Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-22, 19:22   #101
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Vi har to biler på jobb med manuelt gir, det hadde vært veldig dumt om jeg ikke hadde hatt lappen for å kjøre de. Jeg har absolutt ikke en jobb som en forbinder med arbeidsbiler.

Over halvparten av bilene på jobben min har manuelt gir, alle har logoer all over.
Så jeg lurer på om den lille prosenten Polyanna referer til, er biler med hvite eller grønne skilter?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-22, 19:39   #102
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Ah, for et meget godt spørsmål! Tror det er "personbiler", og det betyr vel hvite skilter.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-22, 19:50   #103
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Dette var tema på en eller annen radiokanal for ikke mange dagene siden. Der sa de at 60% tok lappen på manuellbil fortsatt og 40% på automat/elbil på landsbasis. I byene er andelen automat/elbilførerprøver større enn «på landet». De sa også at dette gjenspeilet antall manuelle biler i forhold til automat/elbiler i byer og på landsbasis.

Mine ser ut til å velge ulikt. Eldste har valgt automat/elbil, mens de to yngste nok går for manuell. Eldste har faktisk mistet to sommerjobber (men heldigvis fått en tredje) fordi hun ikke har lappen på manuell bil. I den ene var det kommunale biler der alle har manuellgir, den andre var en butikkjobb med utkjøringer med manuell bil.

I min omgangskrets er det utvilsomt fortsatt mest manuelle biler. Jeg kjører elbil, min mann manuell diesel (2018 modell).

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-22, 20:15   #104
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Her blir det manuell gir. For det er det vi har. Med to år med øvelseskjøring skal vi da få det til.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-22, 20:33   #105
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Her skal han ta med manuell gir, vi har begge deler men han får ikke velge, tenker det er lurt å ta manuelt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-22, 20:37   #106
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Jeg tror vi satser på automat iallefall i første omgang. Men det har mer med ungdommen å gjøre egentlig. Vi har en bil med automatgir og en uten, men det får heller være. Vi tenker iallefall å starte lærekjøringen med automatgir.

På mannens jobb og den tidligere jobben har de pickup med automat som arbeidsbiler. Så der hadde det heller ikke vært et problem.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-22, 21:02   #107
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

"Min" første bil (pappa sin, men jeg hadde den i uker i slengen) var en Peugeot 504 pick up. Med rattgir. Fire gir og revers hadde den. Hendte vi fikk den opp i 80 i nedoverbakker. Passerte man 75 slutta rattet å riste. Den hadde ett sete. Med plass til tre. Var føreren kort i beina måtte alle mann alle skvise beina under dashen. Det var bra vi aldri ble stoppa i teknisk kontroll, for så vidt jeg vet gikk den delvis på røddiesel (vi bodde på gård på det tidspunktet). Var vel sikkert ikke bare røddieselen som hadde vært et problem på en sånn kontroll.

Jeg har kjørt mye rart oppigjennom. Både gammelt og nytt og med både manuell og automat. Og jeg mener ærlig at det har gitt meg mer forståelse for bil og kjøring. Fortsatt føler jeg meg utrygg på glatt føre. Kanskje nettopp fordi jeg ikke har opplevd å skli eller kjøre ut. Jeg mener det er så mye mer ved å kjøre bil enn å mestre filskifte i tett trafikk (satt på spissen). Vi skal vel ikke undervurdere ungdommen? Greide vi, greier de. Jada, det er forskjell på trafikken da og nå, men min mening er at kun automatlappen setter begrensninger som kan være ugunstige. Selv om størstedelen av bilparken er elektrisk/automat, så ser jeg her i barteland at ungdomsbiler fortsatt er gamle manuelle bensinbiler. Så derfor blir det lapp med manuelt gir på mine.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-22, 21:12   #108
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Så lenge forskriften deler inn i automatisk/manuell, fortsetter jeg å si at ungen kjører bil med automat, selv om det er elbil.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-22, 21:37   #109
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.


Jeg har kjørt mye rart oppigjennom. Både gammelt og nytt og med både manuell og automat. Og jeg mener ærlig at det har gitt meg mer forståelse for bil og kjøring. Fortsatt føler jeg meg utrygg på glatt føre. Kanskje nettopp fordi jeg ikke har opplevd å skli eller kjøre ut. Jeg mener det er så mye mer ved å kjøre bil enn å mestre filskifte i tett trafikk (satt på spissen). Vi skal vel ikke undervurdere ungdommen? Greide vi, greier de. Jada, det er forskjell på trafikken da og nå, men min mening er at kun automatlappen setter begrensninger som kan være ugunstige. Selv om størstedelen av bilparken er elektrisk/automat, så ser jeg her i barteland at ungdomsbiler fortsatt er gamle manuelle bensinbiler. Så derfor blir det lapp med manuelt gir på mine.

Jeg har hørt lignende argumenter før. Og ja, jeg skjønner hva du mener. Men jeg tror likevel vi tjener på å fokusere hva ungdommene våre må mestre i trafikken for å kjøre på en trygg måte. Og i 2022 er det ikke kjøretøyet som er det mest avanserte å beherske. Det er trafikkbildet og trafikkforståelsen. For å unngå ulykker og dødsfall må jo målet været at det er der fokuset ligger, og egentlig bare der. At bilen er enkel å forholde seg til er bare en stor fordel. Vi hadde ikke den samme fordelen i vår tid.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-22, 22:08   #110
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Frøkna kjører opp til automat om en måned. Vi har bare en bil og den er automat og vi tenker det holder i massevis. Hun har kjørt en del traktor med giring så hun er ikke helt fremmed for det, men hun følte ikke det var viktig å lære det for bil.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-22, 23:08   #111
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Begge gutta mine skal ta lappen med manuelt gir. Min er med manuelt gir, mannen sin er en elbil. De øvelseskjører med begge. Dvs, 16 åringen har ikke testet ut med gir enda, men 19 åringen øvelseskjører med begge.

Det er jo enda to år til minsten kan ta lappen, så det gjenstår jo å se hva han ender opp med. Men eldste går i alle fall for manuelt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-22, 23:12   #112
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Mine to sønner har lappen på manuelt gir, de er 18 og 20. Jeg syns det er smart. Både fordi vi har 4 biler med manuelt gir i familien (og ingen med automat)… men også fordi de kan komme borti kjøring i jobbsammenheng med firmabiler osv der det er begrensende å ikke kunne kjøre manuelt gir. Jeg forstår ikke helt hvorfor man utelukker det ene jeg altså, når manuelt gir gjør at du kan kjøre både automat og manuelt? Da kan man jo låne biler med kompiser og kjøre for hverandre osv uten å tenke på en slik begrensende sak.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-22, 23:18   #113
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Vi er enige med deg Magica, og anbefaler begge å ta lappen på manuelt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-22, 07:33   #114
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Mine to sønner har lappen på manuelt gir, de er 18 og 20. Jeg syns det er smart. Både fordi vi har 4 biler med manuelt gir i familien (og ingen med automat)… men også fordi de kan komme borti kjøring i jobbsammenheng med firmabiler osv der det er begrensende å ikke kunne kjøre manuelt gir. Jeg forstår ikke helt hvorfor man utelukker det ene jeg altså, når manuelt gir gjør at du kan kjøre både automat og manuelt? Da kan man jo låne biler med kompiser og kjøre for hverandre osv uten å tenke på en slik begrensende sak.

Jeg må innrømme at tanken ikke har slått meg. Altså at automat er en begrensning. Jeg husker jeg tenkte det for mange år siden, hvis jeg hørte om folk som hadde «automatlappen». Nå tenker jeg bare at folk har «tatt lappen». Men det er nok fordi alle ungdommer jeg kjenner tar lappen på automat.
Jeg skjønner motargumentet, men jeg klarer bare ikke å se det som en begrensing.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-22, 07:39   #115
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg må innrømme at tanken ikke har slått meg. Altså at automat er en begrensning. Jeg husker jeg tenkte det for mange år siden, hvis jeg hørte om folk som hadde «automatlappen». Nå tenker jeg bare at folk har «tatt lappen». Men det er nok fordi alle ungdommer jeg kjenner tar lappen på automat.
Jeg skjønner motargumentet, men jeg klarer bare ikke å se det som en begrensing.

Jeg ser det kun som en begrensning om man skal bli noe yrkesfaglig.

Min på 17 skal helt sikkert studere. Det blir mange år til hun skal kjøpe seg bil. Da er det enda færre med vanlig gir.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-22, 07:40   #116
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Jeg er kanskje naiv, jeg tar høyde for det. Men de firmabilene jeg har lagt merke til i området hvor jeg bor, er alle elektriske. Det er nok mest hjemmesykepleie og taxier jeg har sett, da. Og Posten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-22, 08:08   #117
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Mine to sønner har lappen på manuelt gir, de er 18 og 20. Jeg syns det er smart. Både fordi vi har 4 biler med manuelt gir i familien (og ingen med automat)… men også fordi de kan komme borti kjøring i jobbsammenheng med firmabiler osv der det er begrensende å ikke kunne kjøre manuelt gir. Jeg forstår ikke helt hvorfor man utelukker det ene jeg altså, når manuelt gir gjør at du kan kjøre både automat og manuelt? Da kan man jo låne biler med kompiser og kjøre for hverandre osv uten å tenke på en slik begrensende sak.

Tenker også som deg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-22, 08:12   #118
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Jenta mi har tatt på manuall. Vi har en av hver hjemme. Kjæresten skiftet nettopp bil fra automat til manuell. Greit om hun også kan bidra med kjøring. Når man har lært å kjøre med manuell tror jeg det er like trygt som med automat. Det går på automatikk hele giringen. Mange velger selvsagt enkleste vei når de skal ta lappen.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-22, 08:13   #119
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Mellomste tulla her fikk fast helgejobb på hjemmesykepleien her når hun ble 18 og fikk lappen. En av grunnene til at hun fikk jobben foran andre var pga. at hun hadde lappen på manuell. De har bare 2 automat foreløpig og resten manuelt gir på tjenestebilene som de skal rundt med.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-22, 08:16   #120
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er kanskje naiv, jeg tar høyde for det. Men de firmabilene jeg har lagt merke til i området hvor jeg bor, er alle elektriske. Det er nok mest hjemmesykepleie og taxier jeg har sett, da. Og Posten.

Jeg tipper dette varierer veldig etter hvor i landet man bor. Her ser jeg også stort sett el-biler som er firmabiler, både kommunen, pizzasjapper etc. Jeg ser kjøreskoler som også bare tilbyr automat, og også bare har elbiler.

Jeg har også leid mye bil i Europa, og de siste årene har det oftere og oftere skjedd at jeg har fått automatgir selv om jeg ikke har bestilt det. Og skal man leie bil, kan man alltid betale ekstra for det.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no