Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Irobot - roomba

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-10, 22:36   #1
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Irobot - roomba

Er det nokon som har ein slik ein?

Eg har i grunn "alltid" hatt ein slik på ønskelista, men den har vore for dyr. Nå derimot har prisen blitt betre, og det verkar som at kvaliteten har blitt betre også. Eg forventar ikkje meir enn at den tar synlege smular og hybelkaniner. Ein må jo likevel gjere reint i ny og ne på tradisjonelt vis. Men eg er lei av å koste golvet kvar bidige dag (og NEI, eg har ikkje støv på hjernen) (og så elskar eg dippeduttar)

Den einaste utfordringa eg kan sjå med denne her er jo at det bør ikkje ligge så mykje små legobitar og slikt rundtom. I tillegg har eg pyttelite problem med å tømme sånne beholderar fulle av drit :urk: Men det kan eg jo overlate til mannen.

Nokon som har ein sånn? Nokon som kunne tenke seg ein sånn? Eller syns de at det er heilt bortkasta penger? Kan jo erstatte ein ny katt kanskje?

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 22:44   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Irobot - roomba

Vi har en. Første gangen vi brukte den hadde vi allerede vasket og støvsugd, allikevel klarte den rakkeren å finne masse støv.
Ulempen er at den bråker en del.
Jeg synes også det er ekkelt å tømme beholdere, men den er så liten at det går faktisk helt greit.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 22:50   #3
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Irobot - roomba

Men denne nye greia kan du stille inn tida på, sånn at han tar seg ein runde når ein er ute av huset. Eller midt på natta for den del ....

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 22:53   #4
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Irobot - roomba

Mannen i huset har både støvsugeren og vaskeren.
Helt grei,men den bråker noe helt j*****

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 12:55   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Irobot - roomba

den kan støvsuge mens du er på jobb f.eks.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 13:07   #6
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Irobot - roomba

Jeg har tidligere jobbet på servicelinjen til Roomba, og kan ikke huske at vi fikk klager på støy. Det var lite reklamasjoner ift antall solgte, så det er gode maskiner.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 13:48   #7
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Irobot - roomba

Bråker??? Jeg kjøpte en slik i sommer og den bråker ikke i det hele tatt sammenlignet med vår vanlige støvsuger. Kan sikkert variere med hvilken modell?? Jeg har den modellen du linker til. Den får opp ganske mye dritt, er enkel å bruker, enkel å tømme (syns ikke det er ekkelt) og det er til stor hjelp. Jeg støvsuger når jeg er hos frisøren, på besøk hos svigers osv. Beleilig og deilig. Så gir det meg et ekstra spark i baken til å rydde før "jeg" støvsuger og vaske gulvene etterpå.

Løp og kjøp

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 00:08   #8
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Irobot - roomba

Zeppelin: Hva skal du vaske golvene etter når du kan skaffe deg en Irobot Scooba som vasker for deg?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 08:27   #9
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Irobot - roomba

Seriøst? Støvsugerrobot? Som gjør jobben mens en er på jobb? Det er ikke første april i dag, og dette er ikke science fiction?




*noterer på ønskelisten*

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 09:19   #10
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Irobot - roomba

Naboen har og elsker den. Jeg ønsker meg.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 11:25   #11
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Irobot - roomba

Jeg ønsker meg også sånn. Det er strengt tatt mannen som støvsuger her i huset, men han gjør det jo bare en gang i uken.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 11:39   #12
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Irobot - roomba

Det virker veldig kult og praktisk å ha en sånn! Her er det også mannen som støvsuger... men likevel! Forresten har tanta mi samme prinsippet bare i gressklipper. Noe så smart!

Men det må jo være best å gjøre dette mens man er borte... det som slår meg er at jeg tror den og hunden går veldig dårlig sammen når de er alene hjemme. HAHA, det blir nok et spetakkel for naboene. BM: jakthund.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 11:49   #13
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Irobot - roomba

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Zeppelin: Hva skal du vaske golvene etter når du kan skaffe deg en Irobot Scooba som vasker for deg?

Ja, du - DEN skal i hus Men jeg har hørt at disse ikke er like "utprøvd" som støvsugeren og venter på at de skal bli bedre rett og slett. Et av kritikkpunktene var at den etterlater seg en del vann, og da er det ikke alle gulvtyper det funker så bra for.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 13:13   #14
Klosetta
Fullverdig medlem
 
Klosetta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 74
Klosetta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Irobot - roomba

Kjenner at jeg har veeeeldig lyst på en sån.

Klosetta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 12:57   #15
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Irobot - roomba

Da kan eg oppdatere og rapportere at eg har kjøpt. Ikkje Roomba, men ein Navibot fra Samsung.

Vår litt understimulerte innekatt har fått mykje å tenke på for å seie det sånn. Dei er ikkje perlevenner, men eg trur at katten på sitt kattevis set pris på litt action i kvardagen. Navi har fått snurre rundt ein del sidan i går, og eg har tømt lo-boksen ein gang. Nei, han støvsugar sjølvsagt ikkje perfekt - det venta eg ikkje heller. Han kjem ikkje til i alle krokar og krikar, han flytter heller ikkje på møblar, og lar seg stoppe ganske effektivt av 40 stolbein som står som eit forsvarsverk rundt spisebordet. Men prøver gjer han da.... Eg er fornøgd uansett, for han er berre ein bonus til det vanlege reinhaldet, og tar nok til at eg slepp å støvsuge annankvar dag. Han tar kattehår, lo og smular som flyg over alt; jobbar systematisk ser eg, og vraltar seg forsiktig rundt dei hinder han kjem borti (han tar bilde av taket før han går i gang, slik at han veit korleis rommet ser ut) Og så er han veldig søt med sin trilobit-oppførsel. Klemmer seg over dørkarmar og minner om ei lita bille. Syns nesten han burde vore raud med svarte prikkar.... Når han syns det er nok, tassar han tilbake til ladestasjonen under vitrineskapet. Han finn faktisk ladestasjonen uansett kor eg plasserer han. Sette han nettopp i sving på soverommet. Etter ei stund begynte han å dunke i døra, og da var det berre å opne. Han surra ein tur rundt i gangen før han fann døra inn til stova og bort til plassen sin. Det kjem eit lykkelig pip når han fell til ro. Eg er sjarmert.



(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 13:01   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irobot - roomba

Jeg syns det var noe pøt. Flytte bort stoler og sette opp hindringer (vi har nesten ingen dører) og så ligge unna rommet til den gjorde seg ferdig... Det var kjappere å bare feie opp fra under kjøkkenbordet syns jeg.

(Det var en gammel greie den vi hadde)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 13:02   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irobot - roomba

Sorry, gammel tråd.

Ser ut til at dette er en litt oppdatert versjon, da.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 13:06   #18
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Irobot - roomba

Ingen problem

Men "pøt" kan det blir uansett versjon altså. Om ein vil at han skal gjere reint nesten som ein vanleg støvsugar, så må ein rydde først. Og om der er plasser han ikkje skal gå, må ein sette opp sånn boks som sender signal om å ikkje krysse over grensa. Så litt rett har du jo!

Hos oss manglar det ikkje dører da, så det går greit.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 13:19   #19
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Irobot - roomba

Jeg ønsker meg, men mannen har ikke trua. Og nå har jeg jo nettopp brukt masse penger på vanlig støvsuger, pluss at vi har en sånn oppladbar en fra Electrolux, så egentlig har vi kanskje fylt støvsugerbehovet..

Gressklipper høres derimot fristende ut, men med bekk i hagen og ingen gjerder er det kanskje litt risikosport..

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 13:23   #20
Patsy
Ingen tittel
 
Patsy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 976
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: Irobot - roomba

Den dagen det kommer en robot som rydder, da skal jeg kjøpe.
Og støvsuge og vaske er egentlig greit, men det var den ryddinga først da.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no