Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-11, 21:51   #1
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?

Vi skal reise med Vingreiser og jeg så det var mulighet for å forhåndskjøpe bestemte flyseter for den nette sum av 640,- (t/r).

Er det noe poeng, eller er det penger ut av vinduet?
Hvor sannsynlig er det at en familie på 4 blir splittet opp under flyreisen?

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 21:55   #2
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?

640 tilsammen eller 640 pr. plass? Jeg ville vurdert det, men det avhenger jo av ditt behov. Er det ekstremt viktig for dere å sitte alle mann sammen, spesielt viktig å ha "aisle seat" osv.?

Kom på at da vi i fjor sommer ble splittet opp på reise med BA fra Singapore til London og en veldig, veldig snill britisk dame oppgav setet sitt til oss, som hun attpåtil hadde betalt ekstra for. Hun var litt sånn "Akk, jeg har jo betalt ekstra for det, men er jo mor selv og jeg KAN jo bare ikke la være å gi dere setet mitt". Hun fikk helgenstatus.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 21:56   #3
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?

EDIT: Det er 640 tilsammen ja? Hvis ikke hadde det vel vært rimelig uaktuelt. Jeg ville sagt det hadde mest å si hvor lang flyturen jeg da, sånn når jeg har fått tenkt meg litt om.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 21:56   #4
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.863
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?

Kan du velge hvilke seter du vil ha ? Da kan det jo bety at hvis andre gjør det, kjøper seter, kan konsekvensen bli at noen - dere - splittes opp.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 21:57   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.124
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?

Jeg ville gjort det med små barn, og hvis turen er lang. Vi gjør det hver gang. Det er fullt mulig å bli splittet opp.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 21:58   #6
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?

Opprinnelig lagt inn av Ullvott, her.

Vi skal reise med Vingreiser og jeg så det var mulighet for å forhåndskjøpe bestemte flyseter for den nette sum av 640,- (t/r).

Er det noe poeng, eller er det penger ut av vinduet?
Hvor sannsynlig er det at en familie på 4 blir splittet opp under flyreisen?

Det kommer litt an på hva de andre gjør. Hvis 'alle' forhåndsbestiller seter så ender dere opp med restplassene og da blir man splittet.
Min søster, samboer og barn reiste uten å forhåndskjøpe, der endte ungen et helt annet sted i flyet. Men heldigvis hadde de to billetter på samme rad så de fikk ordenet slik at ungen ikke satt alene.
Jeg har selv flere ganger byttet sete slik at mor og barn skal få sitte sammen og ikke hver for seg ( i disse tilfellene er det jeg som har tilbudt meg å bytte).

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:03   #7
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?

Opprinnelig lagt inn av Ullvott, her.

Hvor sannsynlig er det at en familie på 4 blir splittet opp under flyreisen?

Det kan være veldig sannsynlig dersom flyet er fullt, og det er jo ikke gitt at noen ønsker å bytte plass slik at dere får sitte samlet.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:04   #8
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?

det er 640 til sammen ja.

Det er ikke at det er voldsomt mye penger, men kjenner jeg får litt rykkninger i prinsippene mine.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:06   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.124
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?

Man må i alle fall regne med å bli splittet i 2+2.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:06   #10
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?

Hvis det ikke er så viktig at dere sitter samlet, så går det jo fint an å la være å forhåndsbestille.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:06   #11
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.438
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?

Jeg bruker å gjøre det. Jeg vil sitte sammen med familien, og jeg vil helst sitte langt fremme i flyet. Og jeg vil absolutt unngå å sitte på bakerste rad.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:07   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.935
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?

Vi gjør alltid det. Vi vil vite hvor vi skal sitte. Plasserer oss stategiske i forhold til do og sånt. Jo eldre ungene blir jo mindre viktig er det vel, men jeg liker å vite sånt på forhånd når jeg drar med unger.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:08   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?

Verdt det ja.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:10   #14
Bel@ni
Aktiv
 
Bel@ni sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 225
Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?

Gjør alltid det.

Har vært med på småbarns familier som går runde blandt andre passasjerer for og be om og bytte plasser slik at de får sitte sammen.

Skjønner at man vil sitte sammen, men da får man betale for det slik vi andre gjør.

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:11   #15
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?

Vi gjorde det en gang da vi reiste med minsten som var ett år. Da var det greit med litt mer plass iom at han ikke hadde eget sete. Ellers har vi ikke gjort det. Vi har aldri blitt splittet når vi har reist med Ving.

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:16   #16
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?

Det gjør vi aldri og vi har ikke blitt splittet noen gang heller.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:16   #17
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?

Vi pleier å gjøre det når vi har reist med små barn, eller at vi voksne ønsker litt mere benplass

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:18   #18
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?

Trodde virkelig at familier ble satt sammen. BA skal ha 1000 kr hver vei for at vi skal velge seter, og de beste er "occupied". Flybillettene våre begynner å bli ekkelt dyre kjenner jeg.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:19   #19
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?

Hvis det er mulig gjør jeg det hver gang. Nå er minste over 2 år også så da er vi ofte 5!

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:22   #20
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.445
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det noe poeng i å forhåndskjøpe bestemte seter på fly?

Vi holdt på å bli splittet på turen til New York. Ringte tre uker før vi skulle dra for å reservere seter og da fikk vi den siste plassen med 4 plasser sammen (ved siden av hverandre/rader rett ved hverandre)

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no