Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Skrytetråden for interiørhjørnet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-12, 14:22   #461
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Skrytetråden for interiørhjørnet

Her var det masse flott!
Har gått igjennom hele tråden nå og fått mange kreative tips og ideer!

Siden det tydligvis er så mange flinke hobby-male-snekker-dekoratører her, så tenkte jeg at jeg kunne benytte meg av deres ekspertise: Vi har kjøpt ett hus der de fleste rom var nymalt når vi flyttet inn, det vi nå ser, er at det sannsynligvis bare er gjort for å få salget, og at grunnarbeidet er heller dårlig... På vegger og tak sitter malingen greit (men med mye sig i malingen mange steder), men i trapp og spesielt i vinduskarmer, så flasser malingen, så det er allerede blitt mange små merker. Noen steder har det t.o.m løsnet store flak!

Dette må vi jo gjøre noe med, men hva er beste oppskrift for å få ett varig bra resultat??? Regner med at vi må legge ned en god del tid og energi i ett godt grunnarbeid, men det kan vel løses??

Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 20:20   #462
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråden for interiørhjørnet

Knallfine Blåbær!

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 20:39   #463
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrytetråden for interiørhjørnet

Mitt beste tips for å unngå flassing er å grunne, gi maling tid til å tørke mellom strøk.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 21:08   #464
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrytetråden for interiørhjørnet

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Mitt beste tips for å unngå flassing er å grunne, gi maling tid til å tørke mellom strøk.

Jeg pusser også lett mellom hvert strøk.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 07:48   #465
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Skrytetråden for interiørhjørnet

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Mitt beste tips for å unngå flassing er å grunne, gi maling tid til å tørke mellom strøk.

Grunning er en selvfølge, men hva gjør jeg før jeg begynner å grunne? Det er jo malt fra før, tydeligvis uten grunning, kanskje uten vask først også!
Holder det å pusse litt med sandpapir og få vekk det som er løst, eller er det andre metoder vi kan bruke? Det hjelper jo lite hvis vi grunner og maler over, hvis den underste (gamle) malingen løsner fra underlaget, da følger jo vår nye maling med også, uansett hvor mye vi grunner...

Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 07:52   #466
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråden for interiørhjørnet

Opprinnelig lagt inn av Annki, her.

Her var det masse flott!
Har gått igjennom hele tråden nå og fått mange kreative tips og ideer!

Siden det tydligvis er så mange flinke hobby-male-snekker-dekoratører her, så tenkte jeg at jeg kunne benytte meg av deres ekspertise: Vi har kjøpt ett hus der de fleste rom var nymalt når vi flyttet inn, det vi nå ser, er at det sannsynligvis bare er gjort for å få salget, og at grunnarbeidet er heller dårlig... På vegger og tak sitter malingen greit (men med mye sig i malingen mange steder), men i trapp og spesielt i vinduskarmer, så flasser malingen, så det er allerede blitt mange små merker. Noen steder har det t.o.m løsnet store flak!

Dette må vi jo gjøre noe med, men hva er beste oppskrift for å få ett varig bra resultat??? Regner med at vi må legge ned en god del tid og energi i ett godt grunnarbeid, men det kan vel løses??

Sånn var det i huset vi kjøpte også. Forbanna kjeltringer.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 08:48   #467
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Skrytetråden for interiørhjørnet

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Sånn var det i huset vi kjøpte også. Forbanna kjeltringer.

Det rare er at det holdt akkurat til vi hadde flyttet inn, da løsnet det plutselig ett par flak på flere cm i ett par av vinduskarmene. Når vi da begynte å se litt nærmere etter og pirke litt her og der, så var det samme problemet flere steder... Det hadde jo vært bedre om de bare ikke hadde gjort noe, for da kunne vi ha gjort det skikkelig selv. Nå må vi vel først bruke masse tid, penger og energi på å fjerne den dårlig jobben de har gjort, før vi får malt...

Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 10:07   #468
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrytetråden for interiørhjørnet

Jeg vasker grunndig med salmiakk.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 20:25   #469
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråden for interiørhjørnet

Opprinnelig lagt inn av Annki, her.

Grunning er en selvfølge, men hva gjør jeg før jeg begynner å grunne? Det er jo malt fra før, tydeligvis uten grunning, kanskje uten vask først også!
Holder det å pusse litt med sandpapir og få vekk det som er løst, eller er det andre metoder vi kan bruke? Det hjelper jo lite hvis vi grunner og maler over, hvis den underste (gamle) malingen løsner fra underlaget, da følger jo vår nye maling med også, uansett hvor mye vi grunner...

Du må fjerne all løs maling før du maler på nytt. Er det oljemaling som er brukt? I så fall er varmluftpistol og malingsskrape en rask og effektiv metode for å få bort alt. Alternativt kan du skrape bort alt som er løst med en god malingsskrape, hvis det bare er nødvendig å ta det flekkvis. (Malingssig er typisk noe man trenger å ta bort all malingen for å bedre på. Da er varmluftspistol tingen, synes jeg.)

Vannbasert maling er noe herk å bli kvitt når det sitter sånn passe fast, men det er til gjengjeld lett å skrape bort når det flasser. Det fungerer dårlig å fjerne vannbasert maling med varme, er min erfaring.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 20:27   #470
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråden for interiørhjørnet

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Jeg vasker grunndig med salmiakk.

Det duger nok ikke som forarbeid når malingen flasser, dessverre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 21:00   #471
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrytetråden for interiørhjørnet

Nei, da må det nok skrapes. Vert så heldig at jeg har sluppet det jeg.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 19:03   #472
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrytetråden for interiørhjørnet

Før


Etter


55,- på Fretex.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 20:05   #473
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skrytetråden for interiørhjørnet

Den ble lekker, cilen!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 23:16   #474
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråden for interiørhjørnet

Wow, Cilen! Hva har du malt med?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 23:58   #475
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrytetråden for interiørhjørnet

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Wow, Cilen! Hva har du malt med?

Blank svart lakk (på boks) fra Biltema. To strøk rett etter hverandre.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 00:00   #476
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråden for interiørhjørnet

Jeg falt for hunden jeg da

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 01:56   #477
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrytetråden for interiørhjørnet

For en fantastisk fin stol!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 11:20   #478
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråden for interiørhjørnet

Utrolig kul stol!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 11:28   #479
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråden for interiørhjørnet

Kjempefin stol. Er det 50 i glans? Har lyst til å male en furukommode i hvit med veldig glans, men kan vel ikke bruke sånn type maling på den..?

Den lille søte voffsen var nyydelig. Hva slags rase er det?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 11:29   #480
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråden for interiørhjørnet

Utrolig fin stol!!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no