Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Klær til konfirmant jente

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-23, 09:38   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Klær til konfirmant jente

Vi trenger hjelp! Og vi må være ute i god tid, er både jeg og Lillesøster enig om, for vi finner ikke klær til henne på en ettermiddag..

Kjole utgår.
Skjørt utgår.
Bunad og festdrakt var HELT uaktuelt.


Jeg ser for meg en sort bukse. Men hva mer?
Hva er "kult" nok for tiden, uten å være det Lillesøster kaller "flaut"?

Jeg aner jo ikke hvor vi skal begynne å se en gang. Kjole hadde jo vært lett, men det er flaut. Skjørt er flaut.
Korte ermer er flaut.

Hjelp!

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 09:45   #2
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Sort bukse og dressjakke?
Vi har to år igjen, men har de samme kriteriene, bortsett fra at korte ermer går da.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 09:45   #3
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Buksedress?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 09:48   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Vi så på buksedresser og svart bukse med skjorte. Bluse var visst teit.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 10:05   #5
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Her har det gått i buksedresser til nyttårsball og liknende de siste årene, kjedebutikkene har hatt et ok utvalg, men sikkert lurt å være ut ei god tid ja. Nå er det mange fine dresser i farger også, kanskje det hadde vært noe?

Kjoler har vært helt uaktuelt for min jente i noen år nå, men hun ser visst ikke på bunad som kjole, så trønderbunad bestilt og hun gleder seg.


Sist redigert av Galathea : 01-06-23 kl 10:27.
Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 10:08   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Jeg er forresten litt satt ut av hvor mange kommentarer jeg (heldigvis ikke ungdommen) har fått om manglende bunad. Folk spør om hvorfor hun ikke hadde, synes synd på meg (!) og påpekte hvor uaktuelt det var for dem at ikke datteren skulle ha det til dagen.

Jeg liker bunad jeg altså, men det er et plagg til mange titusener av kroner. Jeg var litt lettet over at det var uaktuelt for ungdommen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 10:12   #7
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Det bunadspresset er jo helt hinsides, og når det skapes av voksne i tillegg…

Håper dere finner antrekk hun liker, Serafin!

En venninne av datteren min har hatt dressjakke og pen bukse på to skoleball. Kjempefin!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 10:36   #8
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er forresten litt satt ut av hvor mange kommentarer jeg (heldigvis ikke ungdommen) har fått om manglende bunad. Folk spør om hvorfor hun ikke hadde, synes synd på meg (!) og påpekte hvor uaktuelt det var for dem at ikke datteren skulle ha det til dagen.

Jeg liker bunad jeg altså, men det er et plagg til mange titusener av kroner. Jeg var litt lettet over at det var uaktuelt for ungdommen.

Bunadspresset for jenter i vårt området syns jeg er helt hinsides, altså.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 10:38   #9
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Ja. Det var ca førti ungdommer i samme pulje, kun to av jentene hadde noe annet enn bunad.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 10:42   #10
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ja. Det var ca førti ungdommer i samme pulje, kun to av jentene hadde noe annet enn bunad.

På seremonien til eldste i 2020 hadde absolutt alle jentene bunad. Og ingen av guttene. Minstemann har ikke tilgang på bunad, men vil nok helst ha dress, ser jeg for meg.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 10:44   #11
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Jeg er også litt satt ut av bunadspresset. Under konfirmasjonen til eldstemann nå i mai la jeg merke til at alle jentene unntatt én hadde bunad. Den siste hadde svart kjole. Det er jo som andre påpeker et plagg til mange tusen kroner og som tross alt brukes relativt få ganger.


Til Serafin: Hva med buksedress? Og har dere sett i ulike nettbutikker, f.eks. Zalando?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 10:46   #12
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Hva med en lindress? De kommer i mange ulike modeller, vide eller smale og diverse farger om det er ønske. Og de har det nesten overalt nå.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 11:00   #13
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Hva vil hun selv ha?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 11:36   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Det aller, aller viktigste er jo at konfirmanten selv føler seg fint.

Jeg tenker og automatisk på bukse og en overdel hun synes er fin.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 11:37   #15
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Hva vil hun selv ha?

Det veldig beskrivende "vet ikke". Haha.
Annet enn alt det hun vet utgår.

Jeg er der nå at jeg på ett eller annet vis skaffer hva som helst hvis det er noe hun vil ha. *ler*

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 11:39   #16
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Buksedress (for dere tenker på sånn hel drakt?) er visst også nope.

Det er veldig mye nope. Og hun også er klar over at det å finne klær kommer til å bli en utfordring, og at vi egentlig er åpne for å kjøpe hva som helst, så lenge hun har lyst på det.

Pokker heller, jeg hadde leid hvilken som helst bunad hvis det var det hun ville ha. Men hun vil absolutt *ikke* ha bunad. Jeg aner ikke om hun har noe bilde av hvor mange som faktisk har bunad, men hun er veldig tydelig på den.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 11:41   #17
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Dere har jo god tid, så om jeg var deg ville jeg bestilt masse alternativer fra nettbutikker og sendt tilbake det som ikke er riktig. Vanligvis er jeg mot å gjøre det, men dette er jo en spesiell situasjon.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 11:43   #18
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Dere har jo god tid, så om jeg var deg ville jeg bestilt masse alternativer fra nettbutikker og sendt tilbake det som ikke er riktig. Vanligvis er jeg mot å gjøre det, men dette er jo en spesiell situasjon.

Ja, det er litt der jeg er.
For det å gå rundt med henne på butikker, det tror jeg er litt håpløst prosjekt. Vi ender som oftest ikke opp med noe som helst på den måten.
Og her har vi liksom b-young og cubus, og det er det. Litt mer hvis vi drar til Levanger eller Steinkjer, men igjen, men det blir bare vet ikke og kanskje ut av hele prosjektet..

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 11:48   #19
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Det er en ting at dere trenger god tid - men ett år? Om man f.eks i februar finner noe? Nå har kanskje prosessen om at man skal ha på seg penklær i egen konfirmasjon startet i hodet på jenta - og så vil hun kanskje finne noe etter hvert? - Ser for meg at det er en viss sannsynlighet for at kroppen har endret seg på et år i den alderen - samt stilen. Det er jo et år hvor mye skjer, tross alt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-23, 11:54   #20
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klær til konfirmant jente

Jeg synes dress er kjempestilig på jenter!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no