant sammenlikning i denne diskusjonen, ville jo det bety at familiene får en bursdagsinvitasjon og velger selv hvilket barn de ønsker å sende.

Det skjønte jeg ikke. Sende et barn i familien liksom, uavhengig av hvilken klasse det går i?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 12:50   #218
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av noen, her.


Jeg synes å oppfordre én av foreldrene til treff er en logisk og enkel måte å gjøre det på. Da slipper man å ekskludere aleneforeldre, familier med foreldre av samme kjønn osv.

Hvilket jeg sterkt anbefaler i formelle settinger, hvis derimot noen ønsker å stifte nye bekjentskaper må det være helt ok at noen ønsker å invitere f.eks. kvinnene i barnas klasse.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 12:55   #219
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hvilket jeg sterkt anbefaler i formelle settinger, hvis derimot noen ønsker å stifte nye bekjentskaper må det være helt ok at noen ønsker å invitere f.eks. kvinnene i barnas klasse.

Ja, det er det så lenge det er rent sosialt. Men overgangen fra rent sosialt til stedet der beslutninger egentlig tas og kontaktnettverk bygges er ganske så glidende. Det er derfor noen av oss er skeptisk til rene mammakvelder i klassesammenheng.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 13:01   #220
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.813
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Jeg synes ofte det er lettere å bli kjent med folk da det er blandede lag. Det betyr ikke at det er feil å invitere til mammakvelder, men selv om det da forhåpentligvis også blir en pappakveld, tror jeg den sosiale nytten er vel så stor om man mingler litt med både fedre og mødre.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no