Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-14, 09:35   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.669
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Er det noen som driver med lavkarbo lenger?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 10:06   #2
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Nei.







__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 10:09   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.669
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?



Det slår meg at fra å lese om lavkarbo ukentlig, så ser jeg sjelden noe om det lenger. Derfor jeg lurer egentlig. Jeg triveds godt på lavkarbo med tanke på jevnt blodsukker, men hadde problemer med å forholde meg til så mye kjøtt. (ut fra et miljøperspektiv that si)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 10:10   #4
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.328
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Jeg gjør. Etter mye prøving, har jeg funnet ut at et kosthold med ikke for mye karbohydrater er bra for meg, selv om jeg langt fra er en karbonazi.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 11:21   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.135
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Paleo her, men det er jo forholdsvis lavkarbo det. Med mindre man spiser massevis med frukt så klart.
Jeg har det også bedre uten for mye karbohydrat.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 11:28   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Jeg bør, men gjør det ikke. :-/

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 11:34   #7
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.928
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Jeg er bevisst karbohydratinntaket, men burde leve med mye mindre karbo enn jeg klarer i praksis. Det halvåret - året jeg gjorde det var de beste kostholdsmessig. Hvis man ser bort fra det å ikke kunne få tak i noe mat "på sparket", og å måtte tilpasse til resten av familien.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 11:50   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Ja på fjerde året. Kroppen min virker mye bedre uten for mye karbohydrater. Jeg er kvitt både migrene og senebetennelser, sover bedre gjør jeg også. Har hatt et par dager opp til en uke på kost med (raffinert) sukker og korn (som er det jeg tåler minst) og det frister mindre og mindre for hver gang.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 12:07   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.669
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Ja på fjerde året. Kroppen min virker mye bedre uten for mye karbohydrater. Jeg er kvitt både migrene og senebetennelser, sover bedre gjør jeg også. Har hatt et par dager opp til en uke på kost med (raffinert) sukker og korn (som er det jeg tåler minst) og det frister mindre og mindre for hver gang.

Spiser du mye kjøtt da, eller spiser du bare mindre karbohydrater - om du skjønner hva jegmener. (er det bacon fire dager i uken, liksom) Jeg triveds også veldig godt på lavkarbo, men opplevde at det var vanskelig å få nok fett i kostholdet. (nøtter var det jeg dekte det opp med).

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 12:14   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Spiser du mye kjøtt da, eller spiser du bare mindre karbohydrater - om du skjønner hva jegmener. (er det bacon fire dager i uken, liksom) Jeg triveds også veldig godt på lavkarbo, men opplevde at det var vanskelig å få nok fett i kostholdet. (nøtter var det jeg dekte det opp med).

Jeg opplever at jeg spiser helt vanlig - det samme til middag som resten av familien - bare at jeg unngår ris/poteter/pasta/sukker/kornprodukter. I tillegg begrenser jeg inntaket av frukt og rotgrønnsaker. Sammenlignet med hvordan jeg spiste før spiser jeg ikke mer kjøtt, men en god del mer grønnsaker. Fett er ikke et fokus hos meg, vi steker i smør og jeg bruker gjerne fløte i is/te/mat, men ikke daglig. Jeg spiser periodevis en god del nøtter.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 12:16   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.669
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Hva spiser du til lunsj f.eks da? (der hvor brødmat er klassisk)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 12:20   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Omelett, salat, cottage cheese med nøtter og bær, middagsrester, nøttescones eller suppe for eksempel. En sjelden gang hjemmelagde knekkebrød med pålegg. Jeg savner ikke måltider bestående av kun brød med pålegg.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 12:24   #13
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.051
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Jeg spiser såkalt lavkarbotett og antiinflammatorisk, det vil si lite karbohydrater men ikke så lite at jeg er i ketose. Det er uten tvil best for min kropp. Jeg spiser mye fisk og kylling, ikke rødt kjøtt av andre hensyn. Lunsj er typisk salat med egg, kylling eller fisk, gode oljer, avokado og kjerner/nøtter. Jeg bruker litt mer rømme og sånt enn før, men ikke store mengder. Jeg har fått gode tips av ernæringsterapeut til å sette sammen kost som passer min kropp, det har vært viktig for å få rett balanse.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 12:27   #14
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Jeg er heller ikke i ketose. Jeg spiser ikke lavkarbo for å gå ned i vekt. Jeg gikk ned til trivselsvekten min da jeg la om kostholdet for snart fire år siden, og har holdt meg der siden.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 12:31   #15
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.051
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg er heller ikke i ketose. Jeg spiser ikke lavkarbo for å gå ned i vekt. Jeg gikk ned til trivselsvekten min da jeg la om kostholdet for snart fire år siden, og har holdt meg der siden.

Det er det jeg også ser for meg. Jeg skal ned i vekt nå, men hovedfokus for meg er er kosthold som skal være mitt over tid og som gjør at jeg føler meg bra. Det er det jeg holder på med nå, og jeg merker godt at det fungerer for meg.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 12:55   #16
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Jeg spiser karbohydratredusert og prøver å styre unna de raske. I bunn og grunn burde jeg droppe enda flere karbohydrater fordi kroppen min trives mye bedre på et karbohydratfattig kosthold.

Jeg levde streng lavkarbo i tre år og det fjerde året karbohydratredusert.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 13:41   #17
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg gjør. Etter mye prøving, har jeg funnet ut at et kosthold med ikke for mye karbohydrater er bra for meg, selv om jeg langt fra er en karbonazi.

Jeg også. Spiser litt brød og litt ris/pasta/potet, men det er veldig begrenset. (Akkurat nå spiser jeg for mye sjokolade, men det er en annen sak. )

Men jeg spiser ikke mer kjøtt og fisk på lavkarbo enn på "vanlig" kost. Jeg tror faktisk jeg spiser mindre fordi jeg spiser mer fett (holder meg mett lenger). I tillegg spiser jeg langt mer grønnsaker.

Til lunsj spiser jeg vanligvis salat (uten pasta etc.) eller varmmaten på jobb om den passer. Dropper potet/pasta/ris og fyller opp med mer grønnsaker. Til middag spiser jeg det samme som familien, men jeg spiser svært lite av karbokilden.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 14:02   #18
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Jeg elsket å gå på lavkarbo. Det funket så utrolig godt for meg. Blodsukker og humør var stabilt, jeg hadde ikke lyst på sukker, konsentrasjonen bedret og vekten gikk nedover i et sunt tempo. Det bedret også mitt skrudde syn på mat.

Jeg klarte ikke holde det ved like. Etter 1,5 år med lavkarbo datt jeg av, og har aldri klart å komme meg oppå igjen, noe som har ført til at vekten har økt igjen. �� jeg klarte ikke holde dt pga det var for mye styr å planlegge måltider/lunsj til jobb og måltider på farten.
Jeg spiste for lite pga dårlig planlegging, og da sprakk jeg.

Skulle ønske jeg klarte å begynne på igjen...

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 14:41   #19
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Jeg er inne i mit Sjette år og kommer nok ikke til å slutte

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 14:42   #20
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.328
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - er det noen som driver på med det ennå?

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Men jeg spiser ikke mer kjøtt og fisk på lavkarbo enn på "vanlig" kost.

Ikke jeg heller. I hovedsak er det poteter, ris, pasta og vanlige brød- og bakevarer jeg har kuttet mye ned på, til fordel for grønnsaker, knekkebrød, lavkarbobrød og hjemmebakt brød. Og så prøver jeg å styre unna det meste av varer med svært høyt innhold av raffinert sukker. Men jeg er ingen nazi, altså, jeg tillater meg i skeie ut med både det ene og det andre så lenge det ikke er for ofte eller mye.

Så jeg hverken går noe, som i diverse kurer, eller er i noe, jeg har bare lagt om kosten en smule.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no