Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-15, 11:58   #21
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Slikkepotten er veldig god, men det er synd at de lager alt i så sinnsyke farger.Den gamle Tupperware-slikkepotten er blå og hvit. Ikke vakker, men en skjønnhet sammenlignet med den nye modellen som er svart og oransje...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 11:59   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Jeg har en del tupperwaredingser, men det eneste som jeg mener utmerker seg er appelsinskrelleren min som jeg fikk som sånn gratisgave en gang jeg var i party for 20 år siden.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 12:00   #23
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg liker også den lille kutteren, som har sånn tråd man drar i. Jeg bruker den til å kutte løk, lage guacomole osv. Veldig kjapp og effektiv! MiniChef et eller annet tror jeg.


Jeg ser at de har typ 3 eller 4 forskjellige av disse Chef-"maskinene". Vet du, eller noen andre her, hva som egentlig er forskjellen på dem? Klarer ikke helt å se så stor forskjell på dem, men det er mulig det er bare jeg som er litt teit?

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 12:02   #24
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Jeg er enig i at bokseåpneren er god, og kaketina er grei de to gangene hvert jubelår jeg bruker den. Men ellers har jeg faktisk kvittet meg med alt jeg hadde av Tupperware - diverse bokser og boller. Ga det bort på Facebook; svusj, så var det ute av huset. Det tok masse plass i skapene og var aldri det jeg valgte først når jeg trengte en plastboks.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 12:04   #25
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Jeg liker også osteklokkene godt!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 12:08   #26
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Bruker man osteklokker? Det er en sånn greie jeg forbinder med mormor.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 13:38   #27
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Synes hakkeboksene er greie, både den store og de to mindre, fordi da slipper jeg dra fram ting med ledninger og styr. Vi kan feks ikke bruke noe på kjøkkenet annet enn ovnen når vaskemaskina står på, om jeg da bruker visp så går strømmen, så det er greit å ha disse boksene.

Boksåpneren er genial og ingen potetskrellere bortsett fra LO-ostehøvelen har noen sinne vært så bra som den.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 17:50   #28
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Jeg ser at de har typ 3 eller 4 forskjellige av disse Chef-"maskinene". Vet du, eller noen andre her, hva som egentlig er forskjellen på dem? Klarer ikke helt å se så stor forskjell på dem, men det er mulig det er bare jeg som er litt teit?

Den minste av dem er den jeg kaller løkkutteren. Hakker en løk (hvis den ikke er så stor) på null komma svish.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 17:59   #29
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Fordelen er at om man kjøper feks den største, den som man faktisk virkelig kan vispe fløte i, så kan man kjøpe boksene til de andre som ekstrautstyr og sparer litt penger der.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 18:01   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Bruker man osteklokker? Det er en sånn greie jeg forbinder med mormor.

Vi bruker en dobbel osteklokke fra tupperware litt sånn dann og vann. Plass til to oster i.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 18:05   #31
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Bruker man osteklokker? Det er en sånn greie jeg forbinder med mormor.

Jeg hadde ei, men osten tørket i den.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 20:32   #32
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Fordelen er at om man kjøper feks den største, den som man faktisk virkelig kan vispe fløte i, så kan man kjøpe boksene til de andre som ekstrautstyr og sparer litt penger der.


Funker det altså? Passer vispe-/kuttemekanismen til den største dingsen ned i de mindre boksene da? Blir ikke den stanga for lang liksom? Vet ikke om jeg klarer å formulere meg forståelig her nå, men...

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 21:37   #33
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Det jeg har som er i jevnlig bruk
- kaketiner, både rund og rektangulær
- servofiks
- babuska trio matboks
- slikkepott
- grønnsaksstapper
- den store bakebollen
- den lille mål & miks
- silikon muffinsformer (men jeg tipper man kan finne like gode til en helt annen pris)
- microkanne (den er genial til å steke baconterninger, slipper all stekos)
- crystal-wavebokser

Har også sprøyteposen og den fungerer jo fint, men egner seg ikke hvis man man skal bruke den til flere forskjellige kremer samme dag. Den bruker en evighet til å tørke skikkelig.

Potet og grønnsakskrellerene liker jeg ikke i det hele tatt (men jeg tror jeg er ganske alene om det)

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 21:57   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Eldste liker drikkeflaskene derfra. De heter ecopure.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 08-04-15 kl 22:53.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 23:00   #35
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Jeg liker de stekeformene med lokk. Og osteklokka brukes alltid. Og slikkepott.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 23:04   #36
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Jeg har en blå boks som akkurat rommer en stor pakke hvetemel. Den er gull verdt. Og så liker jeg den boksen med sånn innvendig "rist". Den er veldig fin å ha salat i om man skal spare til dagen etter. For da renner alt vannet ned under. Og når man steker pannekaker - kondens bort vekk

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 23:22   #37
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg har en blå boks som akkurat rommer en stor pakke hvetemel. Den er gull verdt. Og så liker jeg den boksen med sånn innvendig "rist". Den er veldig fin å ha salat i om man skal spare til dagen etter. For da renner alt vannet ned under. Og når man steker pannekaker - kondens bort vekk


Er det denne du mener?: http://www.tupperware.no/produkter/crisper-2-l

Bretter du pannekakene før du har dem oppi da eller?

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 23:30   #38
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Jeg har prøvd potetskrelleren og den er god. Har den ikke selv.
Jeg er så gammel så jeg kjøpte noe greier på slutten av 80-tallet. Har noe fortsatt.
Brødboksen brukes enda. Kaketina brukes også ganske ofte. HAr den med høyt lokk. Angrer litt på at jeg kjøpte den modellen.. Har en potetmoser og slikkepotten klarte jeg å svi i stekepanna så den er kastet.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 07:02   #39
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Potetskrelleren og boksåpneren er de beste produktene synes jeg. Vi har også brukt mange av nisteboksene der jeg synes lunchboksen har vært best. Vi har 2 av den og de har blitt brukt kontinuerlig i ca. 10 år.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 08:13   #40
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tupperware - hva bør man ha og ikke ha?

Ja, potetmoseren glemte jeg - den er kjempegod den jeg har.

Nå fikk jeg veldig lyst til å gå på Tupperware-party.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no