Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-20, 08:50   #321
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2020

Mon tro hva mannen ville sagt hvis jeg drar opp juletreet i helgen?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 08:52   #322
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Nenne, jeg tror jeg har fått med meg hvilket område du er fra og nå minnet du meg på den julebrusen. Barndomsminner. Som jeg bare MÅ ha. Og derfor vurderer jeg å kjøre 1 time og 40 minutter for å få tak i den... Hvis ikke den selges her på Sørlandet, må sjekke!

Den kan ikke oppdrives i Oslo, vet jeg, jeg har hatt hysterisk datter på tråden allerede.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 08:56   #323
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.676
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Jeg er egentlig veldig streng med at juleprodukter kun er lov etter 01.desember, men vurderer om 2020 kanskje må ha korona-unntak.

Her er jeg og, med unntak av julebrus smaking i oktober.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 09:34   #324
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har aldri skjønt denne regelen. Den lokale julebrusen er allerede testet ut, den fungerer i år også. Om jeg koser meg med en liten flaske av den i dag eller fjerde desember er ikke så nøye. Tipper at jeg snart starter på julespillelista også.

(og nei, jeg er ikke en utpreget juleelsker, jeg bare drar nytte av høydepunktene når jeg kan).

Bakgrunnen for min regel er egentlig bare at jeg blir fort lei av jula, og derfor vil jeg ikke bruke opp gleden før advent. Advent og fire juledager er egentlig min tålegrense for jul!
Men i år føler jeg at jeg trenger veldig mye ekstra kos og hygge enn vanlig.
Jeg har faktisk allerede kjøpt et Kamille julemagasin, men har ikke åpnet det enda.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 10:26   #325
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg skjønner ikke sånne regler jeg heller, men så lenge jeg får lov å drive med juleting når jeg vil kan selvsagt andre gjøre akkurat det samme. Det jeg skjønner enda mindre av er de som høylytt klager over at andre begynner tidlig eller at butikkene har julevarer allerede i oktober (La være å kjøpe da.). Har ikke sett det her på FP, men det finnes mange sånne der ute. Jeg elsker julen. Etter nyttårsaften er all min julestemning over, mens jeg har lassevis i ukene før og nikoser meg med planlegging og forberedelser og det tenker jeg å nyte.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 10:50   #326
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Den kan ikke oppdrives i Oslo, vet jeg, jeg har hatt hysterisk datter på tråden allerede.

Hun kan sjekke på ølsjappa i kjelleren på Gunerius. De har ofte et lite opplag obskure julebruser fra rundt om i landet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 12:11   #327
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Jeg er egentlig veldig streng med at juleprodukter kun er lov etter 01.desember, men vurderer om 2020 kanskje må ha korona-unntak.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har aldri skjønt denne regelen. Den lokale julebrusen er allerede testet ut, den fungerer i år også. Om jeg koser meg med en liten flaske av den i dag eller fjerde desember er ikke så nøye. Tipper at jeg snart starter på julespillelista også.

(og nei, jeg er ikke en utpreget juleelsker, jeg bare drar nytte av høydepunktene når jeg kan).

Her er jeg også! Også skjønner jeg godt at det koster såpass mye å legge om produksjonen at de må ha en viss salgsperiode for at det skal gå. At de ønsker å mase ut denne for å tjene mest mulig skjønner jeg også.

Årets juleyoghurt med lakris er forresten MAGISK god!!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 12:12   #328
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

oi, jogurt med lakris, den har jeg ikke sett men havnet straks på handlelisten når jeg ser den!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 13:56   #329
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Åh, den med lakris må jeg også sjekke. Er det Tine småyoghurter eller sånn 8pk?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 14:02   #330
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Det er firepakninger med juleyoghurt. Fire i pakken, to med lakris og to med karamell. Mannen og jeg kniver om lakrisene og niåringen får karamellene for seg selv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 14:05   #331
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Sweet lord. På grunn av denne tråden sitter jeg nå på kontorplassen min og spiser en lakrisyoghurt. Det er din skyld Input. :shemademedoit:

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 14:36   #332
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg har ingen regler, og folk må gjøre som de vil. Men jeg «utsetter» julen stadig mer fra år til år. For meg blir julen mer julete og koselig hvis jeg ikke starter så tidlig. Har forresten aldri startet veldig tidlig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 14:48   #333
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Sweet lord. På grunn av denne tråden sitter jeg nå på kontorplassen min og spiser en lakrisyoghurt. Det er din skyld Input. :shemademedoit:

Jeg tar på meg all skyld!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 15:27   #334
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er firepakninger med juleyoghurt. Fire i pakken, to med lakris og to med karamell. Mannen og jeg kniver om lakrisene og niåringen får karamellene for seg selv.

Hvorfor gjør de alltid på det viset? Pakker to gode med to langt mindre gode. Den aller beste yoghurten er den med appelsin og ingefær som kommer i firepakning med en uspiselig en med mango og chili.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 16:11   #335
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Den aller beste yoghurten er den med appelsin og ingefær som kommer i firepakning med en uspiselig en med mango og chili.

Jeg leste først mango og dill, og tenkte at "det fikk da være måte på!".

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 16:34   #336
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hvorfor gjør de alltid på det viset? Pakker to gode med to langt mindre gode. Den aller beste yoghurten er den med appelsin og ingefær som kommer i firepakning med en uspiselig en med mango og chili.

Du kan sende mango og chili til meg. (Liker den andre også, altså.)

Problemet med disse yoghurtene er at de er så feite og fulle av sukker. Det er jo snop.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 16:36   #337
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har ingen regler, og folk må gjøre som de vil. Men jeg «utsetter» julen stadig mer fra år til år. For meg blir julen mer julete og koselig hvis jeg ikke starter så tidlig. Har forresten aldri startet veldig tidlig.

Sa en som i skrivende stund ufrivillig hører på Hark, the Herald... Har en sønn som spiller i to korps med et visst nivå, og de er i full gang med øving. (Som om det sommer til å bli noen konsert, liksom. )

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 17:27   #338
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hvorfor gjør de alltid på det viset? Pakker to gode med to langt mindre gode. Den aller beste yoghurten er den med appelsin og ingefær som kommer i firepakning med en uspiselig en med mango og chili.

Ja det er helt utrolig!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.


Problemet med disse yoghurtene er at de er så feite og fulle av sukker. Det er jo snop.

Uff, kan vi ikke slippe dette i juletråden da, vær så snill? Bare la være å spise dem.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 17:57   #339
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Problemet med disse yoghurtene er at de er så feite og fulle av sukker. Det er jo snop.


Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 18:10   #340
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2020

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.



Jeg har kjøpt...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no