Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-13, 22:33   #181
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Men en annen tanke, litt på siden av dette med mammatreff, men allikevel i nærheten ...

Sånn som jeg. Jeg er innflytter til denne byen. Jeg har riktignok bodd her i snart 13 år, men jeg kom da jeg var 19 år, og flyttet fra et stort nettverk over 30 mil unna. Jeg studerte her, men de jeg studerte sammen med var stort sett fra andre plasser i landet de også, så når studietiden var over var det ytterst få som ble værende her nede, pr. i dag er det vel bare en håndfull og vi har ikke kontakt. Så foruten mannens familie og jenter/damer jeg har truffet enten gjennom barselgruppe (det var grøss altså, men jeg fikk én god venninne på den måten), barnehagen, dette forumet eller nå skolen, foruten egen arbeidsplass, er det jammen ikke mange jeg har her nede. Er det så negativt å søke nye bekjentskaper der man har en naturlig grunn for det? Der man most likely kan treffe på i allefall et par som man har flere ting til felles med? Jeg kom fra et STORT nettverk som sagt, og det jeg har her nede er ganske stusselig til sammenligning. Jeg har få, men til gjengjeld gode, venner her. Allikevel ønsker jeg meg større omgangskrets, og jeg ser jo helt klart at et par av mødrene i klassen er potensielle som sådan. Vi klikker bra og kan helt klart ha mye moro sammen. Hvis ikke man kan gjøre fremstøt som å inviterer til å bli bedre kjent og kanskje til og med bli kjent på et annet nivå enn å bare være mammaer med barn i samme klasse ol., hvordan skal man klare å etablere et nytt nettverk i ny by/på nytt sted da??


Jeg er oppriktig nysgjerrig, fordi jeg ville synes det var veldig synd hvis det er sånn at dersom jeg skulle føle behov for å være litt søkende, se om mennesker jeg faktisk omgås også kan bli gode venner, så blir jeg oppfattet som teit!??

Jeg synes det du gjør er helt riktig.
Da jeg gikk i åpen barnehage fikk jeg kommentarer som, er du desperat?
Jeg har stort nettverk. Men jeg er født og oppvokst her, og kommet tilbake som voksen. Men jeg har også fått nye venner i voksen alder, og det er jo bare koselig!
You go girl!
Du bor i en by der folk er litt mer opptatt av det de alltid har hatt, og ikke alltid ser behovet for å gå utenfor sirkelen.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 22:35   #182
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Pussig nok, så er jo FP et levende eksempel på at mødre og kvinner skaper supre steder å henge... Ja, det er menn her, og nei ikke alle brukerne har barn, men hvis vi regner i prosenter tipper jeg at vi vel nærmer oss 100 % både damer og mammaer. Hvorfor er det annerledes i prinsippet, å bruke tid på dette forumet i utgangspunktet. At folk er bra når man blir litt kjent, bør jo gjelde uavhengig av i hvilken FORM man omgås.

Godt spørsmål!

Jeg følte meg aldri hjemme på SG og SM, men jeg var der fordi jeg på den tiden var interessert i et sted å henge når det gjaldt graviditet osv. På NM har jeg veldig få innlegg. At det ble Foreldreportalen for min del var fordi jeg ikke vet om noe alternativ der det er gode diskusjoner om alle mulige temaer. Finnes det? (Og ikke si kommentarfeltet i nettavisene altså!)

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 22:37   #183
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Du bor i en by der folk er litt mer opptatt av det de alltid har hatt, og ikke alltid ser behovet for å gå utenfor sirkelen.

Ja, det er faktisk veldig sant. Og når jeg tenker meg om, det er bare to-tre av de jeg kjenner best her nede som faktisk er herfra. Resten er innflyttere det også gitt. Det må være noe av det mest negative med denne byen, det er veldig vrient å finne seg en plass her og komme inn i nærmiljø etc.

Men jeg kjenner jo deg og CD bitte litt nå da - kan gjerne prøve på et nytt cafebesøk en dag, eller noe annet som måtte friste/passe seg. Bare å hyle ut. Men det kan vi ta et annet sted enn her.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 22:42   #184
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Ja, det er faktisk veldig sant. Og når jeg tenker meg om, det er bare to-tre av de jeg kjenner best her nede som faktisk er herfra. Resten er innflyttere det også gitt. Det må være noe av det mest negative med denne byen, det er veldig vrient å finne seg en plass her og komme inn i nærmiljø etc.

Men jeg kjenner jo deg og CD bitte litt nå da - kan gjerne prøve på et nytt cafebesøk en dag, eller noe annet som måtte friste/passe seg. Bare å hyle ut. Men det kan vi ta et annet sted enn her.

CD?? Det tok jo flere mnd før jeg fant ut hvem Bomull var. Jeg var så trøtt sist, at jeg ikke var meg selv engang, så gjerne kafébesøk ja. Bare meld meg her eller FB eller noe.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 22:44   #185
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

CD?? Det tok jo flere mnd før jeg fant ut hvem Bomull var. Jeg var så trøtt sist, at jeg ikke var meg selv engang, så gjerne kafébesøk ja. Bare meld meg her eller FB eller noe.



Den andre har endret nick også serru, den andre som var med på café også. Ikke rart man blir forvirret. Carpe Diem.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 22:47   #186
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.



Den andre har endret nick også serru, den andre som var med på café også. Ikke rart man blir forvirret. Carpe Diem.

Jeg trodde hun var forsvunnet, det trodde jeg om deg og i lang tid. Ååårh. Dere altså. Men hun er og innflytter altså .

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 22:49   #187
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Godt spørsmål!

Jeg følte meg aldri hjemme på SG og SM, men jeg var der fordi jeg på den tiden var interessert i et sted å henge når det gjaldt graviditet osv. På NM har jeg veldig få innlegg. At det ble Foreldreportalen for min del var fordi jeg ikke vet om noe alternativ der det er gode diskusjoner om alle mulige temaer. Finnes det? (Og ikke si kommentarfeltet i nettavisene altså!)

Jeg vet ikke om det finnes noe alternativ, jeg har ikke sjekket (eller hatt behov). Men, hvis barn og damer hadde vært ekskluderende faktorer for å delta i en sosial setting (eller tilsvarende), burde jo brukergruppa på FP også vært utelukket å melde seg inn i, skulle jeg tro.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 22:51   #188
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av noen, her.


På et foreldremøte ble det foreslått at mødrene til jentene i klassen skulle ha treff "for å forebygge jentemobbing som sikkert ville komme" eller noe. Snakk om å legge opp til å oppfylle en stereotypi, tenkte jeg. Og mannen min ville ha like mye (eller lite) å bidra med i en sånn sammenheng som meg.

Akkurat det har vi snakket om også, ikke nødvendigvis for å forebygge jentemobbing, men for å gjøre noe hyggelig sammen med ungene. Det er vage planer (såpass vage at ingen har giddet å organisere) om at jentene skal ha teltovernatting i en hage, og mødrene skal drikke vin ( ) på terrassen. Jeg tror det hadde blitt koselig. Og mennene må jo være hjemme, så kan de komme å hente de vindrikkende konene sine. Jeg kommer nok til å stille opp hvis noen gidder å organisere, og jeg syns det er dumt hvis noen blir sutrete fordi bare mammaene er invitert. Man må jo ikke bli med hvis man ikke vil.

Det skal sies at vi bare er fire jentemammaer, så vi kjenner hverandre ganske godt allerede, og alle er veldig hyggelige damer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 22:53   #189
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Man går jo ikke rundt på gata og plukker ut 15 damer man kan drikke te sammen med, man har barn på samme alder, på samme skole, i samme klasse, og jeg skjønner ikke hvorfor det skal være et så mye verre utgangspunkt enn strikking, f.eks. Det er et utgangspunkt.

Men de som ikke er interessert i strikking går da vel heller ikke på strikketreff?

Det er faktisk ingen som sier i denne tråden at man ikke skal kunne invitere på private tilstelninger. Men det må da være greit å si at en del ikke er interessert og kommer til å takke høflig nei uten å lage bråk om det.

Hvorfor blir du så sint over at noen er sånn? Vi sier ikke det for å være slem, det er nå sånn vi er?

Ser dere ikke hvordan folk reagerer når man går litt utenfor kjønnsrollemønsterer? Dere som liker dametreff har kjørt stråmannsargumentasjon, kalt oss kvinnefiendtlige og virkelig vært aggressive, helt uten saklig grunn. Hva er det med dere?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 23:02   #190
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Jeg vil poengtere at vi aldri har fått invitasjon til mammatreff, hvor det står at fjas og skravling er tema, men på 4.trinn har vi gjort dette siden ungene begynte på skolen, og på snart fire år er vi blitt godt kjent med de fleste, på tvers av kjønn.

Vi har hatt flere treff med foreldre og barn, enn vi har hatt treff for bare foreldre, og siden ungene er en sammensveiset flokk på 60 og ikke deler seg i klasser på 20(som de egentlig er), har det hele tiden vært tid og anledning til å bli kjent med de andre foreldrene.
Spesielt for oss som er 15-20 år eldre enn de fleste av de andre foreldrene, og ikke har venner med barn på samme alder som de to yngste, har skolen vært en positiv og god arena for sosialisering.

Om det heter det ene eller det andre har jeg ikke lagt meg opp i, fordi det viktigste har vært å bli kjent.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 23:09   #191
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men de som ikke er interessert i strikking går da vel heller ikke på strikketreff?

Det er faktisk ingen som sier i denne tråden at man ikke skal kunne invitere på private tilstelninger. Men det må da være greit å si at en del ikke er interessert og kommer til å takke høflig nei uten å lage bråk om det.

Hvorfor blir du så sint over at noen er sånn? Vi sier ikke det for å være slem, det er nå sånn vi er?

Ser dere ikke hvordan folk reagerer når man går litt utenfor kjønnsrollemønsterer? Dere som liker dametreff har kjørt stråmannsargumentasjon, kalt oss kvinnefiendtlige og virkelig vært aggressive, helt uten saklig grunn. Hva er det med dere?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 23:12   #192
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ser dere ikke hvordan folk reagerer når man går litt utenfor kjønnsrollemønsterer? Dere som liker dametreff har kjørt stråmannsargumentasjon, kalt oss kvinnefiendtlige og virkelig vært aggressive, helt uten saklig grunn. Hva er det med dere?

Det er jeg ikke enig i, Esme. Kvinnefiendtlige?

Det er heller ikke snakk om å like eller ikke like dametreff, det er snakk om å se nytten av at voksne treffes utenfor skolegården for å skape gode relasjoner i et klassemiljø, uavhengig av HVEM som treffes. Jeg synes det er like pussig å prinsipielt nekte å dra fordi det kalles noe spesielt eller fordi det antas at damer er mer uinteressante enn menn, som at andre synes det er pussig å ikke lage kjønnsnøytrale invitasjoner som ikke virker eksluderende.

Jeg lar generelt svært lite hindre meg i å risikere å finne ut at andre folk er morsomme og interessante, så jeg synes ikke risikoen for overvekt av mødre og kvinner er noe stort problem, i noen sammenheng egentlig.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 23:12   #193
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Og det har jeg sagt meg enig i flere ganger, det jeg ikke forstår er å være imot sammenkomster med bare kvinner generelt, altså sosiale settinger der noen tar initiativ til å møtes og bli kjent.

Det har hvertfall aldri jeg sagt noe imot. Jeg går gjerne på kvinnekvelder (kom faktisk nettopp hjem fra venninnekveld), men da er det jo med mennesker jeg liker og har mye til felles med.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Fordi kvinner er kjipe å være sammen med. Selv om det ikke er noen forskjeller på kvinner og menn. :forvirret:

Hvem har egentlig sagt dette?

Jeg snakket om formelle setninger. resiserer igjen:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 23:15   #194
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Jeg har kalt det å få neller og grøsninger av å tilbringe tid med andre damer for kvinnefiendtlige holdninger, ja, og det står jeg for.

Å anta at det blir kjedelig fordi det bare er kvinner der er heller ikke en bra holdning i mine øyner, så derfor "bråker" jeg altså litt, resten av hersketeknikkinnlegget til Esme bryr meg ikke.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 23:35   #195
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg har kalt det å få neller og grøsninger av å tilbringe tid med andre damer for kvinnefiendtlige holdninger, ja, og det står jeg for.

Å anta at det blir kjedelig fordi det bare er kvinner der er heller ikke en bra holdning i mine øyner, så derfor "bråker" jeg altså litt, resten av hersketeknikkinnlegget til Esme bryr meg ikke.

Så du mener at en mann som sier "jeg gidder ikke rene mannetreff" er mannsfiendtlig også?

Og å si at det er dårlig holdning at man ikke liker noe, er skikkelig intolerant, som om folk bestemmer seg for hva man liker og ikke liker. Det er nå sånn noen av oss er, vi liker ikke det. Du bør heller tenke etter hvorfor det er så provoserende at noen faktisk ikke synes det er så stas med slike sammenkomster.

Hvorfor er det så provoserende?

Og hersketeknikking? Du er nå den som er mest aggressiv i denne tråden.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 23:37   #196
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Jeg får omformulere meg litt angående at jeg får grøsninger av tanken på mammakveld. Ikke for å tekkes noen, men fordi det er mer riktig. Jeg ville fått grøsninger av tanken før jeg fikk barn. Nå ser jeg nytteverdien i å bli litt kjent med andre foreldre i barnehagen/skolen. Så hvis noen i privat regi inviterer til mammakveld, vil jeg nok se på det som en gylden anledning til å bli litt mer kjent, og stille opp. Uten grøsninger. Jeg hadde der i mot ikke synes noe om at barnehagen hadde arrangert en mammakveld. Uansett om de hadde arrangert en pappakveld også.

Jeg har ingenting i mot å være sammen med andre kvinner uten menn til stede. Det er jeg stadig når jeg er sammen med venninner, og jeg har flere kvinnelige venner enn mannlige. Jeg har ingen formeninger om at der det bare er kvinner er det lite allright, og at man må ha noen menn til stede også. Ikke i det hele tatt. Og om jeg er sammen med bare menn, så føler jeg ikke et behov for at det skal være flere kvinner til stede. Helt fint hvis det er det, men det er menneskene og ikke kjønnene jeg vil omgås.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 23:49   #197
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Så du mener at en mann som sier "jeg gidder ikke rene mannetreff" er mannsfiendtlig også?

Og å si at det er dårlig holdning at man ikke liker noe, er skikkelig intolerant, som om folk bestemmer seg for hva man liker og ikke liker. Det er nå sånn noen av oss er, vi liker ikke det. Du bør heller tenke etter hvorfor det er så provoserende at noen faktisk ikke synes det er så stas med slike sammenkomster.

Hvorfor er det så provoserende?

Og hersketeknikking? Du er nå den som er mest aggressiv i denne tråden.

Jeg synes du hersketeknikket ganske mye i det siste innlegget ditt, ja, jeg synes jo argumenatsjoen min (utenom den sleivete kommentaren som jeg jo bermerket selv) er bra, så å si at jeg bråker og er usaklig når jeg svarer, er jo temmelig usaklig i seg selv. Så det er vel det som er med oss (eller meg, se der fikk du svar på det siste spørsmålet ditt også).

Jeg har aldri vært på mødretreff og jeg har ingen planer om å arrangere et heller, men jeg føler for å forsvare den type arrangement da jeg anser tanken som god og (med de riktige innstillingene) utfallet som bra også. Å avvise private sammenkomster fordi det ikke er din greie har jeg ingen problemer med, å avvise det fordi det bare er damer der, har jeg større problemer med å svelge.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 00:30   #198
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Men det er jo ikke det Esme sier, Skremmern. Hun sier at treff der den eneste fellesnevneren er kjønn, ikke er interessant å prioritere.

Bomull, nå har du jo havnet i en prinsipiell debatt. Jeg vil bare si at det å orke å invitere noen hjem til deg er en veldig hyggelig gest, uansett hva kriteriet eller anledningen er. Det er ikke desperat eller påtrengende, uansett, synes jeg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 07:50   #199
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Pussig nok, så er jo FP et levende eksempel på at mødre og kvinner skaper supre steder å henge... Ja, det er menn her, og nei ikke alle brukerne har barn, men hvis vi regner i prosenter tipper jeg at vi vel nærmer oss 100 % både damer og mammaer. Hvorfor er det annerledes i prinsippet, å bruke tid på dette forumet i utgangspunktet. At folk er bra når man blir litt kjent, bør jo gjelde uavhengig av i hvilken FORM man omgås.

Etter mitt syn er FP et bra sted å henge på grunn av menneskene her, ikke fordi det er nesten bare kvinner.
Det er et levende forum med interessante og aktuelle temaer, samt en debatteknikk som går utenfor de typiske mammaforaene.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 07:53   #200
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Etter mitt syn er FP et bra sted å henge på grunn av menneskene her, ikke fordi det er nesten bare kvinner.
Det er et levende forum med interessante og aktuelle temaer, samt en debatteknikk som går utenfor de typiske mammaforaene.

Ikke FORDI, men heller ikke PÅ TROSS AV. Som var mitt poeng.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no