Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Finklær, i stor størrelse - eller vikingdrakt?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-23, 08:49   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Finklær, i stor størrelse - eller vikingdrakt?

Jeg har forelsket meg i disse: https://klesarven.no/collections/selekjoler

Nå har vi en 70 årsdag, en 80 årsdag og en konfirmasjon det neste året. Jeg trenger finklær. 80 årsdagen blir muligens ikke så stor, så der blir kanskje en slik vikinge-drakt overkill?
70 årsdagen er pappa sin, der føler jeg meg "tryggere", men har jo ikke lyst til å se ut som et takras heller..

Ikke vet jeg om det egentlig er "Innafor" med en slik heller?

Men jeg sliter skikkelig med å finne finklær, og jeg mistenker at det jeg ser, og det andre ser er ikke det samme. Jeg synes alt ser stygt ut på meg selv, og har skikkelig komplekser.

Mitt store problem er magen. Magen, og ikke så store pupper og absolutt ingen hofter. Så jeg er rundest på midten liksom.

Jeg er helt blank på hva jeg skal finne på.

Og selv om 80 årsdagen kanskje ikke blir "stor", så betyr det mye for meg å gjøre et godt inntrykk, da det blir første gang jeg møter familien til samboeren.

Jeg har sett på denne: https://www.pipstormote.no/produkt/l...onkjole-18744/
Jeg hadde en lignende kjøpt i USA, bare med mye mer chiffon over, og jeg trivdes godt i den, men var så mye chiffon over at det ble problematisk. Denne er jo kortere. Men da vises overarmene mine, som jeg også har komplekser for.

Jeg har visst mere komplekser enn jeg trodde.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 08:50   #2
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finklær, i stor størrelse - eller vikingdrakt?



Sånn ser jo vikingedrakten ut på noen i stor størrelse. Jeg har ikke sjans til å bedømme hvilken størrelse hun er i forhold til meg.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 10:06   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finklær, i stor størrelse - eller vikingdrakt?

Så fine!

Hun på bildet over her, er nydelig - jeg synes dette er et et helt ypperlig finantrekk, og synes du skal gå for en slik drakt, de ser jo helt flotte ut, og er i ull, så de varer og varer også.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 10:36   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finklær, i stor størrelse - eller vikingdrakt?

Go for it! Og den kan jo gjøres mer eller mindre viking alt ettersom. Faktisk så var slike selekjoler å se på alle i Japan i sommer, men ikke i ull da. Hva slags bluse/topp du har under vil endre stilen, så den er ganske allsidig og brukbar, syns jeg. Bunadskjorte, blondebluse, enkel lintopp, silkebluse; mulighetene er store.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 10:40   #5
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finklær, i stor størrelse - eller vikingdrakt?

Ja, det er jo linserk under. Men det går helt sikkert ann å ha andre ting under også.

Jeg er bare redd for å bli seende ut som en diger klump i ull.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 10:46   #6
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finklær, i stor størrelse - eller vikingdrakt?

Disse "vikingkjolene" i ull; hvor varmt blir det å ha på det i selskap?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 10:47   #7
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finklær, i stor størrelse - eller vikingdrakt?

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Disse "vikingkjolene" i ull; hvor varmt blir det å ha på det i selskap?

Jeg tror ikke det er verre enn andre ting? Det er jo naturmaterialer tenker jeg? Og lin er jo ganske svalt?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 10:58   #8
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finklær, i stor størrelse - eller vikingdrakt?

Jeg tror det blir veldig varmt. Selv om det er naturmaterialer så varmer ull godt.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 11:02   #9
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finklær, i stor størrelse - eller vikingdrakt?

Jeg tipper det blir som bunad.. Min bunad har linskjorte, ullvest bomulsserk og ullstakk.

Jeg synes den er utrolig flott, og tenker at man også kan ha serk under i silke eller bomull, ensfarget eller i mønster, sånn ala bunadskjortene Embla selger.
Men da man nok frem med symaskinen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 11:03   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finklær, i stor størrelse - eller vikingdrakt?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Ja, det er jo linserk under. Men det går helt sikkert ann å ha andre ting under også.

Jeg er bare redd for å bli seende ut som en diger klump i ull.

Hun du viste bilde av i den blå kjolen, ser flott ut, så jeg synes du skal ta den "diger klump"-tanken ut av hodet med en gang.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 11:04   #11
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finklær, i stor størrelse - eller vikingdrakt?

Fordelen med vikingkjole med serk er jo at serken alene er flott og kan brukes uten kjolen. Dermed har du to finantrekk i ett. Linserkene til Klesarven er superfine! Jeg vet ikke hva slags lin eller ullstoff de bruker, men det er ingenting å si på prisene deres. Det går mye stoff i disse plaggene og lin og ull av god kvalitet koster. Jeg har lyst på en serk selv til bruk uten kjole over. Kjolen er ikke helt meg, men serken er superfin. Jeg tror jeg må sy selv, jeg er så kort at disse nok blir alt for lange.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 11:05   #12
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finklær, i stor størrelse - eller vikingdrakt?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Jeg tror det blir veldig varmt. Selv om det er naturmaterialer så varmer ull godt.

Tenkte at noen blir veldig varme av å være sammen med mange andre, noen liker lette plagg når man skal være sammen med mange, men der er vi vel forskjellige.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 11:11   #13
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finklær, i stor størrelse - eller vikingdrakt?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Hun du viste bilde av i den blå kjolen, ser flott ut, så jeg synes du skal ta den "diger klump"-tanken ut av hodet med en gang.

Ja, jeg synes jo alle andre er flotte uansett størrelse.

Men jeg innser jo at det er hodet mitt som trenger en ommøblering, haha.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 11:11   #14
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finklær, i stor størrelse - eller vikingdrakt?

Jeg likte best den nederste kjolen du lenket til, men smaken er som baken

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 11:13   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finklær, i stor størrelse - eller vikingdrakt?

Det blir nok varmt. Jeg kjenner flere som har bruker ullplagg fra Klesarven til ridning, og det er tykk og tung ull, for at plaggene skal ligge stødig. Jeg tror ikke det kan brukes innendørs.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 11:16   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finklær, i stor størrelse - eller vikingdrakt?

Hm, men jeg ser at kjolene ser tynnere ut, sånn set.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 11:22   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finklær, i stor størrelse - eller vikingdrakt?

De har en egen ridekolleksjon - det er tunge rideskjørt som er laget for å ligge stødig både når hesten beveger seg og når det blåser. Niesen min driver med hest og har et par av de skjørtene - de ser helt nydelige ut, men er for tunge til å gå med, egentlig. SÅ kun på hesteryggen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 11:29   #18
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finklær, i stor størrelse - eller vikingdrakt?

Jeg har også hatt lyst på vikingdrakt, men har slått det fra meg fordi den hadde nok ikke blitt brukt så ofte. Synes du skal kjøpe det hvis det er du har mest lyst på. Du kan alltids returnere den hvis det blir helt feil.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 11:31   #19
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finklær, i stor størrelse - eller vikingdrakt?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hm, men jeg ser at kjolene ser tynnere ut, sånn set.

Ja, jeg tror kjolene er annerledes, ettersom de markedsføres som festdrakt?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-23, 11:44   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finklær, i stor størrelse - eller vikingdrakt?

Jeg synes vikingdrakt er kult. - men i hodet mitt er det kanskje litt overpyntet for vanlige bursdagsselskaper? Konfirmasjon passer perfekt. - får du prøvd drakten før den kjøpes?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no