Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Jobbreise til Australia

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-23, 08:12   #1
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jobbreise til Australia

Jeg skal reise lenger enn jeg noengang gang har gjort før - og lurer på om noen har input på reisevei Dvs - bør man reise rett ned, eller er det lurt med stopover underveis? No clue, så alle råd og erfaringer tas i mot med takk

Jeg bør være cognitivt tilstede på opplegget, så ønsker en reisevei som gir mest mulig "ro". Hjemover er det ikke så nøye.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-23, 08:21   #2
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jobbeise til Australia

Det kommer an på både flytidene og ikke minst om du får business class eller ikke.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-23, 09:24   #3
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobbeise til Australia

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Det kommer an på både flytidene og ikke minst om du får business class eller ikke.

Jepp

Jeg hadde foretrukket å reist ned så kjapt som mulig og heller lagt inn et døgn der nede fremfor stopover.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-23, 12:26   #4
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jobbeise til Australia

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jepp

Jeg hadde foretrukket å reist ned så kjapt som mulig og heller lagt inn et døgn der nede fremfor stopover.

Enig. I alle fall hvis jeg fløy business class så jeg fikk sovet under veis. Men et døgn etter landing før opplegget begynner, bør du (minst) ha pga jet lag. Det er heftig de første 2-3 dagene.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-23, 12:34   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbreise til Australia

Enig med løve og lieje. Raskest mulig reise, helst i Business class eller i hvert fall tilsvarende SAS Plus (forskjellige flyselskaper bruker forskjellige begreper, noen bruker First class for det som andre bruker Business på). I Business class/first class kan du stort sett ligge flatt og det er gull verdt når man skal sove. Minst et døgn på plass før møte begynner. Economy class bør du kjempe hardt for å slippe på en så lang reise der du skal være oppegående når det begynner.

Skjekk på Momondo og bestill direkte fra flyselskap om ikke jobben din bruker reisebyrå. Qatar eller Emirates kan være bra alternativer.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-23, 12:37   #6
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbreise til Australia

Jeg ville flydd så dirkete som mulig, og prøvd å lande på ettermiddag lokal tid. Da har du bare 4-5 timer å holde det våken før du legger deg og forhåpentligvis sover mange timer.
Vi har nettopp gjort unna hjemreise med ni timers forskjell og det er knallhardt hjem igjen. Nedover var det ganske greit. Var på reise i ca 30 timer.
Minimum et døgn, helst mer før du kan forvente å virke greit kognitivt.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-23, 12:43   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobbreise til Australia

Jeg reiste jo jorden rundt på 3 uker tidligere i år og da dro jeg først til USA og så på en melkerute til Australia. Den uken i Australia var knalltøff (og ikke minst var det tøft å komme hjem igjen..tok en uke før jeg var tilbake til normal døgnrytme, to før jeg følte meg ok igjen).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-23, 22:17   #8
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jobbreise til Australia

Har akkurat reist til nz og vi valgte rett ned og så tok vi en stopp i singapore på vei hjem. Det er forskjell på flyselskap og flymaskiner så ville sjekket litt. Jeg har vanligvis flydd via singapore, bangkok, kuala lumpur eller hong kong. Enorm forskjell på å reise business eller økonomi på slike turer. I europa spiller det ingen rolle nesten,men det er så veldig mange timer. Aldri reist annet enn økonomi selv da.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-23, 10:05   #9
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbreise til Australia

Dette er en ideell organisasjon - så business eller first utgår. Hadde jeg reist i annen jobb, hadde jeg nok sikkert reist noe mer oppgradert.

Tusen takk for alle tips og tilbakemeldinger, jeg tar med meg særlig det med stopover på vei hjem, heller enn ned, da skal jeg uansett rett på festligheter, og trenger ikke være så "sharp"

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-23, 11:23   #10
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobbreise til Australia

Prøv å få Premium Economy om mulig. Det er hakket bedre enn økonomi - bedre seter, bedre service, men du får ikke lagt setet helt ned. I verste fall sørg for et sete med ekstra benplass. Fortrinnsvis helt foran- da har du bra med benplass. På hjemturen - sørg for å unngå en flight der det er stopp underveis der man må gå av flyet og boarde på nytt midt på natten (KLM fra Indonesia til Amsterdan er et eksempel på det).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-23, 11:33   #11
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jobbreise til Australia

Det er nesten lik stor forskjell på flymaskiner som det er mellom premiumbilletter og økonomi. Vi reiste med airnz mellom singapore og Auckland og det var fantastisk. Verste var Lufthansa. Sykt trangt og generelt lousy comfort. Men mye bedre på vei opp for da sjekket vi inn med det samme vi kunne og så nærme premiumplassene i kabinen som mulig. Myyye bedre plass enn lenger bak i flyet og på vei ned. Så lurt med litt research. Quantas har jeg også vært fornøyd med sånn generelt. Gode flystrømper, god nakkepute og god øyemaske var gull! Og siden jeg har tatt den ruta mange ganger så grudde jeg meg, men det gikk mye bedre enn jeg husket fra da jeg var yngre. Har man noen timer stopp på flyplass på vei ned så har jeg også god erfaring med å betale meg inn på lounge for en dusj og et godt måltid. Det gjorde jeg i Hong Kong en gang og var verdt hver en krone. På nei ned nå i jula hadde vi under to timer i Singapore så det ble en maratonflygning ned. Men gikk altså helt fint. Og jeg kunne fint dratt på konferanse dagen etter jeg kom frem.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-23, 18:57   #12
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbreise til Australia

Heisann, en liten oppdatering her: fasit er stoppover i Singapore på vei ned, og direkte fra Sydney til Heathrow på vei hjem. Vi skal være i London den helgen, så møter mannen min der. "noe" Plus på alle strekninger unntak Singapore-Australia, den maskinen har visstnok ikke annet enn Economy og Business (som kostet ca 50 K mer). Jeg har en mulighet til å oppgradere med poeng når SAS' nettsider bare fungerer igjen, visstnok, så krysser fingrene for det.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-23, 19:42   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbreise til Australia

Jeg har nettopp flydd t/r Japan og det går helt greit å fly økonomi. Seff, det er digg med litt mer plass, men det er ikke banankasser og høns, liksom. Virkelig helt innafor, både for meg, og gutta på over 185 lange.

Jeg tok en melatonin og to Paracet, hadde bølgeskvulp på ørene og øyemaske. Glemte det på veien ned, og det. At adskillig mer pyton enn hjem.

Hod tur!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-23, 10:30   #14
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbreise til Australia

Nei, jeg vet jo at jeg ikke akkurat skal sitte på hjulbuen

Igjen, takk for input, alle sammen

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no