Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kaffemaskin!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-14, 22:45   #1
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Kaffemaskin!

Jeg er litt ny på kaffefronten men ønsker meg en kaffemaskin. Jeg drikker ikke svart kaffe, men liker kaffelatte, mocca, og cappucino..
Mannen drikker ikke kaffe, så jeg trenger en enkel, kul maskin som lager god kaffe!
Hva kjøper jeg?

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 22:56   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kaffemaskin!

Jeg har en nespresso, fått i gave, men er ikke noe jeg anbefaler egentlig. Grei nok smak, men ikke noe mer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 23:11   #3
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaffemaskin!

Nespresso citiz and milk har eg, og eg synest den lagar god kaffi.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 23:27   #4
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kaffemaskin!

Jeg liker nespresso sin kaffe. I det nye kjøkkenet skal jeg ha Siemens for innbygging.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 23:27   #5
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Kaffemaskin!

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Nespresso citiz and milk har eg, og eg synest den lagar god kaffi.

Det er den og Dolce Gusto Circolo FS jeg står imellom..

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 23:27   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kaffemaskin!

Jeg liker nok bedre traktekaffe.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 23:29   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin!

Jeg har hatt Nespresso Citiz and milk nokså lenge, og jeg hadde ikke kjøpt den igjen,for å si det sånn. Men heller den enn Dolce Gusto.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 23:31   #8
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Kaffemaskin!

[quote=Hyacinth;3917817]Jeg har hatt Nespresso Citiz and milk nokså lenge, og jeg hadde ikke kjøpt den igjen,for å si det sånn. Men heller den enn Dolce Gusto.[/QUOT

Hvem ville du ha anbefalt da?

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 23:32   #9
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffemaskin!

Du trenger en slik: http://www.shopping4net.com/no/Hjem/...Koker-Moka.htm

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 23:32   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kaffemaskin!

Jeg har en melkeskummer fra Nespresso også når jeg tenker meg om. Da blir nok nespresso kaffen bedre. Men i helgene bruker jeg moccamaster med vanlig traktekaffe. Det er det jeg liker aller best om morgenen, vanlig sort kaffe.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 23:33   #11
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffemaskin!

Ja, pluss en melkeskummer eller noe slikt sikkert hvis du ikke drikker den svart.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 23:36   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin!

[quote=Jeanett;3917821]

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har hatt Nespresso Citiz and milk nokså lenge, og jeg hadde ikke kjøpt den igjen,for å si det sånn. Men heller den enn Dolce Gusto.[/QUOT

Hvem ville du ha anbefalt da?

Jeg aner ikke. Men jeg skal iallfall ha en som lager god kaffe neste gang.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 23:43   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin!

Vi har en Nespresso U, og jeg synes den er helt ok. Men jeg er ingen kaffeelsker, det er gjestene som bruker den, sånn for det meste. Men jeg synes definitivt den lager bedre kaffe enn de som har kapsler med kaffe og melk i ett. Vi har Nespresso sin melkeskummer i tillegg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 23:53   #14
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaffemaskin!

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Du trenger en slik: http://www.shopping4net.com/no/Hjem/...Koker-Moka.htm

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Ja, pluss en melkeskummer eller noe slikt sikkert hvis du ikke drikker den svart.

Jeg har en mokkakjele fra bialetti (men i rustfritt stål, slik at den går i oppvaskmaskinen) og denne melkeskummeren.

Veldig godt fornøyd med den løsningen, men det kommer jo an på hvor ofte du drikker slik kaffe. Her blir den brukt 2-3 ganger i uka. Jeg bruker den nederste bryggemetoden her http://kaffetony.blogspot.no/2012/02/mokkakanne.html og kombinert med god kaffe blir det veldig bra.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 00:03   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kaffemaskin!

[quote=Hyacinth;3917835]

Opprinnelig lagt inn av Jeanett, her.


Jeg aner ikke. Men jeg skal iallfall ha en som lager god kaffe neste gang.

Ja!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 09:13   #16
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaffemaskin!



Vi har denne fra elektrolux og er kjempefornøyde. God kaffe og med innebygd melkesteamer. Vi hadde nespresso tidligere, men liker kaffen fra elektrolux bedre. Også er det mye mindre arbeid med melkesteameren.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 21:44   #17
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Kaffemaskin!

Jeg fikk faktisk Dolce Gusto Circolo FS av mannen i morsdagsgave i dag! Veldig fornøyd med smaken egentlig, men jeg er jo helt ny på kaffefronten. Tusen takk for masse gode tips.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-14, 11:27   #18
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kaffemaskin!

Vi fikk den minste/billigste Dolce Gusto til jul. Jeg synes kapselvariantene er gode. Men temperatur er drikkeklar med en gang. På jobb har vi den om er noe større, og den gjør kaffen litt varmere, og det passer meg bedre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-14, 11:31   #19
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kaffemaskin!

Jeg har en dolce gusto circolo, og elsker den. Men til svart kaffi. Til en som heller vil ha melkevariantene, vil jeg ikke anbefale den. Jeg synes melkedrikkene har en bismak.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-14, 12:29   #20
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin!

Vi har Nespresso Lattissima + på jobb (ny versjon), og den fungerer veldig bra.
Lett å rengjøre, steamer bra melk og er enkel å bruke.

Perfekt for meg som elsker latte og cappuccino.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no