Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kakebord til konfirmasjon

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-20, 00:44   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kakebord til konfirmasjon

12 voksne
1 barn
3 ungdom

Langpanne brownies
Marsipankake fra bakeri
Hjemmelaget kransekake
Twist
Dajm
Friskis sorbet fra Hennig Olsen (er sørlending, ikke sunnmøring)
Dajm iskake med nøttebunn
Suksessterte

Noe mer? Hva mangler?
Mulig det blir felles resteselskap to dager etter med venninner mm, men har ellers ikke ønske om å sitte igjen med mye kake.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 00:49   #2
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Etter typ bakeri-porsjonering ville det holde med en bløtkake, så vil tro du har rikelig. Vi hadde vel ikke noe særlig mer enn det til 35 pers., og fikk mye rester.

Hvis du gjerne vil ha mer, er det noen som gjerne tar litt frukt, feks litt druer og sånt. Om du har noen som ikke spiser så mye søtt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 00:54   #3
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Vi hadde vel 5 kaker til 35 gjester og hadde mye rester.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 05:51   #4
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Frukt
Karamellpudding

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 08:10   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Kringle

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 08:13   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Ja, du har ihvertfall nok kaker.
Med eldste så lagde jeg stort firkantet sukkerbrød til marsipankake pluss flere andre kaker.
Denne gangen skal jeg begrense det veldig og vi blir heller ikke like mange.

Hos oss er Oreokake et must blant ungdommen og den blir borte på et øyeblikk.

Lurer på den Friskis sorbetisten fra Hennig Olsen. Hørtes skikkelig godt ut. Noen som har sett den i butikkkjede i Oslo? Må ta en titt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 09:07   #7
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Du har nok kaker. Jeg ville nok hatt med en ostekake av noe slag, men kun fordi jeg liker å ha en frisk kake i tillegg till det søte, ikke fordi det er for få kaker.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 09:12   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Du har mer enn nok kaker ihvertfall, så vil anta at du vil sitte igjen med ganske mye.....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 09:37   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Etter typ bakeri-porsjonering ville det holde med en bløtkake, så vil tro du har rikelig. Vi hadde vel ikke noe særlig mer enn det til 35 pers., og fikk mye rester.

Kun bestilt kake til 16 personer, så det blir ikke rikelig med marsipankake, men alle får smake. Konfirmanten spiser ikke slik kake og jeg vil ikke sitte med slik kake igjen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 09:39   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.


Lurer på den Friskis sorbetisten fra Hennig Olsen. Hørtes skikkelig godt ut. Noen som har sett den i butikkkjede i Oslo? Må ta en titt.

Vi kjøpte rett fra fabrikken siden vi bor her. Trodde vi var tidlig ute da vi var der for to uker siden, men de var fryktelig utsolgt. Konfirmanten ønsket sitronsorbet, men det var det tomt for og blir ikke produsert før i september. Det er nok gått mye is i sommer. Ikke så rimelig å kjøpe nesten 5 liter, men man får typer vanlig butikk ikke har.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 09:40   #11
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Du har nok, hilsen halvt sunnmøring. Jeg ville hatt litt frisk frukt eller druer eller bær i tillegg.

GinaK, vi har kjøpt den isen her på Østlandet, tror det må ha vært på Meny.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 09:40   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Frukt
Karamellpudding

Har lurt på å ha en stor skål med norske bringebær, om jeg får tak i det da.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 09:42   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Kringle

Kan den lages på forhånd og fryses? Jeg har ikke planer om å lage mat dagen før nemlig. Da skal huset vaskes.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 09:42   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Du har nok kaker. Jeg ville nok hatt med en ostekake av noe slag, men kun fordi jeg liker å ha en frisk kake i tillegg till det søte, ikke fordi det er for få kaker.

Ostekake kan vel lages på forhånd. Synes også det er godt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 09:44   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kan den lages på forhånd og fryses? Jeg har ikke planer om å lage mat dagen før nemlig. Da skal huset vaskes.

Den kan jo det, men det blir jo ikke helt det samme. Jeg er ellers enig med deg i at det er litt upraktisk, derfor bad jeg mamma lage kringle... Ostekake er mye lettere på forhånd.

Med mindre du vet at alle elsker nøtter/mandler, ville jeg vurdert bytte ut ut noe av det med nøtter og mandler. Kransekake, suksessterte og iskaka blir jo ganske like greier? Men vet det ikke var det du spurte om.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 10:00   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av apan, her.


Med mindre du vet at alle elsker nøtter/mandler, ville jeg vurdert bytte ut ut noe av det med nøtter og mandler. Kransekake, suksessterte og iskaka blir jo ganske like greier? Men vet det ikke var det du spurte om.

Jeg har tenkt den tanken, ja. Det blir veldig likt. Kransekaken står allerede i frysen (mor til venninne som har bakt). Iskaken har en annen tilbudt seg å lage (tror ikke hun lager noe annet, iskake kan hun) og suksessterte er det jeg som liker...…….

Min svigerinne spiser ikke gluten eller laktose, så marsipankaken er bestilt uten det. Hun kan også spise sorbet samt kransekake. Tror ikke hun er noe kakemenneske egentlig.

Om det blir mye kake igjen kan det sendes med på skolen. Læreren elsker kake og vil gjerne ha rester etter konfirmasjonene

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 10:03   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Kringle

Kan selvsagt bestille det. Evt har jeg en venninne som jeg har bakt til to ganger til konfirmasjoner. Kan spørre henne om hun kan lage noe. Hun sier nok ja.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 10:08   #18
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kan selvsagt bestille det. Evt har jeg en venninne som jeg har bakt til to ganger til konfirmasjoner. Kan spørre henne om hun kan lage noe. Hun sier nok ja.

Det er jo ikke krise uten heller da - du har jo mer enn nok!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 10:29   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

12 voksne
1 barn
3 ungdom

Langpanne brownies
Marsipankake fra bakeri
Hjemmelaget kransekake
Twist
Dajm
Friskis sorbet fra Hennig Olsen (er sørlending, ikke sunnmøring)
Dajm iskake med nøttebunn
Suksessterte

Noe mer? Hva mangler?
Mulig det blir felles resteselskap to dager etter med venninner mm, men har ellers ikke ønske om å sitte igjen med mye kake.

Jeg tror du kan regne med en del rester, ja. Nå har du 1/3 kake til hver gjest + sjokolade og is.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Med mindre du vet at alle elsker nøtter/mandler, ville jeg vurdert bytte ut ut noe av det med nøtter og mandler. Kransekake, suksessterte og iskaka blir jo ganske like greier? Men vet det ikke var det du spurte om.

Ja, det er overvekt av nøtter og sjokolade i variasjon, og alt er ganske "tungt", bortsett fra sorbeten. Bytte noe med fruktsalat, eller en frisk ostekake? Jeg lagde Krem.no sin pasjonsfruktostekake, den var veldig frisk og god. Evt. en fruktsalat, det kan være godt ved siden av iskake.

Men jeg syns du har veldig mye godt på kakebordet altså! Og jeg tror det er ting som faller i smak, så ønsker du ikke å bytte noe så kjører du på. Det ser digg ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 11:11   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kakebord til konfirmasjon

Takk! Mulig jeg lager en ostekake eller tar noe friskt.

Mammas tante pleide å lage sitronfromasj i bursdagene. Jeg husker enda fra barndommen hvor fantastisk den var. Forsøker kanskje å få tak i akkurat den oppskriften. Det er friskt og godt.

Tror ikke vi er en stor kakefamilie egentlig, så det holder nok. Konfirmanten selv har visst ingen formening heller.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no