Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Den verste reklamefilmen du vet?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-06, 23:20   #61
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den verste reklamefilmen du vet?

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Jeg liker ikke de reklamene som oppfordrer til å bruke bilbelte. TRAGISK!!
Ekkelt å følge ungdommene inn i døden...

Eg synes i grunnen den er meir ulogisk enn ekkel. Den manglande logikken gjer reklamen lite truverdig, altså "ufarleg". At ein fysisk ting som setebeltet skal "dra" sjela tilbake i kroppen vert latterleg.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 23:24   #62
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den verste reklamefilmen du vet?

Værste og værste.....1881 reklamen med hun som har tegnet dukker på fingrene får jeg alltid på hjernen når jeg har hørt den (som akkurat nå)....1881..1881

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 00:15   #63
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den verste reklamefilmen du vet?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg er av dem som elsker de "Hellige Reklamene" som kommer på de kirkelige helligdagene - første juledag og sånn. Når alle de snille organisasjonene får lov å vise amatørfilmene sine for resten av landet. Jeg ler så jeg griner hver gang. *stygg og slem*

Og alle er bygget opp på samme måte:

*Vi ser en mann som sniker seg forsiktig ned trappa*

Forteller: "Dette er Oluf. Oluf er redd for pinnsvin. Det finnes mange som Oluf. Støtt forbundet mot pinnsvin i dag på kontonr ***********"

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 08:16   #64
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den verste reklamefilmen du vet?

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Jeg liker ikke de reklamene som oppfordrer til å bruke bilbelte. TRAGISK!!
Ekkelt å følge ungdommene inn i døden...

Jeg synes den er effektfull jeg!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 08:53   #65
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den verste reklamefilmen du vet?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

*Vi ser en mann som sniker seg forsiktig ned trappa*

Forteller: "Dette er Oluf. Oluf er redd for pinnsvin. Det finnes mange som Oluf. Støtt forbundet mot pinnsvin i dag på kontonr ***********"

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 12:14   #66
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den verste reklamefilmen du vet?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.




Tror faktisk den er for opplysningskontoret for egg jeg...

Merkelig, mtp at egg er sunt og næringsrikt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 12:15   #67
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den verste reklamefilmen du vet?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg synes i grunnen den er meir ulogisk enn ekkel. Den manglande logikken gjer reklamen lite truverdig, altså "ufarleg". At ein fysisk ting som setebeltet skal "dra" sjela tilbake i kroppen vert latterleg.

Huh? Han dro da ikke sjelen tilbake, for en merkelig tolkning. Det var setebeltet som gjorde at han overlevde kræsjen. Noe som er hverken uvanlig eller ulogisk. Skjønner ikke hvordan normalt oppegående mennesker kan unngå å skjønne poenget med den kampanjen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 12:45   #68
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den verste reklamefilmen du vet?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

normalt oppegående mennesker.

Nå smisker du igjen.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 12:54   #69
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den verste reklamefilmen du vet?

Ops!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 13:05   #70
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den verste reklamefilmen du vet?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Huh? Han dro da ikke sjelen tilbake, for en merkelig tolkning. Det var setebeltet som gjorde at han overlevde kræsjen. Noe som er hverken uvanlig eller ulogisk. Skjønner ikke hvordan normalt oppegående mennesker kan unngå å skjønne poenget med den kampanjen.


Mi konnotative tolking er at den transparente utgåva av han med setebeltet skal vere sjela som er i ferd med å forlate kroppen, men så kjem ikkje sjela seg laus fordi setebeltet er på. Ja, eg forstår at bodskapen er at setebeltet reddar liv, men ikkje på DEN måten.

For øvrig er eg rørt over at Skremmern ser på meg som ein normalt oppegåande person

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 13:35   #71
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den verste reklamefilmen du vet?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.


Mi konnotative tolking er at den transparente utgåva av han med setebeltet skal vere sjela som er i ferd med å forlate kroppen, men så kjem ikkje sjela seg laus fordi setebeltet er på. Ja, eg forstår at bodskapen er at setebeltet reddar liv, men ikkje på DEN måten.

For øvrig er eg rørt over at Skremmern ser på meg som ein normalt oppegåande person

Nei, det er jo tydelig at du ikke skjønner ettersom du fortsetter å stå på ditt. Setebeltet reddet livet til gutten under selve kræsjen (formålet), den er altså ikke et redskap for å holde sjelen tilbake etter en kræsj. Jeg tviler litt på hvor oppegående du er, for til og med treåringen min vet akkurat det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 13:42   #72
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den verste reklamefilmen du vet?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Nei, det er jo tydelig at du ikke skjønner ettersom du fortsetter å stå på ditt. Setebeltet reddet livet til gutten under selve kræsjen (formålet), den er altså ikke et redskap for å holde sjelen tilbake etter en kræsj. Jeg tviler litt på hvor oppegående du er, for til og med treåringen min vet akkurat det.

Hehe, det er tydeleg at eg må sjå reklamen ein gong til, for eg har ei heilt anna oppfatning av den tidsmessige handlingsgangen i filmen enn den du skisserer her.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 13:44   #73
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den verste reklamefilmen du vet?

7-11 reklamen synes jeg er direkte flau å se på. Dessuten undervurderer den jenter, og fremstiller oss som overfladiske og teite.

Zon reklamen tror jeg er en svensk dame som prøver å snakke norsk. Må le litt når hun sier: Før tok vi smertestillande tabletter.." Ser for meg et pauserom fullt av sykepleiere og hjelpepleiere som knasker mengder med paracet i fellesskap

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 23:48   #74
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den verste reklamefilmen du vet?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

7-11 reklamen synes jeg er direkte flau å se på. Dessuten undervurderer den jenter, og fremstiller oss som overfladiske og teite.

Zon reklamen tror jeg er en svensk dame som prøver å snakke norsk. Må le litt når hun sier: Før tok vi smertestillande tabletter.." Ser for meg et pauserom fullt av sykepleiere og hjelpepleiere som knasker mengder med paracet i fellesskap

Jeg kunne ikke vært mer enig med deg.

Og stygge knekkebrødreklamen med stygge "Choosing allbran" sangen. :grøss:

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 08:45   #75
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den verste reklamefilmen du vet?

Den Djuice reklamen med Tanya Hansen er grusom...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 11:01   #76
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den verste reklamefilmen du vet?

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Den Djuice reklamen med Tanya Hansen er grusom...

Amen! Jeg skal iallefall ALDRI bruke Djuice! Reklamen er FOR dum!

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 11:44   #77
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den verste reklamefilmen du vet?

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Den Djuice reklamen med Tanya Hansen er grusom...

Den er til og med verre enn alle Bill-reklamene til Tele2!!!! Og hun er like grusom som reklamen. :grøss: Tror denne er verstingen over alle reklamene når jeg tenker meg om...

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 20:34   #78
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den verste reklamefilmen du vet?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Irriterer meg over den "ost" eller "kaviar" og jeg ... der mora løper frem og tilbake mellom kjøkknebenken og kjøleskapet mens gutten sitter ved bordet og ikke klarer bestemme seg...

Den er irriterende fordi jeg alltid tenker:
Herregud! Hadde du den ost/kaviar-tuben i kjøleskapet hele tiden? Hvorfor i h..... gidde å løpe frem og tilbake ørten ganger da?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 20:52   #79
olfiga
Aktiv
 
olfiga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på en øy
Innlegg: 116
olfiga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Den verste reklamefilmen du vet?

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Den Djuice reklamen med Tanya Hansen er grusom...

Den er definiitivt den verste noen sinne, har sett to forskjellig og den med den mannen er skikkelig grøss.

olfiga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 20:54   #80
olfiga
Aktiv
 
olfiga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på en øy
Innlegg: 116
olfiga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Den verste reklamefilmen du vet?

Men den beste må være "æ e fra Harstad, enn du?" med han taxi sjåføren

olfiga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no