Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Skjørt, og skjørtelengde

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-12, 22:06   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skjørt, og skjørtelengde

Det finst vel "regler" for det meste, så hva er aldersgrensen for lårkorte skjørt? Eller hva gjelder egentlig ang skjørt og lengder?

Og lårkort: tenker på lårkort, sånn midt mellom kne og hofter eller litt kortere, men altså et stykke nedom rumpa ja.. altså lårkort
Men vi kan jo ta diskusjonen om "rumpekort" med det samme.

__________________
2004 - 2008.

Sist redigert av ItsOnlyMe : 20-11-12 kl 22:21.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 22:07   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.500
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjørt, og skjørte-lengde.

Oioioi, nå er jeg spent.

:tinaturner:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 22:10   #3
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skjørt, og skjørte-lengde.

Jeg er vaffal ikke for gammel.

Jeg kler ikke lange skjørt, skjørt ned til knærne gjør virkelig ingenting for mine bein. Så jeg krampeholde på mine korte skjørt. *sådetså*

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 22:11   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjørt, og skjørte-lengde.

Hva menes med "lårkort*?

Jeg syns i grunnen at ALLE er for gamle til skjørt som slutter 2 cm nedenfor rumpeballene, men et par-fire decimeter ned på lårene kommer vel de fleste unna med om de har bein til det?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 00:34   #5
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skjørt, og skjørtelengde

Jeg synes at lårkort (eller nærmere-rumpa-kort) er det bare små søte barn med strømpis og bleiestump som kommer unna med, alle andre er for gamle! Lar ikke andreklassingen gå i lårkort, og det gjør jeg ikke selv heller. Eller må vel kanskje presisere litt. Lårkort er greit med tjukk strømpis/leggings på andreklassingen, men ikke tynn. Aldri greit på meg.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 07:55   #6
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Skjørt, og skjørtelengde

Nå er jeg trassig tilhenger av at alle kan få kle seg i det de vil!

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 08:24   #7
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.737
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skjørt, og skjørtelengde

Jeg har fyrstikklegger og kler ikke skjørt som slutter nedenfor kneet, så jeg går kun med lårkort. Men ikke lårkort som i så kort at man ikke kan sette seg ned uten å flashe alt, men i lårkort som i over kneet. Også er jeg enig med Mirasol at hvis det er flere cm over kneet så må det tykke strømpebukser til. Aldersgrenser har jeg ingen formening om.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 08:37   #8
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.361
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skjørt, og skjørtelengde

Bare legger/tynne strømpebukser kler best skjørt til midt på kneet. Med tykke strømpebukser, kan voksne damer tillate seg lengder til midt mellom rumpa og kneet. Synes jeg, og så finnes det alltids unntak fra "regelen".

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 08:41   #9
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjørt, og skjørtelengde

For min del er utseendet på lårene det som setter en stopper for korte skjørt fremfor alder. Sånn rent personlig altså. Jeg har komplekser for lårene mine rett og slett, og det finnes ikke tykke nok strømpebukser. To cm. over knærne er max, og blir det kortere så går jeg og dra i skjørtet hele dagen.

På andre syns jeg det er fint med korte skjørt, men ikke så korte at rumpeballene synes. Jeg gikk bak en flott dame på ca. 50 i Tønsberg en gang som hadde på seg et kort omslagsskjørt. Hun så skikkelig lekker ut, men hadde nok ikke fått med seg at rumpeballene kan sige litt nedover med alderen. De hang nemlig på nedsiden av skjørtet og det så helt merkelig ut.

Til og med jeg reagerte da, og jeg har skyhøy terskel for å tenke negativt om andres klær og stil.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 09:37   #10
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjørt, og skjørtelengde

Jeg har kjøpt en del skjørt og kjoler her inne, og de fleste av dem er kortere enn hva jeg hadde håpet. Jeg liker at skjørt/kjoler går ned til knærne, mens mange av disse stopper midt på låret. Men jeg bruker dem læll, så lenge jeg har skikkelig tjukke strømpebukser under. Jeg har altfor store lår til at det egentlig er pent, men alternativet er å ikke bruke klærne jeg har, så da får det blir sånn.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 11:34   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.500
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjørt, og skjørtelengde

Jeg er så lita at det som er ment å være lårkort blir nesten ned til knea på meg, over-kne blir lett under-kne, osv.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 12:20   #12
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjørt, og skjørtelengde

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

?.......
........
........

På andre syns jeg det er fint med korte skjørt, men ikke så korte at rumpeballene synes. Jeg gikk bak en flott dame på ca. 50 i Tønsberg en gang som hadde på seg et kort omslagsskjørt. Hun så skikkelig lekker ut, men hadde nok ikke fått med seg at rumpeballene kan sige litt nedover med alderen. De hang nemlig på nedsiden av skjørtet og det så helt merkelig ut.

Til og med jeg reagerte da, og jeg har skyhøy terskel for å tenke negativt om andres klær og stil.

Fantastisk!

Musekort er ikke fint, men ellers er det fritt frem, synes jeg.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 13:29   #13
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skjørt, og skjørtelengde

Jeg bør ha dem midt på knærne egentlig. Ikke noe under knærne i alle fall, selv om det nok hender at jeg bruker det. Men har ikke lår til noe særlig kortere. Leggene funker derimot bedre.


Sist redigert av Dronningen : 21-11-12 kl 16:43.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 15:45   #14
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.361
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skjørt, og skjørtelengde

Det sies at skjørtene skal rekke til det punktet på beina der man er smalest. Lår utgår definitivt, og burde jeg egentlig kun brukt ankelside skjørt?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 16:15   #15
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjørt, og skjørtelengde

Ingen aldersgrense. Bare en føle-seg-vel-grense.

For min del, som mener jeg har skikkelig lekre ben, så kommer jeg til å gå med korte og trange skjørt så lenge jeg liker å gå med det. Perception is reality!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 16:29   #16
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.932
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjørt, og skjørtelengde

Ingen aldersgrense. Men rompekort er ikke fint uansett.

Selv overser jeg glatt at jeg er 40 og går med skjørt som når meg midt på låret. Men da må jeg ha ordentlig strømpebukse. Med bare ben har jeg skjørt til knærene. :sjenert:

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 16:33   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjørt, og skjørtelengde

Jeg bruker gjerne veldig korte skjørt, men de korteste har jeg tykk strømpebukse under. Har lange, smekre ben, og viser de gjerne frem. Det har jeg tenkt til å fortsette med så lenge jeg fortsatt får komplimenter for de.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 17:04   #18
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skjørt, og skjørtelengde

Jeg har ikke lange og tynne ben, men alt på kneet eller under utgår med høye kneløft. Jeg blir bare kortere og tjukkere med de lengdene. Om beina ikke er slanke, så har de i alle fall riktige proposjoner. Det får holde. Men så kort at rompe eller enda verre kan komme til syne, det er ikke fint på noen.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 17:16   #19
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skjørt, og skjørtelengde

Jeg fant reglene

The ageless rule is: avoid cutting the hems through the fattest section of your leg.
It means that those stunning mid-calf, mid-knee and mid-thigh pieces seem to stand against the ideal proportions. Age, shape and the beauty of the legs play an essential role in defining our LTZ.
There are several celebrities who commit faux pas only to deny their age. It can be very tricky to take the risk to engrave your fashion disaster-look into the conscious of fashion forward and extremely critical fans.
That's why the pros offered the following guidelines when it comes of age and the shortness of the dress:

Ladies in their 20s should avoid skirts that reveal their underwear - that's just way too short.
How embarrassing can be especially if you're a self-defined underwear saboteur as Paris Hilton or in kinky cases Britney Spears. You might think about the irreversible consequences of such a fashion disaster.
Women in their 30s, or girls who adopt a classy style should be aware of the fact that the hem should not reach strictly until their fingertips when their arms are let loose. Stay straight if your dress is above the lower limit, you might swap it with a longer one if you feel uncomfortable.
Ladies over 40 - or younger girls who are not pleased with their curves - should put on the skirt and slightly bend forward - if it reveals their flaws as cellulite, the skirt is too short. They should immediately hide the skirt way deep into the bottom of their wardrobe.
We must admit, dresses that look gorgeous on the catwalk, might not work the same way for us. However if your legs and thighs are ultra-toned and you're tuned for fun, you might put on some fab outfits. All in the limit of good sense.


Disse følte jeg passet sånn noenlunde, i alle fall til meg.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 17:17   #20
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjørt, og skjørtelengde

Hjælpes. Aldersgrenser, duh!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no