Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-07, 20:48   #21
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.



Kjenner litt på at jeg akkurat nå har funnet "drømmehuset". Det ser ikke på noe vis ut som det jeg tidligere har sett for meg som Drømmehuset, men det er mitt, det er passe stort og det har en hage med et plommetre

:enkel:

Det er jo sånn det skal være?

  Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 00:19   #22
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Har en kjepphest når det gjelder planløsning, og det er at jeg MÅ ha eget kjøkken som man kan lukke døra til. Liker ikke åpne løsninger.

Når det gjelder hus så er jeg romantisk og liker f.eks. engelske landsbymurhus som dette (litt som i Postman Pats Greendale (ser mye barne-TV for tiden ):



Ellers synes jeg svenske stugor er fint (som Lønneberget for å fortsette barnetv-assosiasjonene):

Faktisk så likner huset vårt litt på en stuga, så jeg er i grunnen ganske fornøyd.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 21:14   #23
Sjøstjerne
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 27
Sjøstjerne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Kan vel si at vi holder på med å bygge drømmehuset nå... Det er et arkitettegnet hus med sørlandspreg, akkurat tilpasset vår trekantet tomt Så vi har mange hjørner for å si det slik...

1 etasje: gang, 2 soverom, bad, stue, kjøkken og vaskerom
2. etasje: 2 soverom, barnebad, tv- stue. Utleieleilighet med stue, kjøkken, bad og 2 soverom.
Loft: teknisk rom, 1 gjesterom og 1 kontor!

Sjøstjerne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 12:52   #24
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?



Dette likte jeg veldig godt!

Jeg kunne også flyttet rett inn i de Glitter viste.
Hvor befinner de husene seg, Glitter?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 14:03   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Hvor befinner de husene seg, Glitter?

I USA.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 14:32   #26
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.885
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Mange av husene til Frank Lloyd Wright er noe av det nydeligste jeg ser.

Åh! For et aldeles fantastisk hus!

Mitt drømmehus er forresten ikke et hus, men en romslig, sentral leilighet, med stor balkong/terrasse, stort separat kjøkken, diger, lys stue, tre soverom og et bibliotek. Og med fine grøntarealer og en god barneskole rett i nærheten. Og som koster maks tre millioner. :særlig:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 14:40   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Åh! For et aldeles fantastisk hus!

Det er så lekkert! Her er flere bilder av eksteriøret, interiøret og gjestehuset.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 14:42   #28
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.425
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Vi er også funkisvenner. Jeg skal se om jeg finner noen bilder senere og kanskje også alternative hus, der vi har hytte er det nok vanskelig å få igjennom et funkishus.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 15:09   #29
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Mange fine hus her.
Er det noen som tilfeldigvis vet hvor mye et murhus/funkishus vil koste å bygge?

Nå vurderer jeg absolutt alle muligheter.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 15:09   #30
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.933
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Mitt drømmehus har fire soverom, stort spisekjøkken som er adskilt fra stuen, gjestetoalett og vaskerom med utgang til tørkeplass. Og så vil jeg veldig gjerne ha hage og en utesitteplass som er praktisk plassert i forhold til kjøkkenet.

Da hadde jeg vært superfornøyd.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 02:02   #31
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Mange fine hus her.
Er det noen som tilfeldigvis vet hvor mye et murhus/funkishus vil koste å bygge?

Søster og samboeren hennes forsøker å finne et forholdsvis nytt funkishus for tiden, og selv utenfor Oslo er samtlige hus priset i 5-6 millioners-klassen.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 22:10   #32
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er så lekkert! Her er flere bilder av eksteriøret, interiøret og gjestehuset.

Utrolig tøfft hus, men det så ikke videre barnevennlig ut.

Mitt drømmehus har et soverom til hver som trenger eget soverom. Kontor til Hubbien og kontor/hobbyrom til meg. I tillegg må vi ha et eget serverrom til alle serverene våre. Det må naturligvis være trådløst nett over hele huset. Kjøleskapet skal fortelle meg hva jeg trenger å handle når det begynner å bli lite av ting, og jeg må ha digital justering av lyd og varme. På badet må det være steamdusj og badstu, samt at vi må ha jacuzzi på verandaen. Vi må ha en hage som er inngjerdet slik at Calvin kan løpe fritt. Og plass til et kjempe aviarium så Hubbien kan drive oppdrett på nymeparakitter m.m. Også må det medfølge gartner og vaktmester!

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 22:13   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Utrolig tøfft hus, men det så ikke videre barnevennlig ut.

Tja, det er vel bare å flytte ginflaskene opp i høyden og et gitter foran peisen, så er det vel ganske greit? Masse løpeplass!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 22:30   #34
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.108
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Jeg ønsker meg en stor hvit sveitservilla med svært kjøkken som er et adskilt rom og har peis og plass til et stort spisebord. Så vil jeg ha 5 soverom i tillegg til kontor og minst 2 stuer (en til hele familien og en til barna). Jeg vil ha et stort deilig bad med SPA fasiliteter i tillegg til et mindre bad med dusj. Utenfor skal det være en deilig hage med frukttrær, pioner, rhododendron, lysthus av metall med klatreplanter og en hengekøye.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 22:33   #35
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg ønsker meg en stor hvit sveitservilla med svært kjøkken som er et adskilt rom og har peis og plass til et stort spisebord. Så vil jeg ha 5 soverom i tillegg til kontor og minst 2 stuer (en til hele familien og en til barna). Jeg vil ha et stort deilig bad med SPA fasiliteter i tillegg til et mindre bad med dusj. Utenfor skal det være en deilig hage med frukttrær, pioner, rhododendron, lysthus av metall med klatreplanter og en hengekøye.

Det er sånn huset mitt skal bli med tid og stunder. Vi har råmaterialet for å si det sånn, men trenger både tid og ikke minst en god slant penger Å pusse opp gammelt hus er jammen dyrere enn å bygge nytt.

  Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 13:00   #36
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Tja, det er vel bare å flytte ginflaskene opp i høyden og et gitter foran peisen, så er det vel ganske greit? Masse løpeplass!

Kanskje ha ginflaskene så pass lavt sånn at barna kan ta seg en støyt når de har snublet og slått seg helseløse på steingulvet!

Men det er helt klart et hus jeg kunne vært førtidspensjonert i!!!

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 13:07   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Kanskje ha ginflaskene så pass lavt sånn at barna kan ta seg en støyt når de har snublet og slått seg helseløse på steingulvet!

Der har du et poeng.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 11:07   #38
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

I forhold til gin-flasker, så hadde minstemann blitt alkis ganske fort om han skulle ta seg en støyt hver gang han datt. Han går som om han skulle vært full.

  Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 11:18   #39
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Sier ja takk til Pastill-huset.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 11:19   #40
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.


Mange av husene til Frank Lloyd Wright er noe av det nydeligste jeg ser.


Hmmm, tror de har en lekkasje i kjelleren ...

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no