Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan tenker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-20, 10:02   #16
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Om jeg tenker på et eple og ønsker å se for meg et eple, så klarer jeg det. Men jeg må aktivt gjøre det og det er veldig "langt bak". Jeg er absolutt ikke sånn som ser for meg "film" i hodet mens jeg leser litteratur, og tror det er derfor jeg er så uinteressert i fantasy som jeg kan få blitt. Alle beskrivelser av personer, steder og ting er helt meningsløst for meg å lese, for jeg må jobbe hardt for å se det for meg og da blir jeg bare irritert. Oppdaget da jeg tok et litteraturfag på universitetet at jeg nok ikke leser person- og naturbeskrivelser, for jeg ble genuint overrasket over de fantastiske naturbeskrivelsene som de andre snakket om etter at vi hadde lest Isslottet.

Hvis jeg ønsker å se for meg hvordan barnet mitt så ut som liten er det kun mulig for meg ved å se for meg fotografier jeg har av ham, jeg kan ikke lage egne bilder. Dersom alle fotografiene hadde forsvunnet hadde jeg med all sannsynlighet glemt helt hvordan han så ut. Og det synes jeg er trist å tenke på.

Kan du ikke se for deg situsjoner du har opplevd? Jeg har masse filmer i hodet med minner fra langt tilbake i barndommen, men jeg ser ikke detaljene så godt. Det er mest følelser jeg husker.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no