Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

"Oslobyen". Hæ?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-18, 14:48   #61
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Oslobyen". Hæ?

Ikkje høyrt det her i Buskerud. Men buskiser trur eg er vennlig innstilt til Oslo. Og kvifor skulle ein ikkje vere det? I Oslo og Bergen, som er mine byar, koser eg meg ,puster fritt, og studerer nye trender for å finne ut kva som er det EINE må ha-plagget eller skoa som eg treng til høsten, vinteren eller våren. Men no havna eg som vanlig litt utanfor emnet.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-18, 15:56   #62
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Oslobyen". Hæ?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Hmm, det har vært en "greie" her i Bodø noen år (Bodøbyen, altså), og jeg innbiller meg at det kommer fra en eller annen rap, kanskje Joddski. Prøvde å google nå, men klarer ikke å bekrefte det jeg trodde. Uansett, kanskje det driver å sprer seg utover fra hvor det nå enn oppsto først?

Jeg har alltid assosiert det med Bodøs mindreverdighetskomplekser og behov for å markere hvilken stor og viktig by vi er ...

Jeg føler at det der er noe opposisjonen i byen har innført, ser at det brukes mye av de polikerne.
Det er fælt å lese eller høre noen si.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-18, 13:36   #63
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Oslobyen". Hæ?

Eg har høyrd det brukt satirisk om kritikk av Oslofolk som definerer verda med utgangspunkt i seg sjølv. Gjerne i same setning som kaffelatte.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no