Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva står på TO DO-lista di før jul?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-20, 20:26   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Hva står på TO DO-lista di før jul?

Det er én uke til jul, og jeg har merkelig lave skuldre. Har jeg glemt noe, eller bare klart å legge lista lavt nok for en gangs skyld?

Dere andre, hva er det dere bare MÅ fikse før jul? Hva syns du du bør fikse? Er det noe du har sluttet med?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 20:29   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Vi bør bake litt, for boksene er sørgelig tomme. 12-åringen har nå laget deig til krumkaker. Så bør det gjøres litt rent, ryddes litt og pyntes. Handler nok mat fredag kveld.

Veldig lave skuldre her og.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 20:34   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Min liste, av det jeg kommer på nå:

Må (Hvorav mesteparten heldigvis er gjort eller ihvertfall i rute)

  • Rydde i alle årets bilder og lage kalender
  • Bestille julekort og få sendt dem avgårde
  • Pynte med stjerner, lys og lilla tekstiler så tidlig som mulig før advent
  • Handle gaver, pakke inn og få overlevert dem
  • Sette sammen ferdig pepperkakehus og la ungene pynte fritt
  • Kjøpe ferdig pepperkakedeig og la ungene bake ut og spise når de får lyst på pepperkake
  • Kjøpe og spise store mengder lefse og sylte med sennep og nykvernet pepper

Det jeg i tillegg syns jeg bør:
  • Sjekke at alle har noe å ha på seg julaften
  • Kjøpe og pynte juletre (avhenger litt av hvor mye vi skal være hjemme)
  • Pynte til jul med røde tekstiler og litt nisser og sånn
  • Fikse kalender eller pakkekalender til ungene

Det jeg har slutta med:
  • Rundvask av huset
  • Føle på at jeg MÅ bake noe (annet enn av ferdig pepperkakedeig)


Sist redigert av Timar : 17-12-20 kl 00:23.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 20:34   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Tja.

Mat
Jeg har kjøpt inn ribbe, den må krydres og tines når det nærmer seg. Medisterkaker kjøper jeg av slakteren, resten av tilbehøret på Rema. Hvis jeg er inspirert (sikkert ikke), så lager jeg surkål til helga. Jeg må dessuten handle til juledagene, det tar tid med skadet arm ingen bil.

Gaver
Kjøpe inn de tre siste gavene, sende avgårde de som skal det.

Hus
Støvsuge igjen og muligens vaske gulvet.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 20:37   #5
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Jeg har eksamen i morgen og klarer ikke å tenke på jul i det hele tatt. Kanskje jeg kan begynne på det i morgen kveld.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 20:40   #6
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Jeg skal lage avletter, strull og en porsjon amaretti til.
Jeg må huske å grave laks i tide til julefrokosten, og også huske utvanningsregimet for klippfisken til julemiddagen. Må også finne på en juledessert.

Husvask, rydding og pynt gjøres unna i morgen før rakfisklag fredag.

Lite stress, mest kos!

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 20:41   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Jeg mangler mange julegaver.
Mannens er bare delvis i boks, ungene mangler vidner meste til, fra oss og dessuten til både ungene og oss fra min bestemor. Så er det en nevø og en niese, og dessuten noen oppmerksomheter til mine tanter. Og noen unger i slekta. Behov for en real handletur mao.
. Og søren meg "kalendergave" på jobb, som skal trekkes i morgen, alle trekkes på julelunsj

Så er det å bake, i alle fall et par sorter og lage noe konfekt.

Rydde stua, vaske kjøkkenet, vaske badet, pynte huset, handle mat.

Og på jobb er lista ikke helt tom der heller, så jeg stresser med behovet for lange dager på jobb. Og korte dager for å få gjort noe hjemme.

Jeg har sluttet med... Hmm... Jeg har aldri hatt et rundvssket hus til jul. Så jeg har ikke sluttet med det heller, bare aldri begynt

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 20:46   #8
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Handle mat og kanskje en gave til.
Levere noen julegaver
Vaske hus (betaler ungene for det)
Levere eksamen

Har aldri vært så sykt tidlig ute med gaver før, var så å si ferdig i november.

Akkurat handleturen blir jo en ekspedisjon, men lurer på om jeg skal ta det kl sju en morgen, da pleier det ikke å være så mye folk, så da stresser jeg mindre.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 20:51   #9
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Jeg er ferdig. Gjenstår bare å pakke inn noen gaver. Skal hjelpe eksen å pynte, pluss at jeg skal lage julemiddagen for ham. Vi skal være der på julaften.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 20:56   #10
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Levere noen gaver, vaske huset, bake litt, pynte til jul, handle inn mat (har handlet noe). Kose meg.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 21:16   #11
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Lage Rocky road.
Kanskje marengs.
Pynte og sette sammen pepperkakehuset.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 21:26   #12
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Mi to do er lenger enn done, for å si det sånn.

Har igjen en del gaver, men har funnet ut hva det meste skal være.
Skal bake og handle. Vi mangler kjølemulighet siden det ene kjøleskapet viser 8 grader. Derfor vet jeg ikke helt når jeg skal handle.
Må vaske litt og pynte.

Jeg er litt, men ikke skummelt, stressa. Jeg tar fri lille julaften, minst. Det går nok i orden.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 22:03   #13
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Må pakke inn gaver. Det kan jeg gjøre mens jeg ser Love Actually og drikker portvin.

Lager Rocky road, biscotti og scones med ungene over helga.

Skal bort på julaften men tar med dessert og rødkål, så må handle inn og lage det.

Vasker over gulvene på lille julaften etter vi har pyntet treet.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 22:11   #14
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Jeg er sliten inn til beinet og har outsourcet det aller, aller meste i år. Matvarer er bestilt og blir levert på døra i helga, vin er bestilt og skal hentes på polet, gaver er bestilt og levers fortløpende på døra og vaskehjelpen kommer en ekstra runde til uken.

Det som gjenstår:
- Omtrent alt av baking - tar en stor runde i helga (det er gøy - jeg liker å bake)
- kjøpe pinnekjøtt og sikkert noe mat jeg har glemt
- pakke julegaver (tradisjon tro gjør mannen dette på lille julaften mens jeg ser på TV )
- kjøp av en liten ekstragave til niese
- kjøpe juletre
- pynte til jul

Julekort ble det ikke i år (heller) og resten får bli som det blir. Lillebror er i karantene og jeg krysser bare fingeren for negativ test nå slik at vi også kan feire jul med familien hjemme hos oss.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 22:15   #15
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.626
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Kjøpe og pynte juletre.
Skrive julekort.
Kjøre til noen slektninger etter at jeg har fått kjøpt vin eller blomst til dem. Vet ikke om jeg orker pol-kø. Har stått i kø hele uken, føler jeg. Har ikke så mange juleplaner.
Mulig vi baker pepperkaker i helgen. Og kakemenn

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 22:17   #16
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Pakke inn gaver
Levere gaver
Bake Horn og rundstykker
Bake brownies
Lage karameller
Vaske og rydde hele huset
Handle
Fikse pysj og ting til julestrømpe
Kjøpe siste gavene

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 22:21   #17
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Julekort: Utført
Julekaker: Yngste og jeg er nesten i box der.
Julepynting: Lillejulaften.
Juletreplukking: Må høre om det går i år. Hvis ja, mandag eller tirsdag antar jeg. Hvis nei må Helten kjøpe noe.
Vi rekker det vi rekker og det blir jul uansett.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 22:24   #18
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Levere gaver og de siste julekortene
Lage julaften på forhånd til lørdag hos pappa (kalkunbryst, sjokoladepudding til dessert, marsipankake på kvelden)
Ordne siste julegaven til mannen
Handle mat til jul
Bake to typer cookies og colakaker
Lage julemiddag og to desserter til julaften
Pynte juletre og legge under gavene
Rydde og vaske huset - tar ca to timer når alle fem jobber

Ikke så mye synes jeg. Men da har jeg holdt på jevnt og trutt med julegreier siden midten av oktober også :-)

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 22:33   #19
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

* Pynte pepperkakene sammen med eldste
* Kjøre robotstøvsuger og gni vekk noen flekker her og der, kanskje spraye litt grønnsåpelukt her og der (rekker seriøst ikke noe i nærheten av det andre folk gjør til jul på dette området)
* Sette frem julepynten
* Kjøpe meg ut av eventuelle kakebehov og sånt
* Puste og huske at blid mamma er bedre enn mamma med full kontroll på alt (heldigvis, for jeg er veldig langt unna det siste )
* Sørge for at gjesten på julaften får det bra

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 23:03   #20
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva står på TO DO-lista di før jul?

Ja, bør vel også få senga i gangen inn på rommet det skal. Og den på rommet ut.
Og generell rydding.
Føler det er noe jeg glemmer.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no