Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Skøyter

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-10, 22:12   #1
Nutta
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 16
Nutta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Skøyter

Har tenkt å kjøpe meg skøyter for første gang. Har bestemt meg for hockeyskøyter, men hvor mye bør man legge i det. Ser i enkelte annonser at man kan få de ned mot 200 kroner, men er det da bare søppel?

Nutta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 11:50   #2
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skøyter

Er ikke skøyter ganske billig, da? Jeg mener, du kan helt sikkert få tak i dyrere skøyter også, men jeg vil tro de billige holder fint om ikke du skal bli proff eller noe.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 11:52   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skøyter

Jeg kjøpte skøyter til 599 igår på XXL, de hadde også til kr 199 og 499, men de er ikke så varme, de jeg kjøpte hadde godt fôr nedi, og det synes jeg er viktig, har fryst nok på skøyter i mitt liv.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 12:35   #4
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Skøyter

Selvfølgelig skal skøyter sitte bra på føttene, men det er kvaliteten på skøytestålet man skal se mest på når man kjøper skøyter. Det er ikke lesten som er det dyre på skøyter, men skøytestålet. De dyrere skøytene har ofte hardere rustfritt stål som kan slipes flere ganger og holder lengere.

De billigste parene har ofte en dårlig bred lest og vanlig stål. Det holder hvis man bare skal prøve noen ganger hver vinter, men skal man ha de en stund så lønner det seg å betale litt mere for et bra par.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 09:27   #5
Nutta
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 16
Nutta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skøyter

Takk for bra tips. Jeg tror jeg kommer til å legge litt mer penger i det nå.

Nutta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 14:05   #6
puselini
Aktiv
 
puselini sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 198
puselini er litt kul
Standard

Sv: Skøyter

Jeg kjøpte mine på Obs , var på tilbud til 179,-.
Har fungert helt supert de da, og jeg har gått en del på de. Var kunstløpskøyter jeg kjøpte meg da.

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 14:33   #7
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skøyter

Jeg kjøpte de billigste jeg fant - tror det var 400kr.

Jeg går bare sammen med sønnen min, og i løpet av en sesong blir det ikke så mange turene, da man har mye annet også (ski, slalom og diverse). Synes de fungerer veldig fint Ikke noe tegn på slitasje fra forrige sesong ihvertfall. Har vel kanskje hatt dem 2 sesonger også

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 16:31   #8
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skøyter

Vær obs på at ikke alle skøyter er ferdig slipt når de selges. Da blir det fort litt bambi på isen.

Koster typisk en femtilapp i ishallen, i alle fall hvis det er ishocheyspillere der, og litt mer i sportsbutikken. Men det er verd hver krone uansett.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 17:34   #9
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skøyter

Opprinnelig lagt inn av puselini, her.

Jeg kjøpte mine på Obs , var på tilbud til 179,-.
Har fungert helt supert de da, og jeg har gått en del på de. Var kunstløpskøyter jeg kjøpte meg da.

Samme her!

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 18:06   #10
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skøyter

Jepp, husk å få laget glideflate og få dem slipt skikkelig. Det er ikke godt å gå på skøyter som mangler glidefalte. (Og merkelig nok så er det utrolig mange som ikke vet det.)
Og så steiker du skøytene før du tar dem i bruk, for å tilpasse dem foten din, slik at du ikke får vondt i føttene om du går lenge på dem.
Altså varme dem godt opp i steikeovn, tre på foten og stram godt. Ha på til de er godt kjølt ned og formet.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 02:21   #11
Bingo
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 103
Bingo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skøyter

Det er viktig at skøytene er stive og går høyt opp slik at man ikke vingler for lett når man går. Skøytene må passe skikkelig til foten.

Hvis man går utendørs mye så er det greit med skøyter som det er plass til litt tykke sokker i.

XXL har bra og billige tilbud

Bingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 14:19   #12
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skøyter

Opprinnelig lagt inn av Bingo, her.

Det er viktig at skøytene er stive og går høyt opp slik at man ikke vingler for lett når man går. Skøytene må passe skikkelig til foten.

Hvis man går utendørs mye så er det greit med skøyter som det er plass til litt tykke sokker i.

XXL har bra og billige tilbud

Næsj, for noe tull. Det viktigste er at skøytene er tilpasset foten. Hvis de er for stive og går for høyt opp vil det jo bare hemme den naturlige bevegelsen til foten.
Og om man trenger tykke sokker i skøytene så passer de ikke til foten! Hvis skøyten passer kan man fint skøyte barfot uten å fryse.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 02:45   #13
Bingo
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 103
Bingo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skøyter

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Næsj, for noe tull. Det viktigste er at skøytene er tilpasset foten. Hvis de er for stive og går for høyt opp vil det jo bare hemme den naturlige bevegelsen til foten.
Og om man trenger tykke sokker i skøytene så passer de ikke til foten! Hvis skøyten passer kan man fint skøyte barfot uten å fryse.

Hmm.. jeg skriver altså at det er viktig at skøytene er tilpasset foten, og du svarer... Næsj det er viktig at de er tilpasset foten...

Bingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 02:53   #14
Bingo
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 103
Bingo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skøyter

Uansett hvis man har lyst til å gå utendørs så bør man ha plass til sokker i skøytene. At skøytene bør være stive skjønner man raskt når man forsøker skøyter som ikke er stive nok. Det er ingen grunn til å bekymre seg over at de er for stive, de blir litt mykere når man har brukt de en stund.

Bingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no