Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Import og moms og sånn

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-15, 21:52   #1
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Import og moms og sånn

Jeg har fått med meg at nå er portoen inkludert i de 350,- man kan handle for fra utlandet.

Men er det de samme reglene for kjøp opp til 1000,- som før? Noen som vet dette?

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 22:20   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Import og moms og sånn

Trenger du på forenklet tollbehandling?

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 22:27   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Import og moms og sånn

Sitat:

* Grensen inntil NOK 1000,- vil i løpet av 2015 økes til NOK 3000,-. Tollvesenet skal først revidere vilkårene for autorisasjon "Forenklet fortolling". Deretter vil nye vilkår og ny maksimumsgrense bli iverksatt.

http://www.posten.no/produkter-og-tj...a-fra-utlandet

Står ikke noe om dato.

Jeg er forøvrig SÅ forbanna på de nye toll- og momsreglene! Nå kan man jo egentlig bestille MINDRE enn før mange steder. Om de har dyr frakt er det jo helt håpløst. Jeg kjøper feks. MME fra USA, og frem til nå har jeg kunnet bestille med DHL som tar 2-3 dager. Men jeg kommer akkurat over den nye grensa pga. frakten nå, så jeg må bruke somlefrakt som tar 3-4 uker. Grrr. Men men, ikke noe å gjøre med det. De fikk det jo egentlig som de ville. Lure folk til å tro at de har satt opp grensa, mens de i realiteten har senket den (med få unntak).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-15, 23:19   #4
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Import og moms og sånn

Jeg handla mye bomull og jersey fra usa før, men nå får jeg jo ikke noe i pakken pga dyr porto. Det lønner seg aldeles ikke. Men om gebyret er samme som før om jeg handler for 1000,- så kan det lønne seg.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-15, 10:04   #5
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Import og moms og sånn

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Jeg handla mye bomull og jersey fra usa før, men nå får jeg jo ikke noe i pakken pga dyr porto. Det lønner seg aldeles ikke. Men om gebyret er samme som før om jeg handler for 1000,- så kan det lønne seg.

Gebyret vil nok være 140 (om det er posten som fortoller) om du har handlet for 1000,- inkl frakt. Som det står over, grensen skal økes til 3000,-, men formalia er ikke på plass ennå.

Stoff i metervare er tollfritt, så det blir bare moms.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-15, 10:17   #6
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Import og moms og sånn

Da går det jo an å handle litt. Takk!

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no