Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hvor lenge ammet du?

Se resultatene: Hvor lenge ammet du?
Jeg ammet ikke 10 2,19%
0-1 måned 29 6,35%
2-3 måneder 40 8,75%
4-6 måneder 41 8,97%
7-9 måneder 80 17,51%
10-12 måneder 102 22,32%
13-17 måneder 124 27,13%
18-23 måneder 69 15,10%
24-30 måneder 33 7,22%
Mer enn 30 måneder 9 1,97%
Har ikke barn/ammer fortsatt 63 13,79%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 457. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-08, 14:58   #221
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jeg ammer fortsatt og han r snart 16 mnd nå. Har tenkt å amme til han er 2 om han vil ha pupp til da, men ikke lenger

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 16:09   #222
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Ammet storesøster og store lillebror til de var ca 10 mnd, mens lillesøster kuttet jeg ammingen når hun var 9 mnd

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 18:40   #223
VårVill
Fullverdig medlem
 
VårVill sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 39
VårVill har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

* 16 mnd med nr 1
* ammer enda nr. 2... men svarte 18-23 mnd, da ungen er i den alderen nå, og jeg er litt rask og svaksynt.

VårVill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 23:02   #224
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Nå er lillebror straks 16 mnd og får fremdeles en tår en gang i blant. Puppen var dessuten veldig god å ha både under omgagssyken som rammet oss for to uker siden og under sykehusoppholdet han hadde uken etter det.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 09:34   #225
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Lillesøster er veldig glad i puppen fortsatt (snart 18 mnd) og får 2-3 om dagen. Ofte vil hun ha flere og bare hun sitter på fanget mitt, begynner hun å lete. Å kose med mamma er synonymt med pupp og det er litt trist. Jeg er glad hun fortsatt vil ha, men kjenner at det tar litt av energien min. Legen mente jeg burde stoppe nå, siden det kreves en del energi å produsere melken og jeg ikke har de store energilagrene lenger når hun er blitt så stor. Vet nå ikke helt selv, så vi får se over jul.

Verre er det at noen mennesker syns det er ekkelt at jeg ammer henne offentlig. Mange tar henne for å være litt eldre enn hun er og jeg får ofte tydelige blikk og til tider noen kommentarer (bla i garderoben på babysvømmingen). Jeg syns det er bedre å gi henne litt diskret på en kafè enn å la henne gråte.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 10:10   #226
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.176
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Mandino: Jeg har også blitt litt sliten av den der surve-puppingen. Med mellomsøster så bel det som om hun fikk samme forhold til puppen som jeg har til en godteskål på bordet: En distraksjon som det var umulig å holde fingrene fra...

Hos oss har det løst seg veldig fint med å gå over til "kun pupp i pysj" (morgen og kveld). Da har vi fortsatt å kose oss med amming lenge. 2-3 dager med mer surving før det ble nye regimet ble godtatt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 22:18   #227
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Det var veldig godt å lese resultatene i denne pollen. Knerten har nå rundet året, og jeg får overraskende mange reaksjoner på at jeg fremdeles ammer ham. Det fungerer så fint og er så kos, så jeg ser ingen grunn til å slutte enda.

Snuppa sluttet av seg selv da hun var 10 måneder. Jeg syntes det var helt greit, men da var det ikke jeg som tok valget.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 23:27   #228
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Snorkfrøken er nå over 16 mnd, og får fremdeles kveldspupp. Hun ville nok gjerne ha ellers også, men ser ut til å ha vendt seg til det. Jeg har ambisjoner om å la henne slutte selv, men siden det er en god del reising fremover, kan det hende det tar knekken på det. Det er jo ingen krise, da.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 23:29   #229
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

10 mnd. Sonding de føste mnd, og noe sonding innimellom når barnet ikke kalrte å ta brystet pga sykdom. Så morsmelk i 10 mnd.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 19:29   #230
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

1. Ammet til hun var 5,5 mnd. Hun var et utålmodig og utforskende barn. Krabbet da hun var 5,5 mnd, reiste seg opp 6 mnd, stod alene 7 mnd og gikk da hun var 8,5mnd. *svett*

2. Ammet til han var 10mnd. Da døde mamma og jeg mistet melken.

3. Ammet til hun var nesten 12 mnd.

Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 19:38   #231
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Eldstemann ammet jeg til han var ganske nøyktig året.
Jeg bestemte meg aldri for å slutte, det skjedde bare helt naturlig.
At vi i det hele tatt fikk til ammingen er vel et under siden han ble hjerteoperert 6 dager gammel og vi ikke om igang med amming før etter et par uker.

Minsten ammet jeg til han var 4-5 måneder. Siden mamma var veldig syk av kreft hele perioden han var baby og til slutt døde når han var 4 måneder er det nok den situasjonen som gjorde at det ble slutt såpass tidlig.

Minsten ble av en eller annen grunn alltid så styrete og grinete når vi var på sykehuset hos mamma så jeg måtte slutte å ta han med.
Jeg pumpet meg en god stund, men melkeproduksjonen avtok sakte men sikkert.

Husker veldig godt første gangen mannen måtte kjøpe MME fordi jeg ikke hadde klart å pumpe nok til han, i mine øyne kunne han like godt ha gitt han ren gift.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 19:43   #232
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.071
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Ja, jeg ammet til hun var 22mnd. Da begynte jeg på p pillen, melka ble det mindre og mindre av, og da mistet hun interessen. Men fy så koselig det var de siste månedene når hun lå og kikket opp på meg og koste seg!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 21:40   #233
Leasy
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 13
Leasy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jeg ammet lille til hun var litt over et år.

Leasy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:37   #234
Thelma
♪♫♪♫♪♫♪♫♫
 
Thelma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 217
Thelma er litt kul
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Lillesøster er 16 mnd og jeg ammer 3-4 ganger i døgnet.

Thelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 09:11   #235
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

I går ammet jeg i 14 timer. :svett:

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 19:43   #236
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Nå er hun 3,5 mnd og delammes fremdeles. Heia meg.

Fasiten ble nesten 4,5 mnd. Den unge damen fant ut at hun skulle sove rundt fom. hun ble 3,5 mnd ( ). Legg til en nedbemanning på jobben og akutt redusert melkemengde. I forrige uke bestemte jeg meg for å fase ut pumpingen og det ser ut for at jeg pumpet de siste dråper i går. Jeg sier meg strålende fornøyd med innsatsen. Jeg holdt ut mye lengre enn jeg hadde drømt om da jeg innså at fullamming ikke gikk denne gangen heller.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 08:07   #237
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.418
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Nå går det virkelig mot slutten og Småen er ikke spesielt villig til å die lenger, så på nr 2 blir det 5,5 måneder. Fornøyd med det, med tanke på hvor trøblete ammingen har vært.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 08:29   #238
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Hurra for deg, Martis!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 20:49   #239
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Lesehesten ble ammet til hun var 18 mnd, Filosofen til han var 11 mnd, EvigUnge til han var seks uker og LilleSola er 10 mnd og ammes fremdeles.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 23:32   #240
iBam
Erfaren
 
iBam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.076
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Sluttet da hun var 11 mnd.

iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no