Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kul julepresang til jente på 11 år

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-11, 17:32   #1
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.635
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Kul julepresang til jente på 11 år

Jeg vet det finnes masse slike tråder, for forskjellige aldere. Men jeg er litt opprådd her. Yndelingsjenta mi (nest etter Ullungen) har blitt så stor, hun fyller 12 til sommeren. Midt imellom barn og ungdom synes jeg det er vanskelig å finne på presang. Hun er ikke spesielt opptatt av klær, men ble glad for onepiece(-kopi) i fjor. Leker fortsatt, men det er veldig på hell. Jeg har ikke sett henne så mye i det siste, så jeg vet ikke helt hva som gjelder nå. Rundt 300 kroner tenkte jeg å kjøpe for.

Paper Jamz har kommet meg for øre via omveier. Er det f eks dette? :grønn og mer inne i Sylvanian Families/Polly Pocket/Playmo/Petshop:

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 17:40   #2
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kul julepresang til jente på 11 år

Gnuri er 10, og hun ønsker seg gavekort på senter, slik at hun kan kjøpe det hun selv vil. Kanskje en kjedelig gave, men det er høyest på hennes ønskeliste i allefall.
I tillegg ønsker hun seg opplevelser. Kanskje du kan ta henne med på kino eller teater og spise ute eller noe slikt?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 17:49   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.794
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kul julepresang til jente på 11 år

10 åringen vår ønsker seg hest. ellers er gavekort, sminke, pynt til rommet, bøker, også velkomment vet jeg.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 17:56   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kul julepresang til jente på 11 år

Elleveåringen min ønsker seg bl.a. store skjerf, malesaker og kokebok. Og det meste det står Kari Traa på.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 17:56   #5
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kul julepresang til jente på 11 år

Den elleveåringen jeg kjenner best har ikke mye leketøy og slikt på lista nå. Pynt og stasj, derimot... Noe av det jeg husker:
Mangoklokke
Badekåpe
negledesignpyntesaker, merker til å lime på neglene, neglelakk
Vinterjakke
Gavekort på Glitter eller andre "kule" butikker
Penger så hun kan spare til Ipod eller mobil

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 21:04   #6
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kul julepresang til jente på 11 år

Min 11 åring ønsker seg utvidelsespakke kjærledyr til The sims 3. Hun ønsker seg også lego og Crayola glow explosion http://www.crayola.com/products/spla...osion/markers/

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 21:41   #7
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kul julepresang til jente på 11 år

11-åringen min ønsker seg dill til rommet, speil, puter, bildelist, pynteting og denslags. I tillegg ønsker hun seg gavekort på klesbutikker, spill til ds, bøker, gode tegnesaker, hobbyting, smykker, skjerf og denslags.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 21:42   #8
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.635
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kul julepresang til jente på 11 år

Tusen takk for tips, alle sammen! Ble mest forbauset over Kari Traa. Men denne 11 åringen er veldig lite merkebevisst.

Lego tror jeg faktisk fortsatt er populært, hun ble veldig glad for det hun fikk til 11 årsdagen i hvert fall.

Kino og restaurant er en god idé, gnuri!

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 10:49   #9
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kul julepresang til jente på 11 år

Om hun er glad i småting og pyntestash, har de masse rart oppe på Dynasty på Oslo City som definitivt ville ha truffet Enhjørning, 12 år. Bl.a magnetøreobber i mange varianter!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 11:12   #10
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kul julepresang til jente på 11 år

Tanteungen min fikk "superdag med tante" i bursdagsgave i år. Hun fikk ikke vite på forhånd hva vi skulle. Jeg hentet henne på skolen. Så spiste vi middag bare jeg og henne på en restaurant hun fikk velge. Deretter fortsatte vi til teateret der vi så en barneforestilling, og hun fikk egen flaske med brus enda det var midt i uka (stor stas). Til sist dro vi hjem til oss, og hadde en trivelig kvelsstund der jeg leste høyt for henne og hun fikk overnatte hos oss. Stor suksess, og hun trenger alenetid siden hun har fått både lillesøster og lite søskenbarn de siste årene.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 10:24   #11
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.878
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kul julepresang til jente på 11 år

Jeg skla kjøpe både jule- og bursdagsgave til min niese på 11, og følger denne tråden interessert.

Hva slags sminke-/kremstæsj er det som gjelder for 11-åringer, da? HM eller Body Shop, eller? Risikerer man ikke at foreldrene blir grinete hvis man kjøper sminke til dem?

Og hva slags smykker er populære i denne alderen?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 10:32   #12
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kul julepresang til jente på 11 år

Jeg vil i hvertfall tippe at Body Shop slår an. Jeg kjøpte akkurat et lite gavesett i ekstragave til tiåringen jeg er tante til derfra, og ble anbefalt Satsuma-serien. Dusjsåpe og bodylotion med fruktduft er populært, og leppepomader av ymse art.

Egentlig liker jeg best å gi bøker i gave, dog.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 10:41   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.878
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kul julepresang til jente på 11 år

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg vil i hvertfall tippe at Body Shop slår an. Jeg kjøpte akkurat et lite gavesett i ekstragave til tiåringen jeg er tante til derfra, og ble anbefalt Satsuma-serien. Dusjsåpe og bodylotion med fruktduft er populært, og leppepomader av ymse art.

Egentlig liker jeg best å gi bøker i gave, dog.

Takk for godt tips! Jeg tenkte å gi bok også, men trenger to gaver, så jeg er litt opprådd.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 10:42   #14
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kul julepresang til jente på 11 år

Jeg hadde ikke blitt fornøyd om 11-åringen min fikk sminke, men Body Shop greier vil hun gjerne ha.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 11:20   #15
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kul julepresang til jente på 11 år

Jeg hadde blitt litt oppgitt om min 11 åring fikk sminke eller parfyme. Jeg tror ikke hun er veldig interessert i kremer og sånt enda heller.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 12:07   #16
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kul julepresang til jente på 11 år

Min 12 år gamle niese har sminkeanbefalinger i rosabloggen sin.

Jeg har bare kjøpt gavekort på HM og litt sjokolade, jeg.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 12:40   #17
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.878
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kul julepresang til jente på 11 år

Jeg tror sminken begrenses til leppepomade, ja, og dusjsåpe og bodylotion tror jeg hun blir glad for. Jeg mener å huske at vi var opptatt av sånt i den alderen, i hvert fall - Date og Jane Hellen-sjampo. (Sminke hadde vi også, men mest til hjemmeeksperimentering.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 17:41   #18
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.635
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kul julepresang til jente på 11 år

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg tror sminken begrenses til leppepomade, ja, og dusjsåpe og bodylotion tror jeg hun blir glad for. Jeg mener å huske at vi var opptatt av sånt i den alderen, i hvert fall - Date og Jane Hellen-sjampo. (Sminke hadde vi også, men mest til hjemmeeksperimentering.)

Jeg tror det var i den alderen jeg ønsket med Fenjal-dusjsåpe. Med tråd så den kunne henge i dusjen. Den ytterste luksus. Jeg gråt bittert da en tilreisende onkel fra Skien brukte halve flasken da han var på besøk.

Når det gjelder Jane Helen, så fatter jeg ikke at ikke serien relanseres. Vi er da så retro! Og jeg kan ikke tro at noen sjampo har luktet bedre noensinne.

Jeg kjøpte forresten Crayola glow explosion til 11 åringen. Takk, trøtt! Hun skal få et plagg fra WoW i tillegg.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 17:51   #19
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kul julepresang til jente på 11 år

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.


Hva slags sminke-/kremstæsj er det som gjelder for 11-åringer, da? HM eller Body Shop, eller? Risikerer man ikke at foreldrene blir grinete hvis man kjøper sminke til dem?

Sminke hadde jeg blitt ganske irritert over. Snart-11-åringen min må gjerne få bodylotion/dusjesåpe/leppepomade, men hun er ikke så veldig interessert så det hadde ikke vært en "kul tante"-forsterkende gave. Her går det i alt mulig av hobbyting, særlig perler og metalltråder til smykkelaging, ordentlig akrylmaling osv.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 18:47   #20
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.878
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kul julepresang til jente på 11 år

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jeg tror det var i den alderen jeg ønsket med Fenjal-dusjsåpe. Med tråd så den kunne henge i dusjen. Den ytterste luksus. Jeg gråt bittert da en tilreisende onkel fra Skien brukte halve flasken da han var på besøk.

Når det gjelder Jane Helen, så fatter jeg ikke at ikke serien relanseres. Vi er da så retro! Og jeg kan ikke tro at noen sjampo har luktet bedre noensinne.

Ikke sant! Den grønne var best. Fine flasker var det også.



Opprinnelig lagt inn av Acsa

Snart-11-åringen min må gjerne få bodylotion/dusjesåpe/leppepomade, men hun er ikke så veldig interessert så det hadde ikke vært en "kul tante"-forsterkende gave.

Ja ja, jeg får være kjip tante, jeg da. Kjøpte et lite sett med jordbær-bodylotion og -dusjsåpe på Body Shop i ettermiddag, pluss ei bok (Agnes Cecilia) og et fint sølvsmykke med et svart hjerteanheng. Tenkte å komplettere med leppepomade og noen småting.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no