Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Sikkerhet for sidemann?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-16, 13:02   #1
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sikkerhet for sidemann?

Jeg har kommet til å tenke på noe i forbindelse med at et av barna nå sitter mellom to beltestoler, i vanlig bilbelte: Kantene på nakkestøttene til beltestolene er ganske harde/skarpe, og ved en eventuell ulykke vil jo barnet i midten være utsatt for å slå hodet i disse. Er det noen som har en formening om hvorvidt dette faktisk er farlig, eller om det er noe jeg kan slutte å bekymre meg over? Alternativet ville vel evt. være å sette søsknene på pute i stedet, men da kommer de jo i fare for å slå hodene sammen dersom man kommer ut for en ulykke. Hva er best og verst? Evt. kan man kanskje polstre nakkestøttene på utsiden? (Og er jeg helt på bærtur som i det hele tatt tenker på dette?)

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 13:36   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sikkerhet for sidemann?

Å. Jeg tenkte alltid at de sideputene var litt ekstra sidesikring for den som satt i midten, jeg. Men der var sideputene ganske polstret, da, også på yttersiden.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 17:36   #3
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sikkerhet for sidemann?

I en sidekollisjon så er det alltid en fare for å dunke borti noe. Som du selv sier, hodet til sidemannen feks. Og sitter du ytterst så det det dør og vindu du kan treffe.

Så alt i alt tenker jeg at dette ikke er verre enn noe annet, tross alt.

Det viktigste er å ha ungene sikret, og at man ikke har ting de kan dunke borti eller få i hodet ved en frontkollisjon eller påkjørsel bakfra. Det er de ulykkene som oftest er verst og som gir de kraftigste sammenstøtene.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no