Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Stygge fliser i dusjnisje ... hvordan få rent?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-11, 12:48   #1
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stygge fliser i dusjnisje ... hvordan få rent?

Selvsagt "klarte" vi å velge hvite små fliser til dusjen vår....og nå, etter 2 år er de ikke spesielt pene lenger.. Både flisene og fugene er blitt stygge

Jeg har selvsagt rengjort fra tid til annen, men ikke funnnet noe vidundermiddel.

Så spør jeg her da og håper på et mirakel

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 12:53   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stygge fliser i dusjnisje...hvordan få rent ?

Jeg har null ansvar for bad, men mannen har med hell vasket fugene med dampvasker. Det ble veldig bra, de så nesten nye ut. Men det tok evig lang tid, da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 13:12   #3
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stygge fliser i dusjnisje...hvordan få rent ?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har null ansvar for bad, men mannen har med hell vasket fugene med dampvasker. Det ble veldig bra, de så nesten nye ut. Men det tok evig lang tid, da.


Det har vi desverre ikke

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 13:49   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stygge fliser i dusjnisje ... hvordan få rent?

Bademiljø selger ulike skureprodukter til bad, det er bare å spørre. Og Jiff reklamerer for skrubb m.m, den har jeg ikke prøvd, men det er sikkert bra. Har selv gått løs på flis og fuger med Jiff baderom, sett opp et vindu og la det stå å virke litt, mye skuring må til.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 14:08   #5
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stygge fliser i dusjnisje ... hvordan få rent?

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Bademiljø selger ulike skureprodukter til bad, det er bare å spørre. Og Jiff reklamerer for skrubb m.m, den har jeg ikke prøvd, men det er sikkert bra. Har selv gått løs på flis og fuger med Jiff baderom, sett opp et vindu og la det stå å virke litt, mye skuring må til.

Takk, men det er nettopp slike baderomssprayer fra Jif m.m som jeg har brukt tidligere, og jeg synes ikke de er "sterke" nok desverre. Men skal sjekke ut Bademiljø når jeg er på bena igjen.

Ingen som har noen egne "blandinger" som funker på stygge fliser ? Mener jeg har lest det tidligere, men finner det ikke igjen nå

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 14:16   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stygge fliser i dusjnisje ... hvordan få rent?

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Ingen som har noen egne "blandinger" som funker på stygge fliser ? Mener jeg har lest det tidligere, men finner det ikke igjen nå

Bland i hvert fall ikke noe med hypokloritt og ammoniak - f.eks. klorin og salmiakk...... (eller de kan jo blandes, men må brukes med varsomhet pga. farlig gass...)

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 14:21   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stygge fliser i dusjnisje ... hvordan få rent?

Natron på våt svamp sier google!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 14:22   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stygge fliser i dusjnisje ... hvordan få rent?

Kan godt tenke meg at bakepulver også virker - jeg bruker bakepulver igrunnen mer til ymse vasking enn til baking.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 14:33   #9
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stygge fliser i dusjnisje ... hvordan få rent?

Jeg ville prøvd med eddik. Også finnes det sånn fugefornyer å få kjøpt, det er en slags tusj hvis jeg har forstått det rett.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 14:56   #10
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stygge fliser i dusjnisje ... hvordan få rent?

Mange gode tips . Prøve natron først...eller bakepulver

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 16:30   #11
Jordbæret
nuftig
 
Jordbæret sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 60
Jordbæret har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Stygge fliser i dusjnisje ... hvordan få rent?

Jif skurekrem og oppvaskbørste tar godt, og det blir rent og pent også nedi fugene med litt innsats med børsten.

Jordbæret er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 18:06   #12
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stygge fliser i dusjnisje ... hvordan få rent?

Børste ja, jeg kjøpte en Jif flisebørste i hine hårde dager da vi hadde fliser.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 18:10   #13
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stygge fliser i dusjnisje ... hvordan få rent?

Dampvasker eller skuresvamp til bad.
Dampvaskeren vår kostet 199,- på Biltema og funker helt fint, så det er bare å løpe og kjøpe.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 18:17   #14
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stygge fliser i dusjnisje ... hvordan få rent?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Dampvasker eller skuresvamp til bad.
Dampvaskeren vår kostet 199,- på Biltema og funker helt fint, så det er bare å løpe og kjøpe.


Såpass...

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 19:42   #15
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stygge fliser i dusjnisje ... hvordan få rent?

Vi har problemer med fugene på vårt bad, de er så grove og er vanskelig å få rene. Jeg kjøpte den trekantgreia til Jif, Et blått trekantet plasthåndtak som man setter noe som ser ut som et sandpapir på. (burde strengt tatt bare gå i skapet og se hva det heter, men sitter så godt.) Det har funket kjempebra her!

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 20:09   #16
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stygge fliser i dusjnisje ... hvordan få rent?

Jeg pleier å bruke en god gammeldags skurebørste og zalovann. Har også hørt at den skuregreia til Jif skal være bra!

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 20:38   #17
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Stygge fliser i dusjnisje ... hvordan få rent?

Hvor kjøper man skurebørste nå om dagen? Har sett på Meny, men man må kanskje på Byggmakker eller lignende?

__________________
03 06 09
Mikkeline er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 11:42   #18
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stygge fliser i dusjnisje ... hvordan få rent?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Hvor kjøper man skurebørste nå om dagen? Har sett på Meny, men man må kanskje på Byggmakker eller lignende?

Noen Rema1000 har iallefall. Men det er ikke i fast sortiment, så det går ann å høre om de kan bestille (jeg jobber med dette ).

Hvilke butikker har du i nærheten da ?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 11:48   #19
blåmeis
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 7
blåmeis har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Stygge fliser i dusjnisje ... hvordan få rent?

Jif skurekrem og oppvaksbørste er best. Og når du har gjort den rett kan du kjøpe en pen til å ta over på fugene (finnes på Maxbo) helt fantastiskt!

blåmeis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 11:59   #20
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stygge fliser i dusjnisje ... hvordan få rent?

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Vi har problemer med fugene på vårt bad, de er så grove og er vanskelig å få rene. Jeg kjøpte den trekantgreia til Jif, Et blått trekantet plasthåndtak som man setter noe som ser ut som et sandpapir på. (burde strengt tatt bare gå i skapet og se hva det heter, men sitter så godt.) Det har funket kjempebra her!

Den har jeg også og den funket overraskende bra.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no