Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vann som farger ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-11, 11:42   #1
Elmyra
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 4
Elmyra har et hav av muligheter foran seg
Ulykkelig

Vann som farger ...

Vi har i vårt hjem vann som farger... Det er knapt drikkende, men går an når man bruker det til kaffe/te eller matlaging. Det smaker metallisk. Vi har ikke tatt vannprøve av det, men vurderer det sterkt...

Problemet er at det farger... Vi har ikke hatt hvite klær på 10-15 år, for de blir gule/brune! Og - pulverskuffen til vaskemaskina er brun, og dusjkabinettet er mørkebrunt. Jeg får ikke fargen av. Det er ru overflate på fargen og den gikk av med Rimco WC rens før, men nå har de endret sammensetningen i middelet, og det virker ikke lenger på fargen. Fargen går av i vasken på badet med Jif skurekrem, men ikke i doen. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, men kom på det programmet Ekstrem rengjøring på TV Norge. Noen som husker hva de brukte til å fjerne skitt? Ikke at det er det vi har, men det må da gå an å bruke noen av de tipsene hos oss også, så vi får rent badet skikkelig??? Noen som kan hjelpe med sånne husmortips her? Jeg aner ikke lenger hva jeg skal gjøre for å få vekk den grusomme fargen...

Elmyra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 11:47   #2
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vann som farger...

Fix - Universal ordnar opp i det meste her i huset. Ein grøn boks kjøpt på Elkjøp av alle stadar. Sjå her for meir info.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 11:49   #3
Elmyra
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 4
Elmyra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vann som farger...

Funker det altså??? På mitt inngrodde dusjkabinett og min brunstripete do???

Elmyra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 11:58   #4
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vann som farger...

Om det funkar for deg, veit eg ikkje, men det tek iallfall svarte striper på veggane her i huset (striper frå nokre svarte plaststolar, trur eg), den grå fargen i botnen av det ruglete badekaret og tilsvarande ting. Jif og tilsvarande remedier er brukt med skikkeleg skrubbing utan hell, men dette middelet her tok det.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 12:16   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vann som farger...

Jeg mener å huske at de ekstrem-rengjørings-damene er veldig fan av eddikk, gjerne blandet med sitron eller bakepulver?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 12:18   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vann som farger...

Her er noen tips fra serien: http://uktv.co.uk/home/item/aid/610433

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 11:05   #7
Elmyra
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 4
Elmyra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vann som farger...

Takk for tips! Ser de har gitt ut bok, så kanskje jeg kjøper den ;-)

Elmyra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 14:49   #8
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vann som farger ...

Vi har testet eddik, bakepulver, cola, salmiakk, klor, lut, og mange andre sterke syrer og baser i vår brunfargede do, og det går rett og slett ikke bort. Skal prøve med jif universal.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 14:55   #9
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vann som farger ...

Høres ut som det er mye jern i vannet deres. Vi hadde det sånn der vi bodde før. ta en vannprøve, det er ikke så dyrt som det høres ut som, og så vet dere hva dere har. Vi hadde faktisk overraskende god kvalitet på vannet, selv om smaken var heller....dårlig. Kanskje dere bør vurdere annen vannkilde? Ny brønn/borrehull eller hva dere har mulighet til, evt noe slags renseanlegg?

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no