Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Canon 400D; tilbehør?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-08, 07:53   #1
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Canon 400D; tilbehør?

Jeg fikk et Canon 400D til jul, og er storfornøyd. Jeg har skjønt at objektivet (18-55mm) har sine begrensninger, og det samme med den innebygde blitsen. Svogeren min skal gifte seg i mars, og de vil veldig gjerne at jeg skal ta bilder. Men da er vi i et stort lokale, og sikkert med dempet belysning, så jeg vil tro vi trenger bedre blits hvertfall.

Noen som har erfaring med speilrefleks fra Canon og kan komme med anbefalinger på blits og objektiv?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 09:02   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.842
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Canon 400D; tilbehør?

Gir du meg ut dagen kan jeg hoste opp en nettadresse eller to til deg.
Har kjente som er mer enn normalt opptatt av foto og som har kjøpt masse ekstrautstyr til Canon.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 10:43   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Canon 400D; tilbehør?

Jeg har en knallbra blitz og jeg kan godt komme opp med navnet på den i løpet av dagen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 20:38   #4
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Canon 400D; tilbehør?

SKal du ta i en kirke el. så hjelper det sannsynligvis ikke med allverdens blitz, du klarer ikke å "nå" frem med blitzen uansett (og ikke er det lov å blitze under en vielse veldig ofte).

Du må ha kameraet stillt på høy ISO (400 minst vil jeg tro), også må du bruke stativ og prøve deg frem med litt lang lukkertid (1/60 f.x. eller kanskje lavere ) når de ikke beveger seg på det meste i alle fall. (type selve vielsen).

Det du da bør ha er et objektiv som er lyssterkt, altså som slipper inn mye lys. På det du har nå 18-55 tror jeg det laveste er 3,5 er det ikke? Men når du zoomer til 55 så er det vel 5,6 eller noe sånt, og dvs. at det ikke kommer mye lys inn og at du må øke lukkertiden. I sånne settinger bør kort sagt lysstyrken være så sterk som mulig. Det finnes noen objektiver med fast brennvidde som har lysstyrke 1,4. Et Sigma 30 mm bl.a. Men de koster litt da...


Sist redigert av SmarteSmelt : 19-01-08 kl 08:18.
SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 23:10   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Canon 400D; tilbehør?

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

SKal du ta i en kirke el. så hjelper det sannsynligvis ikke med allverdens blitz, du klarer ikke å "nå" frem med blitzen uansett (og ikke er det lov å blitze under en vielse veldig ofte).

Du må ha kameraet stillt på høy ISO (400 minst vil jeg tro), også må du bruke stativ og prøve deg frem med litt lang lukkertid (1/60 f.x. eller kanskje lavere ) når de ikke beveger seg på det meste i alle fall. (type selve vielsen).

Det du da bør ha er et objektiv som er lyssterkt, altså som slipper inn mye lys. På det du har nå 18-55 tror jeg det laveste er 3,5 er det ikke? Men når du zoomer til 55 så er det vel 5,6 eller noe sånt, og dvs. at det ikke kommer mye lys inn og at du må øke lukkertiden. I sånne settinger bør kort sagt lysstyrken være så sterk som mulig. Det finnes noen objektiver med fast brennvidde som har lysstyrke 1,4. Et Sigma 30 mm bl.a. Men de koster litt da...

Takk!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no