Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-20, 20:20   #501
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.699
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Tips til fin herregenser i god kvalitet? Gjerne maks kroner 600,-. Skal brukes på jobb til jeans eller sorte bukser. Det er så vanskelig med netthandel og kvalitet.

Match, Vic, MPH butikker.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-20, 20:44   #502
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg håper de strenge restriksjonene i Bergen er over til jul. Tanken på at mine foreldre ikke skal kunne feire jul med oss synes jeg er nitrist. De blir jo ikke alene, de har jo hverandre, men jeg synes det er trist likevel.

Vi krysser fingrene, og planlegger for mer normale dager. Pinnekjøttet er kjøpt, og jeg har begynt å kjøpe inn en del gaver.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-20, 08:54   #503
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg har både ribbe og pinnekjøtt i hus, samt at jeg har bestilt litt fra polet til henting. Greit med alt som er gjort for vi får håndverkere i hus neste uke.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-20, 09:05   #504
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Har sett Dash & Lily, hørte på juleradioen i går, har fått en julegave jeg har kjøpt i posten, skrevet 25-ish julekort og kjøpt julekalendre til alle i kjernefamilien. De får en kalender fra saniteten og en fra lokal barneorganisasjon hver, begge loddkalendre. Ingen her som trenger masse småsaker, vi har rot nok.
Kjøpt og tømt en boks pepperkaker, og kjøpt en til. Kun en i husholdningen har drukket gløgg.

Ja, og så har vi vært på Hageland og kjøpt litt julepynt. Det er vel rikelig nok med julegreier pr. 15.11.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-20, 09:09   #505
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Hva er Dash&Lily, og hva er juleradioen? :interessert:

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-11-20, 09:18   #506
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Tips til fin herregenser i god kvalitet? Gjerne maks kroner 600,-. Skal brukes på jobb til jeans eller sorte bukser. Det er så vanskelig med netthandel og kvalitet.

Tenker du ullgenser? Eller strikket bomullsgenser? Jeg er dreven i faget, for min mann ønsker seg alltid gensere. Jeg liker Boys of Europe godt. De har et merke som heter «made by monkeys» som har fine, klassiske gensere til OK pris. De hat Jean Paul også, men de er dyrere, med mindre du finner på salg. Sånn ellers har dressmann noen ullgensere i merinoull som koster ca 5-600 som er fine og som har holdt godt i vask her.

Esprit har og herreklær. Jeg har kun erfaring fra klær til meg, men de holder i allefall. (Zalando)

__________________
Min signatur

Sist redigert av Che : 15-11-20 kl 09:29.
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-20, 09:20   #507
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2020

Første fotobok ferdig

Tre igjen

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-20, 09:21   #508
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hva er Dash&Lily, og hva er juleradioen? :interessert:

Den første må noen andre forklare, det andre antar jeg er p7 klem, julemusikk 24/7 siden slutten av oktober

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-20, 09:35   #509
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2020

I dag skal jeg prøve meg på stjernebretting. Er ganske stiv og vond i hendene for tida, men kanskje det går på et vis likevel. Har tørket appelsinskiver som sammen med kongler og kanel - og ev brettede stjerner - skal pynte opp adventstaken. Julefilmer har jeg ikke begynt å se ennå, men Margot pynter til jul skal opp på skjermen i løpet av november.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-20, 09:42   #510
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Ny runde med testing av ferdig pepperkakedeig i går. Samsons, som vanlig knallgod!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-20, 10:08   #511
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2020

Strømpegaver til gutta er på vei i posten. Penger er overført til min søster i Danmark for i år skal hun selv kjøpe jule- og bursdagsgaver til mine 3 yndige små niese og nevøer.

Hvite og røde lys, juleservietter og pakkelapper kjøpte jeg i går. De røde lysene hadde jeg ikke trengt å kjøpe for jeg fant mange fra i fjor i kjelleren.

Økogrisen ble hentet for 3 uker siden, så ribbe og medisterdeig har vi i fryseren.

Gavelisten er nesten klar, og selv om det ikke blir de vanlige førjulselskapene i år blir det jul alikevel. Mine foreldre kommer i år, og det blir veldig hyggelig.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-20, 12:04   #512
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Vi har så vidt begynt på julefilmer. Så Elf med barna i går. Den hadde ingen sett før og jeg hadde hørt andre si den var så bra, men den var jo dødskjedelig. Skal ikke sees igjen.

Barna støper lys (røde stjernelys med julelukt og hvite kubbelys med sitronlukt) som skal bli julegaver fra dem til besteforeldre, tanter og onkler. De har bakt en runde pepperkaker av Ikeas deig som de kan spise som førjulssnacks. Barna likte dem, mens jeg slår fast at jeg fremdeles ikke har smakt en ferdigdeig jeg liker (men da er det til gjengjeld lett å ikke snike i kakeboksen). Hjemmelaget er og blir best.

Ja, og så er jeg i gang med pakking av julegaver. Svigerfar er ikke frisk og mannen måtte ta noen dager hos familien og fikk med seg alle julegavene deres i kofferten (flaks at vi hadde kjøpt alle) så slipper vi å sende dem.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-20, 12:11   #513
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg lager kalender til ungene, her: https://www.myadvent.net/en/ Blanding av youtube-snutter og bilder fra de var små, små aktiviteter og oppskrifter inspirert av en eller annen her på FP.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-20, 12:26   #514
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

..., mens jeg slår fast at jeg fremdeles ikke har smakt en ferdigdeig jeg liker...

Smakt den fra Samson?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-20, 12:34   #515
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Smakt den fra Samson?


Det husker jeg ikke, men ikke i år eller i fjor i alle fall. Jeg har ikke noe mål om å finne en kjøpedeig jeg liker altså, jeg kjøper bare en boks som barna lager førjulskaker av (og de spiser det meste) og til jul blir det hjemmebakte uansett.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-20, 14:08   #516
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det husker jeg ikke, men ikke i år eller i fjor i alle fall. Jeg har ikke noe mål om å finne en kjøpedeig jeg liker altså, jeg kjøper bare en boks som barna lager førjulskaker av (og de spiser det meste) og til jul blir det hjemmebakte uansett.

Enig, de hjemmebakte er best. Eneste vi lager.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-20, 14:27   #517
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Nå har jeg fått kjøpt et par kalendergaver (mannen og storesøster, og en av de tre "lørdagsgavene" som er godteri til alle), gaveposer til å ha dem i, et par julegaver, kalenderlyset til spisebordet og litt andre lys og servietter, og en del innhold til ungenes julestrømper. Det var litt for mye folk i byen i går til at jeg orket å gå i veldig mange butikker. Mange hadde begrensning på antall personer i butikken, og det var kø utenfor flere steder. Men greit å ha kommet litt i gang. I tillegg har jeg forhørt meg litt om ønsker her og der, og fått noen tips og har funnet ut hva jeg skal kjøpe til flere, og da er jo halve jobben gjort. Selve kjøpinga går jo fort, når man bare vet hva man skal ha.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-20, 14:30   #518
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.813
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vi har så vidt begynt på julefilmer. Så Elf med barna i går. Den hadde ingen sett før og jeg hadde hørt andre si den var så bra, men den var jo dødskjedelig. Skal ikke sees igjen. .

What?? Den er jo kjempevittig.
Jeg og yngste så Christmas Chronicles i går (Netflix). Den likte vi begge.
, så den i fjor også.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-20, 14:46   #519
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hva er Dash&Lily, og hva er juleradioen? :interessert:

Dash og Lily er en juleserie på Netflix. Så de første to episodene i går. Litt mindre skøyter og kakao og folk i reklamebransjen så jeg tror jeg skal se den ferdig.

Jeg har fått julebelysning i hus, kjapt levert av Jula. Skal få hengt opp over veranda og rekkverk ved neste dag uten regn og vind.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-20, 21:30   #520
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg har fått kjøpt og sendt julegaver til svigerinne, niese og nevø. Svogers gave må ettersendes, holder på med ullsokker til han. Svigerinne nr 2 har ønsket seg votter og pannebånd, så det skal strikkes etterpå. Så får vi se.

Heilo er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no