Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vi bygger hus

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-07, 13:30   #81
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi bygger hus

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

OIII HJELPES EMM!!!!! VI BLIR NESTEN NABOER!! Vi bygger på andre siden der dere ser det store hvite huset med utleiedel..To hus ved siden av der ligger vår tomt.

Jeg er fra det stedet, og der det er byggefelt nå var det bare skog før. Vi gikk alltid på skoleturer rundt omkring i skogen der, og nå er det byggefelt. Skikkelig rart.

Så sprøtt! Verden er jo ikke stor
Da treffes vi nok om ikke lenge

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 16:30   #82
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi bygger hus

Ja det var veldig moro. Dere klarte å finne veien hit ut i skogen da
Er jo veldig på landet selv om det er nærme Oslo, det er det som er så bra.
Vi hadde først en annen tomt med prosjektert Sørli bolig fra Block Watne, og den lå vel egentlig rett ved deres. Vi ombestemte oss i grevens tid, pga størrelsen på Sørli (lite), og fikk oss en av de siste tomtene. Vi sees vel om ikke så lenge ja. Selv om vi ikke flytter inn før neste sommer.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 14:20   #83
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi bygger hus

Så var det tid for de store avgjørelsene innvendig.
Badet i 1 etg, blir på mange måter hovedbad. Byggherren legger kun opp til badekar nede, så vi kan ikke få dette i badet oppe. Spør meg ikke hvorfor, men her stod de steilt på dette. Er åpen for andres erfaringer når det gjelder bad, særlig når det kommer til badekar. Med to eksembarn er det et must (de må oljebades hver kveld), men hva slags kar? Jeg er litt svak for de rene linjer på badet, og tenker noe i retning dette fra Starck:


Rørleggeren solgte inn et hjørnekar fra Westerbergs, med varmegjennvinning og bobler, men er dere som har slikt glad i boblebad? Blir det brukt? Bråker det? Og ikke minst, er det mye rengjøring?
Her er det, og det er et klart billigere alternativ:


Av fliser har vi sett på noe i denne treningen, beige/ bruntoner:



Det vil si et av badene vil gå i bruntoner, og det andre blir veldig enkelt hvitt på vegg og gråsort gulv. Tror vi..
Toalett er vi hvertfall enige om, det blir dette fra Villroy & Boch:

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 14:24   #84
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi bygger hus

Jeg syns absolutt det fra Philip Starck var penest. Det hadde jeg gått for. Vi har bobler, men bruker det meget sjelden. Bad nede og dusj oppe må vel være greit?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 14:38   #85
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi bygger hus

Så var det kjøkken.
Etter mye frem og tilbake lander vi på Norema som leverandør. Mest fordi de leverer standard til huset i utgangspunktet, og dermed har gitt oss de absolutt beste rabattene. Vi kikket litt på en modell som heter rille, men det var dyrt og ikke så ulikt lillesøsteren som heter Format.

Jeg skal legge inn tegninger bare jeg finner en scanner. Benkeplaten blir 4 cm heltre fra Spekva, merket Iroko:

I miljø er benkeplaten slik:

Valnøtt var den jeg likte absolutt best, men fy så dyrt Denne kostet under halvparten.
Vi vil ha porselen kjøkkenvask, og stilen på hele kjøkkene blir vel litt fransk landstil dog ikke så intens som bildet over. Det passer huset godt. Kjøkkenøya midt i rommet får et lite overheng på benkeplaten, så barna kan sitte å være med på det som skjer av matlaging. Vi gikk stort sett for skuffer under benk, og de få skapene som blir har hyller som kan trekkes ut.
Vasken får kran som mannen bestiller fra England, og det vil da se ca slik ut:
Vasken:


Sist redigert av emm : 24-08-07 kl 15:53.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 14:50   #86
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi bygger hus

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg syns absolutt det fra Philip Starck var penest. Det hadde jeg gått for. Vi har bobler, men bruker det meget sjelden. Bad nede og dusj oppe må vel være greit?

Ja, vi heller absolutt mest i den retningen. Det siste karet er sikkert mer gøy for barna nå, men så blir de større, og da synes jeg det må være stilig med noe som er så tidløst som Starck Jeg er glad i et bad jeg også, men har egentlig ingen formening om dette med bobler (kanskje i et glass ved siden av badet ) Vi kommer forresten til å ha dusj på begge badene, man har da fått to jenter må vite!

Jeg skal lete litt på nett for å se om det finnes noe som kan komme til å ligne på kjøkkenet vi har valgt, det blir ikke så bonderomantisk som bildet over ser ut.
dette er riktignok fra Marbodal, men her nærmer vi oss mer. Vi skal ha andre fliser over benken, selv om disse var spreke


Sist redigert av emm : 24-08-07 kl 15:00.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 15:31   #87
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi bygger hus

Idag bestemte vi oss for hvitevarer.
Kjøleskap, mulig det blir fryser hele veien opp, mannen stemmer veldig for å ha vinskap men dette er ikke ferdig debattert


Også en integrert oppvaskmaskin. Alt fra Miele. Dette merket har vi aldri hatt før, så nå er jeg spent!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 18:10   #88
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi bygger hus

Å, dere får det så lekkert! Nydelig kjøkken, kraner og alt. (Og kjøleskapet ser ut som det vi kjøpte for en uke siden).

Jeg ville absolutt valgt Starck fremfor bobler.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 18:46   #89
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi bygger hus

Dette blir kjempeflott emm!!! Jeg stemmer på fryser hele veien opp. Brukes ikke vinskap mest til hvitt vin? Eller temporerer det rødt vin til 18 grader? Jeg tror at man har mye mer glede av mer fryser, hvis ikke må dere har en fryser i garasjen i tillegg. Man klarer seg ikke med bare en halv fryser. Helt umulig. :erfaren:

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 20:24   #90
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.979
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi bygger hus

Starck sitt badekar er lekkert, men har du sett dette fra Fired earth - også klassisk og høyt.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 20:56   #91
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi bygger hus

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Starck sitt badekar er lekkert, men har du sett dette fra Fired earth - også klassisk og høyt.

Fy så lekkert! Vi har ikke 100% bestemt oss for Starck. Men vi snakket sammen i ettermiddag når vi var på tomten, og da ble vi helt, helt enige om å droppe hjørneboblekar og velge et mer stilrent badekar

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 21:13   #92
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.979
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi bygger hus

Jeg skal ha dette badekaret når vi flytter et sted vi har plass til det - les neste bolig. Koste hva det koste vil. Det står i vinduet i en butikk i nærheten, og hver gang jeg går forbi drømmer jeg om lange bad i stearinbelysning og myk og god musikk.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 21:28   #93
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi bygger hus

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Å, dere får det så lekkert! Nydelig kjøkken, kraner og alt. (Og kjøleskapet ser ut som det vi kjøpte for en uke siden).

Jeg ville absolutt valgt Starck fremfor bobler.

Takk, det er så hyggelig å høre tilbakemeldinger Vi liker jo valgene våre, men det blir en liten estra bekreftelse på at det virkelig blir fint når andre også er positive

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Dette blir kjempeflott emm!!! Jeg stemmer på fryser hele veien opp. Brukes ikke vinskap mest til hvitt vin? Eller temporerer det rødt vin til 18 grader? Jeg tror at man har mye mer glede av mer fryser, hvis ikke må dere har en fryser i garasjen i tillegg. Man klarer seg ikke med bare en halv fryser. Helt umulig. :erfaren:

Er nok veldig enig med deg, jeg vil ha fryser hele veien. Vi får se Jeg har av en eller annen grunn fått utdelt en mann som har sterke meninger om det meste av interiør osv. Hadde vært enklere om jeg kunne turet frem på egen hånd, samtidig er denne planleggingen veldig koselig å gjøre sammen også. Vi blir som regel veldig enige tilslutt

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 12:13   #94
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi bygger hus

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg har av en eller annen grunn fått utdelt en mann som har sterke meninger om det meste av interiør osv.

En slik én har jeg også. Men det er hyggelig at han ikke er helt uinteressert heller.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 12:35   #95
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Vi bygger hus

Vi (les: mannen) har vindskap i helhøyde som vi skal ha med inn i nytt hus. Veldig praktisk egentlig. Det temperer både rød og hvit vin. De er to forskjellige måle greier. I et slikt halvt skap vil jeg tro at man bare får en temperatur.

Kjøkkenet deres blir kjempe lekkert.Jeg har sett det kjøkkenet du egentlig ville ha med slik porselensvask og det er lekkert. Format er også et veldig fint kjøkken. Hadde jeg skulle hatt Norema måtte det blitt det. Tror faktisk vi velger litt samme stil på kjøkkenene våre.

Jeg ville ikke hatt bobler, eller det vil si... vi skal ikke ha bobler. Synes det er veldig greit uten. Er jo gjerne det som ryker på et badekar om det er noe som blir ødelagt....

Flisene dere ser på er kjempe lekkere. Fliser er det jeg synes er dessidert vanskeligst og velge...

Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 16:10   #96
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.008
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi bygger hus

Det ser utrolig lekkert ut!

Vi har vanlig frittstående badekar, det eneste jeg irriterer meg over er at vi har krana på i den ene enden, i stedet for på midten slik det er på bildene av badekarene her. Da kan man nemlig ligge to voksne i badekaret uten at man får krana i nakken/hodet.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 16:36   #97
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Vi bygger hus

helt fantastisk nydelig hus!! å likte også god alt dere har valgt til nå

:drømme: ... elsker nostalgiske hus bor selv i et hus som er byggd i 1913

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 07:52   #98
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Vi bygger hus

Hvordan går det med byggingen?

Får vi titte på kjøkkentegningen dine snart? Er spent på løsningen du har valgt!

Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 12:26   #99
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi bygger hus

Det kommer til å bli så fint hos dere.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 21:04   #100
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Vi bygger hus

Å så fint det ser ut til at dere skal få det.

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
byggeprosess, husbygging, interiørvalg


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no