Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-17, 22:01   #81
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Det hjelper ikke på plastforbruket å ha barn på den avd i bhg som jeg har nå i alle fall, de er desidert de største plastofrbrukerene på bygget (men jeg kan jo ikke bytte henne ut av førskolegruppen av den grunn)

Trolig har begge vinterstøvlene gått lekk på samme dag (? Merkelig i seg selv, men det var altså vått nederst på sokene, og ikke oppe og ikke på buksen) Hjem kom TRE sånne store, hvite, tynne poser. En med støvlene. En med sokkene. Og en med den ene raggsokken. (For den andre hadde de ikke funnet så de antok hun hadde bare en og tok en lånesokk på den andre...)

Tett før jeg leverer sånne flerbruksposer fra kiwi, de kan man jo bytte om de blir slitt reklamerer de med, til bhg og ber dem bruke disse i stedet for et enorme antalet hvite plastposer vi får hjem i løpet av en måned. Hver enste lett fuktige ting.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 22:05   #82
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Foreslå nett for dem, Malama. Det skal jeg også gjøre i vår. De er også ivrig på de der tynne søpppelposene og skotrekk.

Mange barnehager i Trondheim har allerede ordning med gjenbrukssenter til å frakte vått tøy, https://www.trondheim.kommune.no/con.../Gjenbruksnett

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 22:12   #83
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Vi har gjenbruksnett ibhg, fungerer veldig fint!

Jeg jobber veldig med å få ned avfallet vårt sånn generelt, spesielt plast. Og så kunne jeg ønske meg butikker der man kan fylle på egne beholdere, feks pasta, mel, havregryn mm.

Men det er søren ikke lett å vite hva som er best noen ganger, har flere ganger tenkt at jeg sparer miljøet men så viser det seg at "vinnga går opp i spinninga".

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 22:56   #84
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Vår bedriftsbhg hadde slike nett. Det var praktisk. Før det fikk vi også hjem digre, hvite poser.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 23:03   #85
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Da eldste gikk i bhg fikk bhg nett fra Kiwi nettopp til dette bruket.
Nå med bare minste i bhg er det omhverandre med plast og evt gjenbruksposer til vått tøy.

Vi må bli flinkere til å ta med handlenettene i butikken. Skjerpings!

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-17, 08:52   #86
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Dei kiwi-netta er vel ikkje akkurat naturfiber, så viss det er snakk om så møkkete tøy at nettet må vaskast er vi tilbake på microplast-problematikken.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-17, 08:55   #87
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Denne dukka opp i fb-feeden min. Riktignok crowdfunding som begynner til hausten, men tanken på filter-vaskepose til polyester og liknande er veldig god: http://guppyfriend.com/

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-17, 08:57   #88
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det der og forskjellene på de tre begrepene pluss rettferdig handel trenger jeg et kurs på. Gjerne i Reykjavik så blir det ekstra miljøvennlig.

Kurs i Reykjavik kan kombinerast med kjøp av ullgarn som erstatter fleece. Count me in.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-17, 11:00   #89
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Dei kiwi-netta er vel ikkje akkurat naturfiber, så viss det er snakk om så møkkete tøy at nettet må vaskast er vi tilbake på microplast-problematikken.

Er det slik ved glatte nett også? Fleece "røyter" jo mer, enn et glatt syntetstoff.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-17, 11:04   #90
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er det slik ved glatte nett også? Fleece "røyter" jo mer, enn et glatt syntetstoff.

Jo, kanskje? Eg trudde advarsler om å vaske mindre gjaldt all polyester.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-17, 11:10   #91
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Jo, kanskje? Eg trudde advarsler om å vaske mindre gjaldt all polyester.

Jeg vet ikke, altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-17, 12:00   #92
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Jeg trodde også dette i hovedsak gjaldt fleece - det er vel begrenset hvor mye glatte stoffer "slipper" partikler i vask?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-17, 13:03   #93
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg trodde også dette i hovedsak gjaldt fleece - det er vel begrenset hvor mye glatte stoffer "slipper" partikler i vask?

Det kan hende eg har misforstått. Men det gjeld i alle fall microfiberkluten og slikt og.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-17, 14:32   #94
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

De er jo også litt loete. Jeg har prøvd å google litt, men finner ikke noe entydig svar, så kan godt hende det gjelder all polyester.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-17, 19:47   #95
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Bare synsing dette altså, men jeg vil tro at regnskapet ikke blir så verst om man gjenbruker bæreposer noen ganger (si 3-4) og derettet bruker den som søppelpose, kontra å investere i 5-6 handlenett dedikert til formålet, som er produsert av syntetiske materialer og ikke kan resirkuleres når de er utslitt. Posene til frukt kan også gjenbrukes inntil de blir ødelagt og deretter kan de resirkuleres, vil tippe at dette ikke er særlig verre enn å kjøpe dedikerte (syntetiske) poser på ebay, med frakt og produksjonskostnader.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-17, 21:04   #96
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi kan møtes i Reykjavik. Jeg vet ikke om jeg er egnet kursholder, men jeg kan være bra turfølge dit kjenner jeg. Miljøe eller ikke.

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Kurs i Reykjavik kan kombinerast med kjøp av ullgarn som erstatter fleece. Count me in.

FPs miljøseminar i Reykjavik, det hadde vært noe.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-17, 21:08   #97
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Bare synsing dette altså, men jeg vil tro at regnskapet ikke blir så verst om man gjenbruker bæreposer noen ganger (si 3-4) og derettet bruker den som søppelpose, kontra å investere i 5-6 handlenett dedikert til formålet, som er produsert av syntetiske materialer og ikke kan resirkuleres når de er utslitt. Posene til frukt kan også gjenbrukes inntil de blir ødelagt og deretter kan de resirkuleres, vil tippe at dette ikke er særlig verre enn å kjøpe dedikerte (syntetiske) poser på ebay, med frakt og produksjonskostnader.

Mine handlenett er sånne bomullsnett jeg fikk på noen seminarer på nittitallet. De blir aldri slitt ut. Jeg vasker dem en gang eller to i året sammen med annet bomullsgreier så jeg tror miljøregnskapet for dem er ganske bra.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-17, 23:25   #98
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det der og forskjellene på de tre begrepene pluss rettferdig handel trenger jeg et kurs på. Gjerne i Reykjavik så blir det ekstra miljøvennlig.

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Kurs i Reykjavik kan kombinerast med kjøp av ullgarn som erstatter fleece. Count me in.

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

FPs miljøseminar i Reykjavik, det hadde vært noe.

Det er fullt mulig å reise miljøvennlig til Reykjavik. Det er bare å overbevise Smyrilline om at de må legge om fra fossil diesel til fornybart drivstoff på båten (flytende biogass er klart til marint bruk, den første hydrogenferja skal bygges på vestlandet nå, og finner man bærekraftig biodiesel så er det også en ok løsning). Da kommer man i land på østkysten, og må komme seg til Reykjavik langs riksvei 1 på hestebak, sykkel eller med elbilen man har hatt med seg på båten fra Danmark.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-17, 02:15   #99
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Det er fullt mulig å reise miljøvennlig til Reykjavik. Det er bare å overbevise Smyrilline om at de må legge om fra fossil diesel til fornybart drivstoff på båten (flytende biogass er klart til marint bruk, den første hydrogenferja skal bygges på vestlandet nå, og finner man bærekraftig biodiesel så er det også en ok løsning). Da kommer man i land på østkysten, og må komme seg til Reykjavik langs riksvei 1 på hestebak, sykkel eller med elbilen man har hatt med seg på båten fra Danmark.

Hest? Driv ikkje dei med sånn metanpromping?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-17, 12:09   #100
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mindre plast i kvardagen - konkrete tiltak

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Hest? Driv ikkje dei med sånn metanpromping?

Kor trur du drivstoffet til båten skal kome frå?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no