Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hvem har hovedansvar for klesvasken
Hankjønn 16 7,62%
Hunkjønn 139 66,19%
Begge 46 21,90%
Barna 0 0%
Annet / dustepoll 9 4,29%
Deltakere: 210. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-11, 15:30   #61
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Det er meg. Mannen ble oppsagt etter at en hel vask på mystisk vis var blitt grå/blå.

Jeg er litt nazi på klesvaskeregimet mitt, så det er greiest at jeg tar det selv ...
Stryke gjør jeg imidlertid kun når jeg MÅ. Dvs. 16. mai.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 15:37   #62
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Jeg tar alt som har med klær å gjøre.Kjøper,merker,vasker,bretter og stryker.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 15:51   #63
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Stryke gjør jeg imidlertid kun når jeg MÅ. Dvs. 16. mai.

Hehe, her og. Og knapt det.
Hater virkelig dypt det å stryke.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 15:52   #64
sologmåne
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 109
sologmåne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Her i huset vasker mannen tøyet, og jeg bretter sammen og sortere /legger på plass sammen med barna. Dette er ikke noe vi har laget en plan på, det har bare blitt sånn, og det fungerer bra

sologmåne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 15:57   #65
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Det er meg, og det er selvvalgt.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 16:03   #66
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Alle sorterer.

Mannen og jeg setter på vask, mannen litt flinkere. Det henger også sammened at han har sovedag på søndager, det er da vi vasker sengtøy, så han får gleden av å røske det av sengene.

Jeg bretter, mannen bærer opp og legger på plass.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 17:22   #67
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Annet: han for sine klær, jeg for resten. Trenger jeg å si at jeg gleder meg til vi får vaskerom?

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 17:45   #68
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Jeg.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 18:19   #69
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.717
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

100% mitt ansvar.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 18:32   #70
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.876
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Jeg tar 98%. Mannen min er fargeblind og derfor helt uegnet til sortering av skittentøy. Når han en sjelden gang setter på en vask, klarer han alltid å blande inn et plagg eller to som ikke burde vært med. Jeg vurderer derfor å sette kodelås på vaskeromsdøren.
Jeg synes det er greit å brette, men liker ikke å rydde bort - antakelig fordi skuffer og skap her i huset bærer preg av at vi ikke akkurat er hysterisk opptatt av ordning & reda.
Jeg stryker to ganger i året - 16. mai og lille julaften. Mannen har jobb som fordrer skjorte og slips, og leverer skjortene sine på det lokale renseriet. Da får han dem rene og nystrøkne tilbake igjen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 18:42   #71
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Jeg sorterer, starter maskinen og henger opp. Mannen bretter sammen og rydder det på plass.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 18:44   #72
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.166
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Vi deler på det. Uten å fintelle gjetter jeg at jeg gjør det noe oftere enn han, men det er mest fordi jeg har færre plagg jeg kan/vil bruke og dermed oftere ser behovet for å vaske, og da tar jeg naturligvis med det som passer.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 18:53   #73
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Jeg er snill, det eneste mannen har med vaskerommet å gjøre er å legge inn skittentøyet sitt.
Jeg vasker det.
Henger det opp.
Bretter det.
Stryker det som skal strykes. Jeg stryker til og med dongeribuksene hans.
Legger alt pent inn i skapet hans, mitt og ungene sitt.

Helt greit for meg så lenge han vasker huset hver fredag.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:28   #74
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Eg har ansvaret. Ikkje pga. at mannen ikkje kan, men fordi det er den type husarbeid eg likar best, evnt. hatar minst. Alt etter som.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:31   #75
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.703
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Det er nok jeg som har 95% av jobben med klesvasken ja.
Mannen og Snuppa deler på den siste lille biten.

Jeg legger ikke inn i skapene deres da. Alle har hver sin plastdunk på vaskerommet. Rene klær legges i dunkene, så har de ansvar for å legge det i skapet sitt selv.

Ikke pompen da. Hans dunk er visst mitt ansvar. :himler:

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:41   #76
Supernala
Superkul
 
Supernala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 253
Supernala er litt kul
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Jeg vasker og henger opp, han bretter og legger på plass

__________________
_____________
Stolt mamma


I'm knot dumb!
Supernala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:41   #77
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Vi gjør det begge. Mannen har ansvar for bleiene, og jeg resten av klærne. Noen ganger setter mannen på vanlige klær og.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:57   #78
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Her har begge ansvar, men det er mannen som gjør det mest.
Han er sååå nøye med sorteringen at jeg omtrent ikke får lov
Jeg hjelper til med bretting og henger opp (har fellesvaskeri, så det er mannen flyr frem og tilbake )

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:57   #79
Solå
Aktiv
 
Solå sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 160
Solå er litt kul
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Jeg var lei av at vi liksom skulle dele på vasken så jeg sluttet å vaske mannens klær. I mange år vasket vi derfor våre egne klær Nå som vi har fått en til i familien går vaskemaskinen ofte så det har vel blitt til at jeg tar alt igjen.... men det var noe fine år

__________________
2010
"Alle mennesker fødes som orginaler, de fleste dør som kopier."
"Du setter ikke spor på veien alle andre går."
Solå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 20:03   #80
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Etter at mannen vasket 60 og 40, mørkt og lyst tøy, sammen med ull, da var det nok. Jeg vakser alt, men vi bretter og legger bort sammen.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no