Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-14, 14:51   #21
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Jeg spiser nok mer fisk, men ikke mer kjøtt, og som sagt ikke veldig feite ting. Lavkarbo betyr jo ikke at en må spise masse bacon, liksom. Jeg spiser betydelig mer av grønnsaker. Brøderstatninger driver jeg lite med, de smaker ikke så godt at jeg synes det er verdt det, da spiser jeg heller andre ting. Men jeg lager knekkebrød og egen müsli, det er praktisk og raskt. Og så går jeg ingen steder uten nøtter i vesken. Jeg blir dårlig av sukker og gluten uansett, så det er praktisk for meg å holde seg unna.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 14:53   #22
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Jeg spiser nok litt mer kjøtt og fisk. Det pluss grønnsaker er som regel hva jeg spiser til lunsj og middag. Til frokost går det i egg og grønnsaker, eller smoothie.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 15:01   #23
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Jeg lavkarber av og på. Jeg har det best på, men jeg synes det er tidkrevende og i perioder hvor jeg er sliten har brød og pasta en enorm tiltrekningskraft på meg.

Jeg spiser ikke mer kjøtt når jeg lavkarber, men jeg spiser mer egg og meieriprodukter.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 15:09   #24
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Men mener dere at man må ha et kosthold helt fritt for brød for at det skal kalles lavkarbo? Jeg spiser rugsprø eller et par skiver rugbrød nesten daglig, men kaller kostholdet mitt lavkarbo. Jeg ligger nok nærmest opptil type Fedon kosthold tipper jeg.

Ser heller ikke problemet med for mye kjøtt. Spiser kun kjøtt et par dager i uka.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 15:12   #25
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men mener dere at man må ha et kosthold helt fritt for brød for at det skal kalles lavkarbo? Jeg spiser rugsprø eller et par skiver rugbrød nesten daglig, men kaller kostholdet mitt lavkarbo. Jeg ligger nok nærmest opptil type Fedon kosthold tipper jeg.

Ser heller ikke problemet med for mye kjøtt. Spiser kun kjøtt et par dager i uka.

Lavkarbo betyr jo akkurat det, lite karbohydrat, så man kan godt spise brød om man vil.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 15:26   #26
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Jeg kjører en liberal versjon. Dvs jeg spiser lite brød og sånt, men det blir noe sukker..

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 15:34   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Mannen min (som er veganer) spiser smartkarbo. Han levde på lavkarbo før, nå spiser han altså det han kaller for smartkarbo heller. Lite poteter, ris og pasta, men mye bønner, linser og kikerter, nøtter, tofu, tempeh, tørket soya, frukt og grønnsaker osv. Jeg og burde.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 19:53   #28
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men mener dere at man må ha et kosthold helt fritt for brød for at det skal kalles lavkarbo? Jeg spiser rugsprø eller et par skiver rugbrød nesten daglig, men kaller kostholdet mitt lavkarbo. Jeg ligger nok nærmest opptil type Fedon kosthold tipper jeg.

Ser heller ikke problemet med for mye kjøtt. Spiser kun kjøtt et par dager i uka.

Neida, rug er vel veldig lavt på karbohydrater, og det finnes jo lavkarbobrød. Men jeg tåler ikke gluten, så rug utgår, og jeg synes ikke de brødvariantene jeg tåler er så gode, så da dropper jeg stort sett brødmat i hverdagen. Men nå som jeg har vært på besøk med mange settinger der brød er praktisk, spiser jeg lavkarbobrød. Jeg tar heller bittelitt glutenfri pasta, eller spiser ris eller en halv potet.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 20:08   #29
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Lavkarbo defineres vel som under 150 g karbo om dagen? Fedon regnes vel ikke som lavkarbo lenger (?), men jeg synes definitivt at man spiser lavkarbo om man spiser brød, bare begrenser mengden brød (og annen "karbomat").

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 21:44   #30
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Hvorfor begrenser man inntak av rotgrønnsaker?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 21:50   #31
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.394
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Rotgrønnsaker inneholder mer naturlig stivelse, så det skal ikke så mye til for å komme opp i antall karbohydrater.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 22:36   #32
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.839
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Jeg spiste lavkarbo for noen år siden, og trivdes med det. Men så datt jeg av igjen. Nå har jeg tatt det opp igjen, i håp om at det skal virke positivt på div. helseutfordringer. Har ikke holdt på så lenge, og jobber med å finne et nivå som passer meg. Jeg synes det går greit til nå. Om jeg går ned i vekt er det fint, men det er ikke hovedmålet med å legge om. Jeg er ikke veldig glad i brød, potet og ris uansett, så den biten koster det meg lite å minimere. Godteri, hveteboller (en gang i mellom) og Nennes rundstykker er det kjipeste å skulle stå over.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-14, 04:35   #33
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Jeg har kuttet veldig i karbohydrater de siste årene, men ikke så bevisst og systematisk at det går under lavkarbo.
Byttet ut potet og ris med grønnsaker, unngår pasta i stor grad, kuttet i antall brødmåltider osv. Ikke noe voldsomt, men likevel slik at kroppen måtte venne seg til det.
Jeg har ikke økt mengden kjøtt jeg spiser, men grønnsaksmengden har økt betraktelig.
Nå trener jeg mye, og har økt endel i hvor mye jeg spiser av alt. Også karbohydrater.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no