Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tips til sommerferie i syden?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-11, 11:53   #1
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Tips til sommerferie i syden?

Jeg er delvis rullestolbruker, men trenger ikke handikaprom eller spesialløsninger for en uke i varmere strøk.

Men hvor skal jeg dra?

Hvor er det kort vei til strand, spise og kanskje litt shopping, samtidig som det er flatt?

Noen som kan anbefale et sted som har charter for en bekkenløs gamlis?

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 11:59   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til sommerferie i syden?

Jeg er stort sett bare i Arguineguin, men der er det ikke spesielt rullestolvennlig. Det er jo en dame der som kjører rundt i en sånn rullestolscooter (norsk dame som bor der altså) , men mange fortau der som er smale og som har idiotiske lyktestolper midt i i tillegg.

Så da tror jeg du kan se bort fra det stedet.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 12:26   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til sommerferie i syden?

Vi var i Alcudia et år, på dette hotellet:

http://www.startour.no/feriereiser/s...on=sommer-2011

Vi bodde i handicap-rullestolvennlig leilighet i 1 etasje. Det var ganske flatt med brede fortau fra hotellet til hovedgate etc. Fra hagen-bassenget er det en liten bru over kanalen og flatt bortover hele den lekre stranden. Hvis du ikke er totalt avhengig av rullestol overalt tror jeg dette kan være bra.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 12:42   #4
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til sommerferie i syden?

Jeg skulle også svare Alcudia-området. Vi var der i fjor, bodde litt utenfor selve Alcudia, tror det het Playa de Muro der. Vårt hotell lå ikke rett ved stranda, var vel ca 200 meter dit tror jeg, men veien dit var veldig fremkommelig, gode brede fortauer, flatt terreng og stranda hadde rullestolrampe over sanden med egen reservert parasoll for rullestolbrukere der den slutten. Sånne ramper var det på alle innkomstene til stranda. Vi brukte barnevogn der og det var veldig mye enklere fremkommelighet enn jeg har opplevd andre steder.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 12:44   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til sommerferie i syden?

Jeg tenkte også på Alcudia. Det er helt klart av de mest rullestolvennlige stedene jeg har vært. Det er flatere der, og lett tilgjengelig med vogn overalt (som er det nærmeste jeg har kommet å være avhengig av noe med hjul).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:56   #6
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til sommerferie i syden?

Takk for tips. Alcudia høres spennende ut.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no