Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bestille fra Brandy Melville?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-23, 19:57   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Bestille fra Brandy Melville?

Min datter har sett seg ut en bukse (eller kanskje til og med to) hos Brandy Melville som de aldri har inne i butikken, for "den ble de jo alltid utsolgt for straks de fikk den inn". Butikken anbefalte at vi skulle bestille på nett.

Noen andre som har bestilt fra Brandy Melville, og har erfaring? Hva med toll/moms? Noen som vet?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-23, 20:05   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bestille fra Brandy Melville?

Jeg har et par ganger. Handler i norske kroner med moms, har bare gode erfaringer.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-23, 20:08   #3
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bestille fra Brandy Melville?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg har et par ganger. Handler i norske kroner med moms, har bare gode erfaringer.

Samme her.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-23, 21:02   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille fra Brandy Melville?

15-åringen har bestilt en hel del derfra. Ikke noe problem.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-08-23, 21:24   #5
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bestille fra Brandy Melville?

Men ha i mente at butikken vant en velfortjent gullbarbie i fjor.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-23, 22:33   #6
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille fra Brandy Melville?

Bestilte forrige uke, kom etter et par dager. Ikke noe toll/moms.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-23, 23:01   #7
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille fra Brandy Melville?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Men ha i mente at butikken vant en velfortjent gullbarbie i fjor.

Jeg gjentar gjerne dette. Problematisk markedsføring!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-23, 07:54   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille fra Brandy Melville?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Men ha i mente at butikken vant en velfortjent gullbarbie i fjor.

Hæ? Har ikke Press sett Barbie-filmen? Barbie kan bli hva hun vil i hele verden.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-23, 21:41   #9
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bestille fra Brandy Melville?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Men ha i mente at butikken vant en velfortjent gullbarbie i fjor.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg gjentar gjerne dette. Problematisk markedsføring!

Jeg syns det er problematisk selv, men vi har lett og lett og lett etter bukser til henne, og vi finner ikke typen hun vil ha. I desperasjon tvangskjøpte jeg en dongeribukse som satt perfekt på henne, men som hun likevel ikke ville ha. Nå orker jeg ikke mer. Jeg får ofre et lam eller gi mer penger til veldedighet, alt ettersom hva som anses for å være akseptabel avlat for tiden.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-23, 21:48   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille fra Brandy Melville?

Jeg har også svelget den kamelen for lenge siden, og innsett at jeg nok ikke kommer til himmelen uansett. Så jeg nøyde meg med å svare på spørsmålet i HI, og holder pekefingeren min for meg selv denne gangen (ellers tar den vel fyr).

Konseptet er selvsagt helt på trynet, men det fungerer i det minste helt fint å bestille fra nettbutikken.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-08-23, 08:19   #11
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bestille fra Brandy Melville?

En veldig snill forelder, jeg hadde ikke lagt mye jobb i å skaffe en bukse som barnet «vil» ha. Synes det er fint å si fra om BM, det er mange inkl. meg selv som ikke visste på et tidspunkt og fikk seg en overraskelse da noen sa fra. Var veldig glad selv for «enlightenment» hvertfall da noen sa fra - og det må da ha vært her (!?). Takk.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-23, 08:20   #12
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bestille fra Brandy Melville?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg har også svelget den kamelen for lenge siden, og innsett at jeg nok ikke kommer til himmelen uansett. Så jeg nøyde meg med å svare på spørsmålet i HI, og holder pekefingeren min for meg selv denne gangen (ellers tar den vel fyr).

Samme her. Men jeg hadde en diskusjon med frøkna i huset i forkant av første bestilling.

Vi har bestilt flere ganger, sendingen kommer raskt ( etter et par dager) og uten toll/moms.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-23, 09:38   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille fra Brandy Melville?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg syns det er problematisk selv, men vi har lett og lett og lett etter bukser til henne, og vi finner ikke typen hun vil ha. I desperasjon tvangskjøpte jeg en dongeribukse som satt perfekt på henne, men som hun likevel ikke ville ha. Nå orker jeg ikke mer. Jeg får ofre et lam eller gi mer penger til veldedighet, alt ettersom hva som anses for å være akseptabel avlat for tiden.

Jeg skjønner deg godt! Vi har vel alle vært der. Uansett så får man tatt praten, tenker jeg.
Min egen kjøpte derfra og oppdaget etterpå at det var problematisk, og opplyste meg om det. Så dette er jo en prosess.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-23, 09:43   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille fra Brandy Melville?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

En veldig snill forelder, jeg hadde ikke lagt mye jobb i å skaffe en bukse som barnet «vil» ha. Synes det er fint å si fra om BM, det er mange inkl. meg selv som ikke visste på et tidspunkt og fikk seg en overraskelse da noen sa fra. Var veldig glad selv for «enlightenment» hvertfall da noen sa fra - og det må da ha vært her (!?). Takk.

Jøss, for en unødvendig kommentar. Det handler ikke alltid om å være "snill", noen ganger handler det om å overleve hverdagen, og at "jobben" man legger ned i å skaffe denne buksa faktisk er den letteste jobben. Og at også du kunne gjort det samme, hvis du var i lignende situasjon. Jeg tenker det kan være mange grunner til at man både svelger kameler og strekker seg litt ekstra for at barnet skal få nøyaktig den buksa hen ønsker seg.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-08-23, 11:22   #15
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bestille fra Brandy Melville?

Med litt bistand fra meg fikk hun i dag bestilt to bukser. Hun trodde først hun bare fikk lov til å bestille én bukse (selv om hun hadde sett seg ut to stykker som hun svært gjerne ville ha), så det er mulig min snill-forelder-glorie i utgangspunktet ikke akkurat var skinnende - i alle fall ikke i min datters øyne.

Jeg har et nært forhold til min datter, så vi har selvsagt snakket om BM-problematikken for lenge-lenge siden. Hun er en oppvakt person og var allerede før det var snakk om disse buksene, kritisk til BM. Jeg vet hun kjenner på et stikk av dårlig samvittighet når det gjelder å kjøpe klær derifra.

Det sagt, så er det viktig det Charlie skriver. Det er ikke alltid at man vet at noe kan være problematisk, før andre påpeker det. Jeg syns det er helt greit at noen kommer med innsigelser, selv om jeg allerede visste om problematikken.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-23, 23:20   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille fra Brandy Melville?

Jeg er ikke fan av Brandy og det der onesize-tøyset, men de passer i det minste trettenåringen, i motsetning til helvetes BikBok der bukser i str 38 er for trange.
Satan så rasende jeg ble … hun er riktignok full av muskler, men hun er ganske liten.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-23, 00:32   #17
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bestille fra Brandy Melville?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jøss, for en unødvendig kommentar. Det handler ikke alltid om å være "snill", noen ganger handler det om å overleve hverdagen, og at "jobben" man legger ned i å skaffe denne buksa faktisk er den letteste jobben. Og at også du kunne gjort det samme, hvis du var i lignende situasjon. Jeg tenker det kan være mange grunner til at man både svelger kameler og strekker seg litt ekstra for at barnet skal få nøyaktig den buksa hen ønsker seg.

Virker som du leste setningen om å være snill med en annen valør enn det var ment. Det slo meg ikke. Skal tenke meg om neste gang. Beklager.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-23, 08:42   #18
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bestille fra Brandy Melville?

Vi har heldigvis sluppet unna BM (har i stedet brukt hinsides mye penger på Zara), men jeg kan fullstendig relatere til sta tenåring som vet hva de vil gå med og ikke, og jeg hadde gjort akkurat det samme som deg. Kjøpt buksa og kommet med noen formaninger om hvorfor denne kjeden kanskje ikke er den beste å velge.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-23, 09:08   #19
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bestille fra Brandy Melville?

Jeg vet at BM er problematisk og vi snakker om det. Zara og Zalando kan man også finne litt på hvis en søker. Men når frøken 182 cm finner bukser med lengde til ankel eller mer er vi ikke så prinsippfaste, det er mye som går i retur, selv om modellen på bildet er x cm og beinlengde er oppgitt til x cm.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-23, 10:12   #20
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bestille fra Brandy Melville?

Min fjortis kom hjem med yogapants fra BM i går. Hun sa at det ikke var prøverom i butikken, slik at de måtte kjøpe uprøvd og teste dem i prøverommet i butikken ved siden av.

Stemmer det? Hva er i så fall tanken bak det? HELT onesize, så hvis du er rette størrelsen sø passer alt?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no