Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Tips til sommerfest (jobb) i covid-19-tid

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-20, 00:14   #1
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Tips til sommerfest (jobb) i covid-19-tid

Jeg og noen andre på jobb skal prøve å finne på noe til sommerfest. Vi er ca. 150 stk, og vet alle ikke kan møtes samtidig. Hvilke aktiviteter kan vi utføre i mindre grupper ute som samtidig ivaretar smittevern tiltak?
Jeg kommer på fotball, andre forslag?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-20, 00:41   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til sommerfest (jobb) i covid -19 tid.

Det kommer nye regler 15juni og da kan man være 200 i samme lokale. Men kan bli vanskelig å gjennomføre for 1metersregelen skal fortsatt gjelde.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-20, 02:00   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til sommerfest (jobb) i covid -19 tid.

Rebusløp med 5-7 på hvert lag. Vi leide inn et eksternt firma i fjor som lagde en variant av Action Track, man løser oppgaver, praktisk og teoretisk på mobil. Veldig gøy og sosialt, krevde overraskende lite areal (nå var vi bare ca 50 stk). Vi skulle frem til et kode, for å låse opp en kiste, brukte ca 1,5 - 2 timer på dette. Så kan man grille els etterpå. Sendt deg link til eventbyrå på prikk, ikke avskrekkende dyrt og stod for hele opplegget.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-20, 07:47   #4
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til sommerfest (jobb) i covid -19 tid.

Var med på action track for endel år siden, moro om man har penger å legge i det.

Rimeligere: Sykkeltur, gåtur eller noe sånt med poster, og send dem av gårde med 15 min mellomrom. Kan gjerne se på etablerte «nærturløyper», så har deltakerne ruta tilgjengelig i app på mobilen, f.eks. Ut.no. Så bidrar man litt til fysisk aktivitet, kan være bra i disse hjemmekontor-tider. Så kan man lage sine egne poster, det kan også være bemannet med vann, kjeks osv.

Kan evt., om det ligger til rette, ha en kort og en lang tur.

Ha gjerne en # eller en FB-gruppe for arrangementet og oppfordre til å legge ut bilder, videoklipp osv. underveis, så er det interaksjon mellom gruppene og i fellesskapet.

Ellers kan man ha hele greia på nett. Har deltatt i bingo på Zoom og på Teams i ulike settinger denne tida, og Kahoot også. Spiller aldri bingo ellers, men det var gøy. Ble sendt ut brett på e-post på forhånd, så litt prepp er det. Det var første rad, første to rader og første til fullt brett, og ble sendt ut premier etterpå. Vi har også hatt vanlig quiz, men syns ikke det fungerte like bra på nett. Kan ha vært måten det ble organisert på (eller teite spørsmål).

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-20, 08:53   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til sommerfest (jobb) i covid -19 tid.

Vil folk ha sommerfest i disse dager da? Jeg hadde nok blitt mest irritert om min arbeidsgiver hadde funnet på noe slikt. Og hvis bedriften har folk som er svært risikoutsatt, grenser det til å være dårlig gjort.

Hvis jeg skulle gjort noe slikt, ville jeg tatt det over tre dager, med maks 50 personer samlet. Også ville jeg valgt en uteaktivitet: gå en tur til et større område og ha utendørs piknik. Bedriften kan spandere fancy matpakke fra et catering-firma, hvis dere har budsjett til slikt.

Men først og fremst ville jeg gjort det så enkelt at de ansatte som ikke er komfortabel med å møtes i store grupper ikke syns de gikk glipp av noe viktig ved å holde seg hjemme.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-20, 09:19   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til sommerfest (jobb) i covid -19 tid

Helt enig med Teo. Min arbeidsplass har avlyst sommerfesten for lenge siden. Det synes jeg var en riktig beslutning. Og vi er ca 30 ansatte.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-20, 10:06   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til sommerfest (jobb) i covid -19 tid

På min arbeidsplass har har vi jobbet som tusan alle sammen, men denne perioden har også samlet oss, men vi har selvfølgelig ikke hatt mulighet til å samle oss fysisk. Så en grillfest og "debriefing" hadde hele gjengen hatt godt av, nå som samfunnet sakte, men sikkert åpner igjen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 22-05-20 kl 10:19.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-20, 10:11   #8
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til sommerfest (jobb) i covid -19 tid

Jeg forsøker begrense antall kontaktpunkter, har fortsatt hjemmekontor som de fleste andre på jobben. Jeg vil i størt mulig grad begrense kontakt med kolleger. Jeg vil heller "spare" det til venner og familie. Kollektivtransport skal også begrenses her jeg bor og alle har ikke bil. Det er vel ikke slik alle steder.

Jeg ville foretrukket noe ute. Uten matserverieng, evt at alle fikk en kurv hver med mat og drikke når man kom. Ingen mingling. Sitte på en plen og se en film fra forrige sommerfest? Slik Fløyel snakket om kan sikkert gjøres digitalt i grupper også. På barneskolen vår hadde de noen slike oppgaver digitalt. De skulle finne spor som ga dem noen nøkler og så kom de videre til "skatten".

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-20, 10:14   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til sommerfest (jobb) i covid -19 tid

Jeg tenker som Teo, men om dere skal ha noe hadde det blitt ute. Hadde ikke latt folk forsyne seg selv med mat, men fått et cateringselskap til å forsyne folk, hvis mat er involvert.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-20, 10:16   #10
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til sommerfest (jobb) i covid -19 tid

Vi dropper sommerfest i år og oppfordrer heller avdelingene til å finne på noe koselig ute. Vi er 60 ansatte i enheten. På min avdeling ligger det an til avdelingslunsj på uterestaurant. Vi er 12 stk.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-20, 10:28   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til sommerfest (jobb) i covid -19 tid

På onsdag hadde vi som ikke er i produksjon kahoot quit på teams. Det var gøy og vi følte vi gjorde noe sammen. Mener ikke dere skal gjøre dette, men det er mye man kan gjøre som samler folk litt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-20, 13:36   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til sommerfest (jobb) i covid-19-tid

Vi skal ha sommeravslutning i år også. Men vi er ca 12 stk, så antallet et innafor, vi har begynt å gå på kontoret igjen også.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-20, 13:50   #13
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til sommerfest (jobb) i covid -19 tid.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vil folk ha sommerfest i disse dager da? Jeg hadde nok blitt mest irritert om min arbeidsgiver hadde funnet på noe slikt. Og hvis bedriften har folk som er svært risikoutsatt, grenser det til å være dårlig gjort.

Hvis jeg skulle gjort noe slikt, ville jeg tatt det over tre dager, med maks 50 personer samlet. Også ville jeg valgt en uteaktivitet: gå en tur til et større område og ha utendørs piknik. Bedriften kan spandere fancy matpakke fra et catering-firma, hvis dere har budsjett til slikt.

Men først og fremst ville jeg gjort det så enkelt at de ansatte som ikke er komfortabel med å møtes i store grupper ikke syns de gikk glipp av noe viktig ved å holde seg hjemme.

Altså ingenting er bestemt ennå, vi er en gruppe som må finne alternativer til sommerfest. Så det er ikke sikkert det blir noe av engang.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-20, 18:05   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til sommerfest (jobb) i covid-19-tid

Hva slags fest pleier dere å ha? Aktiviteter og mat?

Holder det å gå ut og spise?

Catering på jobb i stort lokale?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-20, 18:43   #15
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til sommerfest (jobb) i covid-19-tid

Vi pleier å ha to fester i året, en i august etter sommerferien på et sted med mat ( tapas ifjor) og mingling. Og en på nyåret sist var det på Stratos med hvite duker og 3- retters. Kahoot og quiz har det vært tidligere.

Nå er mer hva kan vi gjøre i grupper? Vi har vært inne på avdelingsvis/ teams gå ut å spise evt. bare avvente til over sommeren, ha noe på teams. Som sagt vi er i brainstormingsfasen og ingenting er kommunisert ut i org.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-05-20, 00:49   #16
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til sommerfest (jobb) i covid-19-tid

Vi har snakket om å møtes utendørs, med god avstand og bestille mat a la en type piknik. (pakket porsjonsvis) Men vi får se...

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no