Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Mangler vi noe viktig?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-11, 08:00   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Mangler vi noe viktig?

Først - hvem er Stikka?

Nuvel. Jeg tror jeg er i mål med babyutstyr sånn omtrent. Kan noen se om det er åpenbare mangler her for startup?

Vogn
Regntrekk til vogn
Liten dyne
Pute (skal de ha det?)
Seng
Madrass
Ullpledd
Bomullspledd
Stelleveske
Bilstol
Ammeputer
Bæresjal
Stativ til å bade baby med, 2 varianter
Vippestol
Stelleplass
Veldig mange bamser (gud vet hva han skal med dem, men Drammen har tatt av)
Skinnpose

Klær i 56 og 62. Ikke enorme mengder, men bodyer, sparkebukser, sokker, tynne luer, gensere og nok sånn i starten, tror jeg.

Hva ellers trengs?
Bør de kanskje ha noe yttertøy? Finnes det et eller annet kjekt og litt vindtette greier til dager der det regner og blåser og de skal sitte i sjal eller bilstol?

  Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 08:03   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

Klær?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 08:03   #3
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.835
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

Jeg tror den babyen kommer til å få det alldeles supert, kan ikke tenke meg at det er så mye du mangler ut fra den listen der. I tillegg har jeg hørt rykter om at butikkene er åpne også etter en fødsel.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 08:05   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

Bleier og stellekrem. Et par smokker om du vil at minsten skal bruke slikt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 08:05   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Klær?

Nåh. Noen og enkelte har ikke lest lista.

Vi har klær til ham. Men ikke enorme mengder, det trenger han sikkert ikke helt i starten heller.

  Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 08:06   #6
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.418
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

Listen ser dekkende ut.

Kanskje en tynn heldress i ull eller fleece med glidelås/knapper fra hals til tå (gjøre det enklere å kle på).

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 08:06   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

Bleier har vi ikke nei. ()
Hva er stellekrem for noe?

  Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 08:07   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

Han har en strikket todelt dress i tynt ullgarn, men den tror jeg (håper jeg) blir for varm i starten. Den er litt stor også. Han skal fødes i juli/starten av august.

  Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 08:07   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

I tillegg til listen din, trenger du en stabel med gulpekluter, en stabel med små vaskekluter (sånne i gas er supre, synes jeg), og dessuten anbefaler jeg en stabel med stoffkluter av den typen som brukes i tøybleier, helt uavhengig av om du skal bruke stoffbleier eller ikke. De er geniale som underlag til stelling, til underlag i sofa/seng/på lekematte, og dessuten er de supre håndklær til bittesmå babyer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 08:07   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

Sånn de som regel får bruk for senere om de får sår stump. Vi har vært veldig fornøyd med weleda sin (og har en sågodtsom ubrukt tube liggende her om du skulle føle for å stikke innom å strikke litt ).

Gulpekluter er et must ja.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 08:08   #11
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

Vi har vært storforbrukere av sånne store gaskluter i begge babyperiodene. Har brukt dem under hodet på babyen i senga og vogna, som underlag over skulderen ved raping, som tørkeklut ved gulping og sikling og generelt som klut og ekstra "laken".

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 08:09   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

Gulpekluter var smart. Jeg har fargekodede vaskekluter til ansikt/bleieområde, men håndklær og gulpekluter var smart.
Tøybleier skal vi ikke ha. Jeg er aldeles for lite brukbar som husmor.

  Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 08:09   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

Bruker de disse små hodeputene, egentlig? Eller skal de ligge rett på madrassen?

  Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 08:10   #14
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

gaskluter ja.. klumpen har sine enda.. det er kosen hans.. begynte som gulpekluter og når er de bare koser...

også over stelleplassen vil jeg tipse om noen greie... ehm.. hva skal jeg si da.. bokser med sugekopper, som jeg kjøpte på lucky duck.. (http://www.luckyduck.no/c-25-Basic.aspx)
Boksene er av plast og i mange fine farger... kostet ikke så mye heller.. veldig greie til kremer og andre stelleplassen.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 08:11   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Gulpekluter var smart. Jeg har fargekodede vaskekluter til ansikt/bleieområde, men håndklær og gulpekluter var smart.
Tøybleier skal vi ikke ha. Jeg er aldeles for lite brukbar som husmor.

Vi hadde heller aldri tøybleier, men klutene er fortsatt atrolig anvendelige til alt mulig annet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 08:12   #16
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.418
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

Vi har brukt Mesoft (engangskluter fra apoteket) i stedet for våtservietter på begge guttene. De er myke og passe store, og helt supre til bleiestell og nesetørking (når han blir større). Det er bare å gjøre de våte og ha på litt olje.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 08:13   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

Engangskluter er jeg fan av - det har vi kjøpt alt. (Glemte bleier, det sier vel litt om angsten for kluter med bæsj på. )

Hva slags kluter er dette, Teo? Er det spesialkluter jeg finner noe sted?

  Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 08:16   #18
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.418
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

Kjøp en pakke med Mesoft, de koster 25,- for 100 små kluter.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 08:18   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

Mesoft tar vi med oss.

Det finnes sånne engangsunderlag for å stelle på. Er det noe smart å ha eller er det bedre å ha et lite håndkle i stellebagen?

  Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 08:18   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Engangskluter er jeg fan av - det har vi kjøpt alt. (Glemte bleier, det sier vel litt om angsten for kluter med bæsj på. )

Hva slags kluter er dette, Teo? Er det spesialkluter jeg finner noe sted?

Nei, det er firkantige kluter i flanell. Jeg husker ikke eksakte mål, men kanskje 50x50 eller 60x60? De selges som "tøybleier", og da mine var babyer fikk vi dem både på barneutstyrsbutikker og på Obs, for å nevne noe. Helt standard babyutstyr den gang, i alle fall. Jeg tror vi hadde minst 30 av dem til slutt - og etter babyperioden har de fungert som utømmelig lager av pusse- og oppvaskkluter. Veldig praktisk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no