Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Bursdagsfeiring og servering ...

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-10, 08:39   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Spørsmål

Bursdagsfeiring og servering ...

I lys av bursdagskake-tråden... * fantastisk mange flotte kaker, tror ikke jeg skal prøve engang*
Hva serverer dere i barnebursdagen ellers?
og hva har dere med til feiring i barnehagen? (dere som er aktuelle for det også...)

Sleng gjerne med oppskrifter om dere har

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 08:41   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsfeiring og servering...

Jeg har bare en ren barnebursdag på meg - serverte muffins, pølse, fruktspyd og sånn...kanskje godis på bordet - husker ikke helt...

Erfaringsmessig går det innmari lite kake.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 08:42   #3
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdagsfeiring og servering...

Vi skal ha barnebursdag i dag, og jeg kan love deg at bursdagskaka her i huset overhodet ikke likner på de flott kakene i den tråden. Men god er den da.
I tillegg serverer jeg pølser og lomper, gele og vaniljesaus, og setter frem litt godterier i en skål. Tror det blir helt ok.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 09:00   #4
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsfeiring og servering...

Til barnehagen lagde vi fruktpinnsvin.

I bursdagen serverte vi sjokoladekake laget som en fotballbane,fruktspyd , muffins og pølse med brød.Ja så lagde jeg gelebåter.


Sist redigert av Chablis : 30-01-10 kl 09:25.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 09:18   #5
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdagsfeiring og servering...

Etter å ha svettet og bakt til et par bursdager og brukt timesvis på å pynte kaker, for så å oppleve at det har blitt spist ett eller to stykker.... så har jeg funnet ut at kaker er tull i barnebursdag.

Det holder faktisk med pølser og gele! Ellers er muffins og sjokoladekake noe de fleste spiser. Muffins kjøper jeg slik 1-2-3 kake på butikken, de er bedre enn de jeg greier... og så fant jeg oppskrift på god sjokoladekake her inne.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:17   #6
Millie
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5
Millie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bursdagsfeiring og servering...

Vi pleier å ha pølser, gele, muffins, litt godis og frukt på bordet.

Millie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:27   #7
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsfeiring og servering ...

Vi har tidligere hatt pizzasnurrer. I år skal ungene lage pizza selv. (Vi skal halvsteke små porsjonspizza (type 5-7 cm i diameter) og så skal hver av ungene (en etter en) få pynte pizzaen(e) sin(e) etter eget ønske.

Ellers blir det sikkert en sjokoladekake (ryktet sier sjørøverkake i år) og sikkert boller eller skillingsboller. Tror det får holde.

I barnehagen har vi hadde vi med pizzasnurrer til 3-årsdagen - men etter det har foreldre ikke hatt med noe lenger. I stedet får barna velge fra en bursdagsmeny (pizza, fruktspyd eller smoothie). Ungene er med og lager dette også.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 13:28   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsfeiring og servering ...

Nå sist (7-årsdag) var det først pølser i brød, så sjokoladekake pyntet etter spesifikasjon, og så gelé, dessuten fikk de godteposer. Tror ikke det var noe mer enn det (jeg spurte Poden et par ganger om det skulle være noe annet, men han sa nei). Tidligere har vi supplert med kanelboller, hveteboller, muffins eller risboller (sånne sjokoladeboller med puffet ris). Forrige bursdag hadde vi pizzasnurrer i tillegg til pølse.

Det første året kjøpte vi med is til barnehagen, og det andre året sendte jeg med en sjokoladelangpannekake. Så var det gulrotscones ett år (da de hadde bestemt seg for å slutte med søtsaker på bursdager) og muffins det siste året (da hadde han byttet barnehage). På skolen har de en regel om at det ikke skal være kaker på bursdag, så da har vi sendt med litt variert frukt skåret i pene biter.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 16:27   #9
ltb
Superaktiv
 
ltb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
Innlegg: 330
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Sv: Bursdagsfeiring og servering ...

Jeg har servert litt forskjellig!

I en bursdag serverte vi pølser, sjokoladekake og fruktspyd.

I en annen bursdag: Pølser, sjokoladekake, muffins, pose med en sjokoladekjærlighet og en liten dukke til hver.

I den siste bursdagen ble det ikke kake, for bursdagsbarnet spiser ikke kake. Derfor serverte vi grandiosa, gele m/vaniljesaus, og popkorn. Jeg er egentlig i mot godteposer så alle fikk hver sin diamant. Det var 14 jenter totalt i bursdagen.

__________________
Barn har krav på å bli vist like mye respekt som voksne!
S1 januar 03 S2 november 09
ltb er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 18:09   #10
myr
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
Innlegg: 228
myr er litt kul
Standard

Sv: Bursdagsfeiring og servering ...

Vi hadde pannekaker. Så bursdagskake og popcorn.

myr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 18:14   #11
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bursdagsfeiring og servering ...

Jeg har laget pizzasnurrer og pølse. Min eldste forventer og vil ha bare pølser, selv om han ikke liker det. Det er det det skal være i bursdag, sier han. Ungene er mest fornøyd med det vante, virker det som: pølser og sjokoladekake, og kanskje gele eller en ispinne. Det går alltid mindre mat enn jeg tror.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 18:18   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsfeiring og servering ...

I bursdagen til Storebror nå nylig, serverte vi pizza og pølser, etter ønsker fra guttungen. Vi hadde også sjokoladekake, muffins og gele.

Og jeg er Toro-mamma, så det er ingen fancy kaker fra meg, altså.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 19:58   #13
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsfeiring og servering ...

Det hender vi slår til med fin kake, men vanligvis i barnebursdag så lager jeg Toro sine brune og lyse muffins og tar på sjokoladeglasur og melisglasur på dem. De setter vi sammen på et stort fat og bruker og ha lys til bursdagsbarnet på dem. Så har vi gjerne gele som jeg har laget i porsjoner i små plastglass (alà akevittstørrelse på glassene) og da kan ungene fritt velge farge på geleen og de kan evnt. ha vaniljesaus på toppen. Beregner en 3-4 glass til hver unge. De synes gjerne det er veldig stas med små porsjonsglass. Så har vi gjerne pølser eller pizzasnurrer. Bare husk at det kan være noen som kommer som ikke spiser vanlige pølser, men som må ha kalkunpølser. Særlig om en inviterer en hel gruppe fra barnehagen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 06:50   #14
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdagsfeiring og servering ...

Gele m/vaniljesaus er det det går mest av i barnebursdagene her. Kake går det heller lite av. Vi hadde pølser i bursdagen som var.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 09:04   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsfeiring og servering ...

Vi serverer pølser og sjokoladekake, noen ganger sånne risboller i tillegg. I barnehagen har det vært ispinner og frukt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no