Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-20, 16:17   #721
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Nå går startskuddet for selve julebaksten, for i dag settes deig til kakemenn så den er klar til bakstedag i morgen. Og så er det minst ett slag om dagen fremover hele uka.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-20, 16:19   #722
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

En enklere variant er å gjøre som dette.


Fra Tine.

Mne det er klart det er vel de kulene med greiene inni som er det nyeste.

Ser ut som de har knabba ketsjup-skåler på maccern.... har fundert på hva jeg skulle bruke av former for å evt lage kakao på pinne, for sånne kulere greier med sånne inni ar jeg ikke tenkt å lage.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-20, 16:22   #723
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

kjente på Grinchen da jeg regnet ut at en sjokoladebombe kostet 50 kr for en kopp kakao, men det er vel som han Thomas Gjertsen spilte i Helt Perfekt!, ; "gjerrig, gjerrig, gjerrig!!"

En venninne lagde selv: Kjøpte Kinderegg, tok ut overraskelsen, fylte med oboy og marshmallows, smeltet kanten litt mot en asjett hun hadde varmet med varmt vann og limte egget sammen igjen. Men der er jo litt arbeid, så man får vurdere det opp mot de 50 kronene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-20, 16:25   #724
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Ja, det er noe med hypen rundt disse bombene som gjør det ekstra stas, som også er grunnen til at jeg har kjøpt slike (3-pk) i julegave til mine tenåringstantebarn, sammen med jumbokopp fra Le Creuset (kjøpt da det var 3 for 2 på disse hos Kitchn).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-20, 16:25   #725
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

De fra TGR var i alle fall langt under 50 kr.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-20, 22:10   #726
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Nå er det Love Actually tid for meg, alene.
Etter en beintøff uke, og høst forsåvidt er det såvidt jeg henger sammen og trenger en skikkelig feel good film nå, alene.
Og med rødvin til.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 01:22   #727
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2020

Da er endelig fotoboka bestilt. Trælete når man ikke har egen PC (ødelagt), men må låne guttungens.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 09:57   #728
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg lagde karameller i går (oppskriten herfra med tørrmelk, super) - og har nå litt jobb med å dele opp og pakke inn i mellomleggspapir. Nå står aniskringlene til heving her, jeg lagde deigen i går kveld og har kaldhevet.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 10:53   #729
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg lagde karameller i går (oppskriten herfra med tørrmelk, super) - og har nå litt jobb med å dele opp og pakke inn i mellomleggspapir.

Jeg har også laget flere, jeg skal gi bort i gave. Hvor lenge tror vi de holder seg, og MÅ de stå i kjøleskap?

Jeg synes at å pakke dem inn var mye mer stress enn å lage dem, så denne gangen skal jeg få mannen til å pakke dem inn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 11:19   #730
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg fant en oppskrift jeg hadde lyst å prøve på noen kjeks, men det skal være malted milk-pulver oppi. Selges det i Norske butikker?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 12:23   #731
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Hvis du har en Iceland-butikk i nærheten så mener jeg de har. Hvis du bor i Oslo-området har de Horlicks på Sultan marked, de har også nettbutikk (link). Ellers går det kanskje an å rett og slett bruke tørrmelk og litt malt?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 12:51   #732
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har også laget flere, jeg skal gi bort i gave. Hvor lenge tror vi de holder seg, og MÅ de stå i kjøleskap?

Jeg synes at å pakke dem inn var mye mer stress enn å lage dem, så denne gangen skal jeg få mannen til å pakke dem inn.

Jeg kunne sikkert kokt mine litt lenger EGENTLIG så de er litt myke - tenkte oppbevare de i kjøleskapet ja. De holder seg sikkert lenge. Jeg skjærer i små biter og har en i hvert mellomleggspapir.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 12:52   #733
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Nå er det Love Actually tid for meg, alene.
Etter en beintøff uke, og høst forsåvidt er det såvidt jeg henger sammen og trenger en skikkelig feel good film nå, alene.
Og med rødvin til.

Håper det fungerte godt!

Jeg måtte humre litt av det der, for på torsdag hadde jeg en rant om noe av det samme. Jeg er sliten, henger nesten ikke sammen og trenger noe hyggelig å gjøre. Men tror du ungene ville se Love Actually med meg? Jeg blånekter nemlig å se den alene.

I dag skal jeg busse avgårde for å skaffe juletre. Har blinket meg ut en avgang med færrest mulig folk.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 12:53   #734
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg kunne sikkert kokt mine litt lenger EGENTLIG så de er litt myke - tenkte oppbevare de i kjøleskapet ja. De holder seg sikkert lenge. Jeg skjærer i små biter og har en i hvert mellomleggspapir.

Ja, de holder seg lenge i kjøleskap. Men vi har egentlig stappfullt kjøleskap...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 13:10   #735
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Hvis du har en Iceland-butikk i nærheten så mener jeg de har. Hvis du bor i Oslo-området har de Horlicks på Sultan marked, de har også nettbutikk (link). Ellers går det kanskje an å rett og slett bruke tørrmelk og litt malt?

Bor langt fra Oslo, men kan jo kanskje sjekke den asiatiske butikken her. Om de ikke har får jeg heller bare bake noe annet eller prøve uten. Det er uansett mye krydder og espresso i dem, så mulig det ikke betyr så mye for smaken.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 13:38   #736
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg og gutta har sett på Nøtteknekkeren hvert år siden 2009 i Operaen. Jeg har egentlig ikke forstått hvor mye den betyr for julefølelsen min. Så nå må jeg høre på den "hele tiden" for å få inn jula. Jeg er så lei meg for at vi ikke får sett på den i år, selv om det er et pittelite plaster på såret at den går neste søndag på NRK.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 13:41   #737
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg fant en oppskrift jeg hadde lyst å prøve på noen kjeks, men det skal være malted milk-pulver oppi. Selges det i Norske butikker?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Bor langt fra Oslo, men kan jo kanskje sjekke den asiatiske butikken her. Om de ikke har får jeg heller bare bake noe annet eller prøve uten. Det er uansett mye krydder og espresso i dem, så mulig det ikke betyr så mye for smaken.

Skal det være noe sirup i dem? Om du i såfall bruker mørk sirup, eller mørkt sukker, så kan det erstatte litt av den "malted"-smaken, tror jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 13:41   #738
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg lovet lillesøster at vi skulle se Nøtteknekkeren i operaen i år, men det ble jo naturlig nok ikke noe av. Jaja, det blir forhåpentligvis en normal jul neste år.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 13:43   #739
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Skal det være noe sirup i dem? Om du i såfall bruker mørk sirup, eller mørkt sukker, så kan det erstatte litt av den "malted"-smaken, tror jeg.

Nei, ikke sirup, men står light brown sugar. Så kan kanskje erstatte litt av det med brunsukker. Er disse https://www.diningandcooking.com/723...quake-cookies/

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 16:11   #740
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Er det umulig å bruke kjele uten teflon? Jeg eier ikke sånt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no