Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-10, 10:53   #301
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, hva er det med slike folk? Jeg trener heller ikke, bare så det er sagt, men jeg vet nå i det minste at jeg ikke gjør det.

Jeg kjenner flere som oppriktig mener at en treningstur i måneden virkelig monner. Selvfølgelig er litt bedre enn ingenting, men det duger helt klart ikke for vektnedgang.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 11:02   #302
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Jeg trodde i mange år at jeg trente. Jeg planla jo trening støtt og stadig, jeg pakket med meg treningstøy i bagasjen og prøvde å velge hoteller med treningsmuligheter. Medlem på SATS var jeg også. Og av og til trente jeg til og med.

Det krevde litt å innse at jeg måtte telle opp og da viste det seg at jeg faktisk knapt trente i det hele tatt...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 11:05   #303
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Det som jeg tror virkelig monner da, løselig basert på egen erfaring og hypre mennesker i nær slekt, er at mange av de som er tynne og som faktisk spiser en del (ikke de som sier "jeg spiser hva jeg vil", og så er det som de vil spise et par smuler og litt sitronvann) er at de er så aktive i kroppsspråket.

Man er jo lettere i kroppen når man er normalvektig enn overvektig, men det er stor forskjell på hva man forbrenner i vanlig aktivitet. Noen sitter helt i ro når de sitter, andre spretter litt opp og ned, tapper med bena, rører seg litt hele tiden, og jeg tror at om man er sånn så er man jo i litt aktivitet hele den våkne tiden. En treningstime 3 ganger i uken er jo bare 3 timer, det monner jo ikke så mye i forhold til hvis man greier å skru opp aktiviteten jevnt.

Jeg tror man bør sløse med kalorier jeg. Om man har med bæreposer fra butikken så bær inn en og en. Om man skal flytte noe fra kjeller til loft, gå mange ganger. Gjør ting litt tungvint for seg selv.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 11:09   #304
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Man trenger jo ikke trene så svetten spruter for å holde vekten? Jeg går en tur med hunden daglig, i middels tempo (6 km/t) og går i ca 50 minutter. På en slik tur forbrenner jeg ca 250 kcal. Alle monner drar.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 11:11   #305
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av polyanna, her.

Det krevde litt å innse at jeg måtte telle opp og da viste det seg at jeg faktisk knapt trente i det hele tatt...

Jeg vet jeg er litt sær på dette punktet, faktisk så sær at jeg kan bli litt skremt av folk som mangler selvinnsikt. (Ja, ja, vi skal jo alle være litt rare ... Jeg også. ) Det er jo som regel bare å telle eller måle på andre måter.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 13-10-10 kl 11:11. Årsak: Ble feil i quoten
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 11:13   #306
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Man trenger jo ikke trene så svatten spruter for å holde vekten? Jeg går en tur med hunden daglig, i middels tempo (6 km/t) og går i ca 50 minutter. På en slik tur forbrenner jeg ca 250 kcal. Alle monner drar.

Jeg har gått ned i vekt bare av å gå 15 minutt ekstra om dagen. (Det jeg reagerer på er folk som beviselig ikke trener, heller ikke av typen "går tur med hunden" og alikevel er helt overbevist om at de trener. )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 13-10-10 kl 11:18. Årsak: trenger -> trener
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 11:16   #307
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Jeg har en venninne som kjører rundt med treningsbagen i bilen, som har årskort på treningssenteret og som virkelig tror at hun trener. Hun har knapt vært innom dørene på senteret det siste året.

Og jeg går også ned i vekt av å gå en tur daglig. Nå lever jeg ikke på boller og grandis for tiden, men spiser mye grovt rugbrød, knekkebrød og er forsiktig med varmmaten. Det går seint, men sikkert, nedover.
I dag skal jeg forresten kjøpe meg rockering.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 11:19   #308
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Man trenger jo ikke trene så svetten spruter for å holde vekten? Jeg går en tur med hunden daglig, i middels tempo (6 km/t) og går i ca 50 minutter. På en slik tur forbrenner jeg ca 250 kcal. Alle monner drar.

Hvis man ikke er aktiv ellers OG insisterer på pølse, øl og potetgull hver dag, så må du trene, jo.

Jeg kjenner nesten ingen som i voksen alder holder seg slanke uten å trene eller mosjonere ganske jevnlig (turgåing regner jeg som mosjonering).


Ellers: Esme: Ja! Man ser jo det, sånne supertynne folk som alt de spiser renner rett av (som min mann), de har et sånt ganske aktivt kroppsspråk. De går når de snakker i telefonen, sitter langt frampå stolen, osv. Jeg vet at man har målt at det nesten ikke er forskjeller i forbrenningen til ulike mennesker, men jeg lurer litt på om det de da måler er "hvileforbrenningen", altså når folk ligger flatt, for jeg er overbevist om at en del mennesker forbrenner mye mer, fordi de konksekvent kjører på et høyere gir enn andre.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 11:22   #309
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Ja! Man ser jo det, sånne supertynne folk som alt de spiser renner rett av (som min mann), de har et sånt ganske aktivt kroppsspråk.


Nah, ikke nødvendigvis. Mannen min spiser ganske store mengder mat og han har overhodet ikke noe aktivt kropsspråk. Han har ligget på 55 kilo helt siden vi traff hverandre for snart 15 år siden.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 11:25   #310
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nah, ikke nødvendigvis. Mannen min spiser ganske store mengder mat og han har overhodet ikke noe aktivt kropsspråk. Han har ligget på 55 kilo helt siden vi traff hverandre for snart 15 år siden.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 11:25   #311
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Samme med mannen, Divine. Han veier dog litt mer, tror han ligger på 63 kg.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 11:30   #312
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ellers: Esme: Ja! Man ser jo det, sånne supertynne folk som alt de spiser renner rett av (som min mann), de har et sånt ganske aktivt kroppsspråk. De går når de snakker i telefonen, sitter langt frampå stolen, osv. Jeg vet at man har målt at det nesten ikke er forskjeller i forbrenningen til ulike mennesker, men jeg lurer litt på om det de da måler er "hvileforbrenningen", altså når folk ligger flatt, for jeg er overbevist om at en del mennesker forbrenner mye mer, fordi de konksekvent kjører på et høyere gir enn andre.

Ja, det der lurer jeg litt på også. Moren min, f.eks., har et veldig stressa kroppsspråk. Hun trener ikke, og er ikke spesielt sunn, men er likevel en slank 65-åring. Jeg tror det skyldes en blanding av gode gener og et aktivt kroppsspråk. Hun skynder seg alltid av gårde og gjør masse småbevegelser med hele kroppen.

Ellers registrerer jeg at jeg er i motsatt ende av skalaen målt mot disse som "tror" at de trener. Noen fordeler skal man ha av å være nerd - jeg har et excel-skjema hvor jeg fører inn all aktivitet hver dag. Det gjelder først og fremst trening, selvfølgelig (med nærmere beskrivelse, minutter og kilometer og gjennomsnittspuls), men også sånn ca. hvor mye jeg har gått i løpet av dagen. Det er faktisk veldig motiverende.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 11:41   #313
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Jeg mener at mye av problemet ligger i at vi blir tutet ørene fulle av hvor viktig trening er fra alle mulige bauger og kanter. Og informasjonen er utrolig sprikende. Noen steder leser man at det holder å gå tur, mens andre steder står det at det overhodet ikke er bra nok. Man skal trene kondisjon. Man skal trene styrke. Man skal trene lengre økter. Man skal trene intervall. Man skal trene med tunge vekter. Man skal trene med lette vekter. Man skal kombinere flere typer trening. Man skal IKKE kombinere visse typer trening. Man skal kjøre seg helt ut. Man skal IKKE kjøre seg helt ut. Man skal trene to dager i uken. Tre dager i uken. Fire! Fem!

Jeg sliter i alle fall veldig med dette. Jeg hater å trene, og bruker det meste av tiden til å fundere på om jeg i tillegg trener på feil måte.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 11:44   #314
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Enig med Divine, det er lett å miste motivasjonen. I fjor startet jeg seriøst opp med trening og hadde en gang i uka som mål. For meg var det hundre prosent forbedring og et viktig steg. Da vi diskuterte fysisk aktivitet rundt i omgangskretsen min fikk jeg høre hvor utrolig lite en dag med trening monnet. Jeg måtte jo trene tre-fire ganger for å få noen effekt! Da må jeg innrømme at mye av piffen forsvant. Selvbedrag er også velkjent, jeg kom til å tenke på den tida da jeg jobbet kveld. Etter endt kveldsskift ved midnatt kjørte jeg alltid innom bensinstasjonen og kjøpte en pose smågodt. En pose smågodt. En kompensasjon til meg selv fordi jeg hatet skiftarbeid - noe som selvsagt endte opp i stor overvekt uten at jeg egentlig reflekterte over det.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 11:56   #315
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Pølser langs veien er store penger!

http://e24.no/boers-og-finans/article3854153.ece

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 12:00   #316
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Blondie og Divine: jeg tror man må skille mellom de som vil ha god progresjon i treningen sin og de som trener for helsa sin del. For helsa sin del er det vel fint å bli svett på ryggen en del ganger i uka? Man MÅ ikke trene intensiv styrketrening, hard intervalltrening og lange lange økter for å få helsegevinst. For de som har høy terskel for å trene er det vel viktigste at man faktisk rører seg.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 12:03   #317
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Jeg mener at dette er et samfunnsproblem som bør taes med matprodusentene og benstasjoner og alle som selger mat. Eller så må folk informeres om at det er sukker i absolutt all lett-tilgjengelig mat. Om man er sulten og svinger innom bensinstasjonen er det fort gjort å komme ut igjen med en 3-pakning boller (de er jo på tilbud) og en flaske brus (supertilbud på kombo boller og brus). Når man er sulten tenker man ofte ikke på annet enn å få i seg noe som virker -kjapt!

Nå når jeg i en periode ikke kan spise sukker og skal begrense karbohydratene ser jeg at jeg faktisk må planlegge mye bedre når jeg skal ut en tur, for det er omtrent klin umulig å finne mat jeg kan spise ute til en passe rimelig penge. Altså må jeg ha med matpakke.

Jeg tror at så lenge man ikke gjør noe for å endre kostholdet til folk, vil kiloene fortsette å renne på.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 12:05   #318
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Nå når jeg i en periode ikke kan spise sukker og skal begrense karbohydratene ser jeg at jeg faktisk må planlegge mye bedre når jeg skal ut en tur, for det er omtrent klin umulig å finne mat jeg kan spise ute til en passe rimelig penge. Altså må jeg ha med matpakke.

Trodde de solgte frukt og yoghurt også på sånne typiske "boller og brus"-steder? Men det er kanskje også feil dersom man skal begrense karbohydratene?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 12:05   #319
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Og om KJ sitt utsagn har jeg ikke lyst til å uttale meg kjenner jeg. Jeg får neller og kløe av dama i utgangspunktet og dette gjorde det enda verre. :kjøpe salve:

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 12:06   #320
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av cuyahoga, her.

Trodde de solgte frukt og yoghurt også på sånne typiske "boller og brus"-steder? Men det er kanskje også feil dersom man skal begrense karbohydratene?

Hvor mye sukker er det i yoghurten da? Og frukt er jo strengt tatt også mye sukker (jeg har ikke lov til å spise mye av det nå iallfall), selv om det er en del fiber også i frukten da.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no