Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Lading av hybridbiler - på vanlige ladeplasser?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-16, 15:27   #1
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Lading av hybridbiler - på vanlige ladeplasser?

Jeg har en Phev, ladbar hybid, og arbeidsplassen min har to ladepunkter hvor det står reservert for El-biler. Er da min bil utelukket, siden den ikke har EL-nummer?

Jeg har sendt spørsmål til parkering på jobb, men ikke fått noe klart svar enda, og lurer på hvordan det er andre steder - kan dere med hybrid lade på el-ladeplasser?

Kjenner at jeg blir grinete dersom det viser seg at jeg ikke kan gjøre det fordi det ikke er en "ren" El-bil - hele policyen for en stor omlegging av parkeringsreglene hos oss for en stund siden gikk ut på at de ønsket at folk skulle kjøre mer kollektivt alternativt miljømessig. For de av oss hvor kollektivtrafikk er en fjern drøm grunnet bosted, og rene EL-biler for usikre med tanke på avstand, så er hybrid genialt - men fortrinnsvis dersom jeg også kan benytte ladepunkt på jobb. Jeg skjønner at jeg ikke får andre fordeler som gratis parkering etc, men mulighet til å lade kan da ikke være helt utelukket?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 15:31   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lading av hybridbiler - på vanlige ladeplasser?

Det mener jeg bestemt at du kan.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 16:00   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lading av hybridbiler - på vanlige ladeplasser?

Reglene for offentlig parkering, fikk jeg opplyst av selger av hybridbil, er at man kan stå gratis på offentlige plasser så lenge man lader. Så må den flyttes, og man betaler vanlig takst. Jeg vil anta at det samme prinsippet er (eller kan argumenteres for å skulle være) for arbeidsplasser?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no