Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Terassebeis - farge?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-13, 10:31   #41
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det var fint, Bomull! Noterer meg nordisk tre.

Vi har hus som er beiset i så mørk brun at det nesten er svart. Stølsbrun, heter den.


Vi har terrasse på nesten 40 m2 med sol fra morgenen til 1900, så den bør ikke være for mørk.

Vi har også mørkt hus som du ser. Det er vel stølsbrun faktisk, som det er malt med nå, men den fremstår veldig lik sotgrå, som er fargen vi har valgt til rekkverk mm. og som blir fargen på huset også når det skal skiftes kledning og males til neste år igjen.

Vi har frostrøyk på vannbord, vinduskarmer mm. forøvrig.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 10:35   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg kunne ikke skjønne det jeg heller, men det er helt sant altså. Moren min og mannen hennes trodde vi hadde beiset med hvit. Så vi har altså lekestativ og platting på lekehuset i lys lys gråhvit.

Da tror jeg på deg!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-06-13, 22:56   #43
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Til dere som har en eller annen form for farge på beisen; slites de veldig der man går/har møblene? Sånn at det blir synlige spor etter en sesong? Vises det godt på vår og høst når ungene har gått på dem med skitne sko?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 10:31   #44
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Til dere som har en eller annen form for farge på beisen; slites de veldig der man går/har møblene? Sånn at det blir synlige spor etter en sesong? Vises det godt på vår og høst når ungene har gått på dem med skitne sko?

Den eneste formen for synlig slitasje vi har er hvis barna "burner" med sykkel/sparkesykkel på terrassen, det lager gjerne noen striper. Så langt heldigvis ikke mer enn at det lar seg skrubbe bort eller blir borte av seg selv etter litt tid. Skitt og smuss blir borte i regn og setter ikke varige merker nei. Ingen merker etter møbler heller stort sett, men det kan jo sette merker hvis man har krukker etc. rett på terrassen pg/eller det samler seg jo gjerne litt skitt i "kriker og kroker".

Terrassen var mye styggere når den var ubeiset; da blir det fort merker, det blekes der det ikke står møbler etc. og skitt fester seg mye mer.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 11:19   #45
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Om noe sliter, så er det vær og vind. Vi beiser annenhevrt år ca. Har naturgrå beis fra jotun nå, det ser ut som drivved i fargen. Vi er veldig fornøyd med denne.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 11:48   #46
Røyskatt
Fullverdig medlem
 
Røyskatt sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 78
Røyskatt har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Jeg beiset med Varg i fjor. Ser ut som shimmergrå. Ble veldig bra

Røyskatt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 12:04   #47
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Vi hadde en veldig lys grå for 2 år siden, det flasset og boblet av og ble veldig fort stygt. For en møkkajobb å få av igjen.

Jeg hadde egentlig tenkt å beise uten farge, men siden det var noen flekker igjen, tok jeg drivved i stedet. Det ble nøytralt og ganske fresht.

Det er kjempeviktig å ikke beise for tykt lag, og helst dra av alt det overflødige etter noen minutter. Vi kjøpte en sånn rulle som kunne sperres, slik at vi kunne dra av.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 12:17   #48
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Jeg tror vi kommer til å kjøre uten noe farge.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 12:40   #49
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Jeg hadde sånn omtrent bestemt meg for Terassgrå, men kom hjem fra butikken med Naturgrå. Fant ut at jeg må starte lyst, og heller gå mørkere om jeg ikke blir fornøyd. Det er enklere enn motsatt vei. Vår platting har stått ubehandlet siden i fjor og har blitt både lysere og gråere i sola. Jeg kan forsåvidt godt like fargen som den er. Når jeg ser på fargeprøver så er det Naturhvit som ligner mest på fargen slik den er nå, ubehandlet. Planen er at beising med Naturhvit ikke skal gi så stor forandring egentlig, bare at fargen skal bli litt jevnere. Jeg har platting på 2 nivåer så jeg skal teste på det laveste nivået først. Blir jeg ikke fornøyd så får jeg gå på med Terassegrå. Jeg liker ikke Shimmergrå så godt, den er liksom ... for grå.

  Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 12:43   #50
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Vi har akkurat beiset med terrassegrå, etter å ha hatt en mer beige farge fra før. Nå er det flere lag på vår, og ikke nytt og ubehandlet tre, så resultatet blir jo litt annerledes. Men fargen er fin syns jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 13:01   #51
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Det var litt gruskummelt å begynne med farge. Men nå er det ingen vei tilbake. Synes det ble lyst og fint, jeg da.

Her er vår trapp som er beiset et strøk med Shimmergrå. Veldig usikker på om jeg vi beise den et strøk til.


Begynte oppe på gulvbordene men det suger så fort inn så jeg må ta plank for plank ned hele rekka før jeg begynner på neste plank.
Her er to bord unnagjort.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 15:10   #52
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Nå har vi også beiset den ene terrassen skimmergrå. Først fikk jeg litt panikk fordi den så så hvit ut før den trakk inn og tørket. Nå synes jeg det ser fint ut. Veldig stor forandring fra den ubehandlede som har ligget der to år, og den gamle morkne som lå der før det igjen. Tenkte også at vi heller starter lyst og går mørkere.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 15:42   #53
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Litt dårlig kamera, og veldig sollys, men her er en ide av vår terasse, malt i naturgrå for to år siden. Vinteren har vært hard på planken ser jeg.
*poff*


Sist redigert av emm : 11-06-13 kl 23:02.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 15:43   #54
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Den så helt annerledes ut i butikken, så jeg stolte blindt på selger som sa at denne var grå og veldig, veldig fin.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 21:11   #55
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Den så helt annerledes ut i butikken, så jeg stolte blindt på selger som sa at denne var grå og veldig, veldig fin.

Det prøveoppstrøket jeg så i butikken (av naturgrå) var ganske annerledes enn på bildet ditt. Mindre grå, mer gylden.

Nå er jeg veldig spent på hvordan den blir hos meg. Har spylt og skrubbet plattingen i dag, satser på å beise i morgen.

  Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 20:06   #56
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Naturgrå var katastrofe. Alt for lys. Jeg så det heldigvis i tide og raste til butikken for å kjøpe Terassegrå. Det ble mye bedre. Ikke helt optimalt, men det er ikke tørt ennå så det er håp om å bli mer fornøyd. Jeg kan uansett fint leve med dette i noen år til neste beising. Da skal jeg ha en anelse lysere og litt mer varmt i.

  Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 20:09   #57
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Forresten dårlig at de ikke har små prøvebokser. Resultatet er tross alt ganske uforutsigbart med beis. Men det koster gudhjelpemeg 500 kr for en 3-liter så det blir jo ikke gratis akkurat å prøve seg frem.

  Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 20:18   #58
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Vi skal også beise i år. Dumme oss valgte den stygge brune terassebeisen som var så pop en periode. Jeg hater den virkelig.
Hvordan i alle svingende skal vi få av den stygge brune beisen? Heldigvis tok vi bare den ene i fjor, så den andre er helt ubehandlet.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 20:49   #59
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Kanskje det er samme brune fargen som vi valgte på vår platting..
Vi har en platting med gammel slitt brun beis, en del med plank som er helt utslitt og burde vært skiftet og en trapp som har stått helt ubehandlet i noen år så spent om alle deler får samme grånyansen altså.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 20:57   #60
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Betalte 500 kroner for 9 liter på OBS bygg. Er superstrålendefornøyd med shimmergrå.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no