Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-16, 19:24   #181
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg er ikke helt på den linjen at hun selvsagt skal utestenges. Jeg leste nettopp en kommentar som jeg kan si meg mye enig i.

http://www.aftenposten.no/meninger/d...n-606832b.html

Den var godt skrevet ja

Vanskelig sak dette. Jeg er aldeles ikke så naiv at jeg tror at alle andre enn nordmenn doper seg, men at vi er så suverene at vi vinner for det
Samtidig må det også gå an å bruke litt sunn fornuft og se på hvert enkelt tilfelle.

Nå får jeg en litt sånn uggen jantelov følelse her; Johaug er for god til å være sann - ikke bare er hun en fantastisk skiløper, hun er også ei nydelig jente - jamen trengte hun kanskje å 'settes' litt på plass....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 19:59   #182
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Jeg hadde denne diskusjonen med en svært skiinteressert svensk lege i dag, som kommenterte at hvis hun faktisk hadde brukt steroider systematisk, hadde de i tilfelle vært ganske dårlige til det, siden hun ikke akkurat ser ut som hun har bolet nevneverdig.

Men at hun må utestenges? Helt klart. Regler må følges.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 20:14   #183
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Jeg tror de, hun og legen, har tatt en sjanse på at det skulle gå greit å bruke dette stoffet, ikke for å dope seg, men for å bli kvitt det hersens munnsåret som ingenting beit på, og håpet at det skulle gå bra. Og så gjorde det ikke det. Og det er ikke rart at hun syns det er forferdelig, dette er hele livet hennes. Jobben min er ikke livet mitt, men om jeg ble offentlig sparket med fynd og klem og beskyldninger om underslag og svindel, så hadde jeg jommen ligget i fosterstilling en stund, altså!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 20:15   #184
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Men altså, hvis forklaringen er leppekrem med minimalt utslag og som antidoping Norge har hevdet er så lite at det ikke har prestasjonsfremmende effekt, hvorfor ikke "bare" si: shit, pokker, det var en tabbe, jeg burde sjekka, ynnsjyll, det var dumt av meg og jeg skjønner at det får konsekvenser. Og så ta den utestengingen som måtte komme og som umulig kan bli veldig lang. Det er jo måten de selv hoier det opp som får det til å virke som om hun er tatt i blid-doping.



Det er null-toleranse, og det MÅ det være, og det er jo bare se på denne tråden;
Det er flere som er opphengt i reaksjonen og manglende tårer, og hvorvidt man tror på forklaringen, enn at hun faktisk har fått i seg et forbudt middel.
Diskusjonen hadde blitt helt annerledes om hun bare hadde lagt seg flat.

Men det er de jo ikke noe god på, i idretten, generelt. Skyld alltid på noen andre, det må være mottoet til hele føkkings idretts-norge.

For å sitere en annen kollega;
"Det er enda godt vi har fotballen å falle tilbake på. "

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 20:18   #185
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Dere har hatt det gøyalt i lunsjen i dag, Ru?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 20:49   #186
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Kjenner jeg synes mer og mer synd på Therese jeg, og hele det norske skilaget. Dette er jo blåst opp så det holder. Og jeg skjønner ikke hvorfor/hvordan.

Ja, hun har testet positivt på et ulovlig stoff, men i så små mengder at det ikke kan sies å være prestasjonsfremmende. Dette er utenfor sesong, og de vet tilsynelatende hvordan dette har skjedd. Eksperter sier at bruk av denne kremen kan gi utslag på prøver, noe som vel er ganske logisk i og med at hun brukte det på et blødende sår. Og både Therese og legen har påtatt seg ansvar. Legen så mye at han velger å gå.

Jeg er litt enig i at han kanskje ikke burde fått all skyld her, men samtidig...det er en grunn til at utøverne har et team av helsefolk rundt seg, og det er meningen at de skal kunne stole på disse.

Men ja, hun er tatt med et ulovlig stoff i kroppen, noe som ikke er bra, men derfra til å si at hun er en dopingbruker og at hun juger på forklaringen, det er å ta det for langt synes jeg. Utøverne blir testet ofte, hun har en god forklaring, OG så små verdier. Det burde vel holde til at det blir trodd at dette er en gedigen tabbe?

Jeg så en heller teit sammenligning på fb i dag som jeg velger å ikke gjengi her, men jeg synes faktisk at antidoping bør vise litt skjønn når det kommer til slike saker. Litt på lik linje med at du kan bli stoppet i promillekontroll og det gir et svakt utslag, til tross for at du ikke har rørt en dråpe alkohol. Det kan være nok at du akkurat har hatt noe i munnen som gjør at det gir utslag. Det er mye som kan gi slike utslag. Det som skjer da er at man må vente litt og så avgi ny prøve, og er forklaringen god og stemmer med utslaget, og utslaget forsvinner ved neste blås, så slipper man jo selvfølgelig unna en promilledom. Er jo også derfor vi har en promillegrense på 0,2, da det er andre ting enn alkohol som kan påvirke en test.

En sammenligning litt på kanten kanskje, men det jeg tenker er at det bør vises skjønn i slike saker. At de ser på hvor høye verdier det er, hvilken forklaring man har, etc.

Therese bør utestenges en kort periode nå, før det taes nye prøver, og så tar man en ny vurdering derfra. Videre bør hun testes ganske tett, men da uten at det nødvendigvis trenger å bety at hun ikke kan få utøve den idretten hun driver, også på proffnivå.

Denne saken er kjip, ikke bare for Therese, men for hele landslaget. Mye pga all tvilen som nå blir sådd. Jeg hørte Marit Bjørgen i dag, og hun stilte spørsmål ved om det er noen vits i å fortsette nå, for alle kommer til å tvile på norske utøvere. Jeg forstår henne. Jeg er sikker på at hyleorkesteret vil høres når/om en nordmann gjør det bra i sporet i vinter. Han/hun er sikkert dopet... Og dette pga et positivt prøvesvar hos en utøver, hvor utslaget var så lite at det ikke regnes som prestasjonsfremmende, og hvor eksperter ikke tviler på at forklaringen faktisk kan stemme. Det er bare trist.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 20:50   #187
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dere har hatt det gøyalt i lunsjen i dag, Ru?

Åh, alltid!
Du skulle hørt oss under legestreiken, når alle legene var ute med twistposene sine og vi var hjemme alene.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 21:00   #188
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Skulle man vist skjønn med en russisk utøver også?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 21:05   #189
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Skulle man vist skjønn med en russisk utøver også?

Eh, ja, om det var snakk om så små verdier og saken var i samme gata. Selvfølgelig.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 21:31   #190
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Men det er jo en grunn til at man har helt svart-hvitt regler på dette. Man SKAL ikke kunne ta "men det var bare i lebepomaden" eller "jeg tok vitaminpiller i god tro!". Utslag = utestengelse, ferdig snakka. Ellers vil alle sånne saker kunne dras i det uendelige, og apparatet rundt vil ha all grunn til å lyve og lage gode cover-ups.

Det er derfor vi har et kjempeapparat med millionkostnader.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 21:49   #191
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men det er jo en grunn til at man har helt svart-hvitt regler på dette. Man SKAL ikke kunne ta "men det var bare i lebepomaden" eller "jeg tok vitaminpiller i god tro!". Utslag = utestengelse, ferdig snakka. Ellers vil alle sånne saker kunne dras i det uendelige, og apparatet rundt vil ha all grunn til å lyve og lage gode cover-ups.

Det er derfor vi har et kjempeapparat med millionkostnader.

Ja, utestengelse ved utslag, men ikke en dom om at du er en som doper deg bevisst. Derfor mener jeg at hun selvfølgelig bør utestenges en viss periode nå, så nye tester, og er disse fine så er hun fri til å vise seg som den utøveren jeg tror hun er. Under selvfølgelig sterkt oppsyn fremover.

Dette mener jeg mest av alt fordi at hun testet med en så lav verdi at det er liten sannsynlighet for at hun er en doper, og at det er stor sannsynlighet for at dette har kommet i kroppen hennes pga en tabbe, og derav et kort forbruk av dette stoffet. Når dette nå også er utenfor sesong.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 23:38   #192
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Skulle man vist skjønn med en russisk utøver også?

My thought exactly.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-16, 00:04   #193
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

My thought exactly.

Ærlig talt...her må man jo snakke internasjonale regler. Sette en grense for høyde på verdier og ta div forhåndsregler for de som tester positivt med verdiger over null, men innenfor en grense for tvil.

For meg blir dette like teit som om jeg skulle tatt meg eg Cognackule i bilen, et minutt før jeg ble stoppet i en promillekontroll, og så mistet lappen for 5 år fordi jeg kjørte i fylla. Til tross for at en ny test et kvarter senere ville gitt et annet resultat.

Og jeg snakker selvfølgelig uavhengig av nasjonalitet her. Virkelig.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-16, 00:18   #194
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Ja, det tror jeg. Uten å ja lest tråden, det gjør jeg senere, så innbilder jeg meg at legen ikke kan ha holdt på med sånt uten at utøverne har visst det. Sånn, nå skal jeg lese.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-16, 00:44   #195
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg er fæl og rar og synes at det er toppers at det blir rusket opp litt i den tilsynelatende perfekte fasaden til norsk langrenn. Norsk presse har jo gasset seg i utenlandske dopingavsløringer i en årrekke, så det er interessant å se hvordan de reagerer nå.

Da er vi to Albertine. Jeg må innrømme at jeg har tenkt tanken at jeg ikke ville bli overrasket om vårt eget landslag dopet seg.

Jeg har ikke fått med meg pressens reaksjon ennå. Det får komme i morgen eller noe.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-16, 08:31   #196
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Dere som tror hun må ha spist kremen for at det skal gi utslag på prøver, kan kanskje tenke litt på hvordan nikotinplaster, p-plaster og smerteplaster kan ha effekt?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-16, 09:09   #197
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Ærlig talt...her må man jo snakke internasjonale regler. Sette en grense for høyde på verdier og ta div forhåndsregler for de som tester positivt med verdiger over null, men innenfor en grense for tvil.

Jeg er helt uenig, og syns det er latterlig å sammenlikne det må spise en cognac-kule.

Idrettsutøvere tjener ENORME penger på å vinne. Verdien av et stoff i kroppen vil bli mindre med tid. Det betyr at man fint kan dope seg, og om det viser utslag på en prøve på et tidspunkt man trodde det var ute av kroppen, så kan man hevde i uskyldig bruk av kremer. Virker ekstra overbevisende om man også har oppgitt denne kremen til dopingkontrollørene. Derfor må det være nulltoleranse, også for utøvere som kanskje bare har tabbet seg ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-16, 09:38   #198
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Det Tally sa. Selvsagt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-16, 09:51   #199
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Det eneste unntaket må være hvis de kan dokumentere med blodprøver i forkant at dette IKKE kan være rester av høye doser tidligere. Men selv da må hun ha en form for reaksjon.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-16, 09:56   #200
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Ja dette må selvsagt få konsekvenser uansett.

Dette er en enorm pengemaskin og om den skal drives noenlunde seriøst kan man ikke gi slækk for sånt.
Var det snakk om 80 mill som stod på spill?

Det kan godt hende at dette var et megauhell, men det er sånn at man må ta konsekvensen av tabber i livet også selv om det ikke var bevisst. Kjører man 80 i 40-sonen må man ta konsekvensene selv om man ikke har sett skiltet Pga tåke eller blending eller uoppmerksomhet.

Det jeg synes er innmari spesielt her er at akkurat denne kremen er valgt. Den er ikke den eneste på markedet i Italia heller vil jeg tro? Og det at en erfaren lege og utøver ikke sjekker ut et preparat som er ukjent? Det er snakk om noe som kun forhandles i to land liksom og hvor utøvere har blitt tatt for bruk tidligere.

At man kan ha vært helt blind er ikke helt usannsynlig, men her snakker man sport hvor sånne marginer er viktige og det tynes hele tiden i takt med at det kjempes om enorme pengesummer.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
porolon, stillongs


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no